printlogo


کد خبر: 232157تاریخ: 1400/4/20 00:00
فوتبال آسیا

 توئیت رسانه اماراتی در وصف جادوگر:
اگر علی کریمی این روزها بازی می‌کرد
علی کریمی قبل از آنکه راهی بایرن مونیخ شود در لیگ امارات پیراهن الاهلی را بر تن کرد. کریمی روزهای درخشانی را در الاهلی تجربه کرد و حتی بعضی از رسانه‌های عربی او را بهترین بازیکن خارجی لقب دادند که در لیگ امارات به میدان رفته است.رسانه‌های اماراتی هنوز جادوگر فوتبال ایران و آسیا را فراموش نکرده‌اند. سایت UAE اسپورت امارات با منتشر کردن عکسی از علی کریمی با پیراهن الاهلی، این توئیت جالب را نوشت: «اگر او در زمان کنونی رسانه‌های اجتماعی بازی می‌کرد همه بازیکنان خارجی لیگ را در جیب راست خود می‌چرخاند.»
این توئیت نشان از بزرگی کریمی و تأثیرگذاری او در فوتبال امارات می‌دهد که هنوز یادش در خاطره اماراتی‌ها زنده است. این در حالی است که ستاره‌های خارجی زیادی در این لیگ به میدان رفته‌اند.
  
دو گزینه روی میز فدراسیون لبنان
مربی پرافتخار عراقی رقیب اسکوچیچ می‌شود؟
لبنان به عنوان یکی از رقبای تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022، هنوز سرمربی خود را انتخاب نکرده اما آخرین خبرها از فوتبال لبنان از دو گزینه نهایی فدراسیون فوتبال این کشور پرده برداشته است.سایت «سوبر1» لبنان خبر داد فدراسیون فوتبال این کشور دو گزینه اصلی خود برای نشستن روی نیمکت تیم ملی به جای جمال طه را انتخاب کرده است.گزینه اول باسم قاسم مربی سرشناس عراقی است. این مربی به همراه نیروهوایی عراق دو بار قهرمان AFC کاپ شده است. همچنین 3 بار در لیگ برتر عراق با تیم‌های مختلف قهرمانی را تجربه کرده است.
گزینه دوم روی میز فدراسیون لبنان، خالد القماش سرمربی تیم الاسماعیلی مصر است. این مربی سابقه مربیگری در عربستان، عمان و لیبی را دارد.
 
بازیکن تیم ملی سوریه:
شاید این آخرین فرصت ما برای صعود باشد
سوریه، دیگر رقیب ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 است که پس از سال‌ها به شانس صعود نزدیک شده است. بازیکن تیم ملی فوتبال سوریه معتقد است فرصت پیش آمده برای صعود این تیم به جام جهانی تاریخی است و ممکن است دیگر تکرار نشود.عبدالرزاق الحسین، بازیکن الاتحاد و تیم ملی سوریه گفت: «انتخاب سرمربی داخلی در این مقطع تصمیم درستی بود چراکه شناخت لازم را از بازیکنان تیم ملی دارد و مورد حمایت هواداران و فوتبال‌دوستان قرار می‌گیرد که در این مقطع از اهمیت بالایی برخوردار است.»
او همچنین تأکید کرد: «ممکن است این آخرین فرصت ما برای صعود به جام جهانی باشد چراکه چنین مجموعه قدرتمند و شایسته‌ای را در اختیار داریم. بازیکنانی مثل عمر السوما، خریبین، ابراهیم العالمه و محمود المواس در کنار هم می‎توانند فوتبال سوریه را به این موفقیت و رویای بزرگ برسانند. باید بقیه بازیکنان تیم ملی هم در اندازه این چالش بزرگ ظاهر شوند و مسئولیت تاریخی خودشان را بپذیرند. فوتبال سوریه با این استعدادها شایستگی رسیدن به جام جهانی را دارد.»
 
دبیرکل سابق فدراسیون عراق:
بزرگترین مربیان جهان هم نمی‌توانند برای ما کاری کنند
برکناری استریچکو کاتانس از سرمربیگری تیم ملی فوتبال عراق که یکی از رقبای جدی‌تر تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی است، از دید عراقی‌ها نتیجه خوبی نخواهد داشت. دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال عراق اعتقاد دارد کمیته عادی‌سازی فدراسیون فوتبال این کشور با برکناری استریچکو کاتانس اشتباه بزرگی مرتکب شده است.
احمد عباس در این مورد گفت: «کنار گذاشتن سرمربی اسلوونیایی تیم ملی در این مقطع اشتباه بزرگی بود، چراکه بزرگترین مربیان فوتبال جهان هم در این فرصت کوتاه نمی‎توانند برای ما کاری انجام بدهند و بر همین اساس تصمیم شتاب‌زده کنار گذاشتن سرمربی به این دلیل که منابع نقدی لازم را برای پرداخت دستمزدش در اختیار نداشتیم، بسیار نادرست بود.»
او تأکید می‌کند: «هرکس این تصمیم را گرفته است باید مسئولیت ناشی از آن یا عدم موفقیت و صعود ما به جام جهانی را نیز بپذیرد، چه تصمیم‌گیرنده عدنان درجال وزیر باشد یا کمیته عادی‌سازی و هر شخص دیگری، مسئول مستقیم نتایج تیم ملی عراق است. نظرات زیادی در مورد عملکرد یا سبک کار کاتانس و عملکرد نه چندان مطلوب تیم ملی وجود داشته اما سؤال اینجاست که در این صورت چرا کمیته عادی‌سازی قرارداد این مربی را تمدید کرد در صورتی که معتقد بود عملکرد قابل قبولی در هدایت تیم ملی نداشته است؟»
دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال عراق همچنین گفت: «اظهارات نایب رئیس کمیته عادی‌سازی فدراسیون درباره احتمال انتخاب مربی عراقی برای تیم ملی در این موقعیت ویژه تصمیم درستی است، هر چند می‌دانم تصمیم‌گیرنده اصلی به دنبال توافق و جذب مربی خارجی برای تیم ملی عراق است.»

Page Generated in 0.0049 sec