printlogo


کد خبر: 232075تاریخ: 1400/4/17 00:00
پاریس کامل‌ترین تیم را برای بردن لیگ قهرمانان ساخته
بهترین فرصت پوچتینو

سم بلیتز  
 
برای قضاوت در مورد عملکرد موریسیو پوچتینو در پاری‌سن‌ژرمن خیلی زود است اما این مربی آرژانتینی هرگز تیم بهتری برای بردن لیگ قهرمانان پیدا نخواهد کرد. شش ماه اول او روی نیمکت غول فرانسه پرفراز و نشیب بود و نتیجه مطلوب حاصل نشد. او اگرچه قهرمان جام حذفی شد اما نتوانست در کورس قهرمانی لیگ یک، لیل را شکست دهد و در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا وداعی نسبتاً تحقیرآمیز برابر منچسترسیتی داشت.
باخت به سیتی خاطرات تاتنهام پوچتینو را زنده کرد وقتی در سال 2016 شکست بدی برابر چلسی خورد و کورس قهرمانی لیگ برتر را به لسترسیتی واگذار کرد اما این بار مربی 49 ساله قصد دارد با آوردن استعدادهای ناب به تیمش، یک مجموعه فوق‌العاده را جمع کند.
گفته می‌شود پاری‌سن‌ژرمن به جذب دو بازیکن آزاد، سرخیو راموس و جان‌لوییجی دوناروما نزدیک است. سه‌شنبه هم اشرف حکیمی، مدافع راست اینترمیلان دومین خرید تابستانی پاریسی‌ها بعد از جورجینیو واینالدوم از لیورپول شد. در واقع پوچتینو بازیکنانی را به تیمش اضافه کرده که سابقه موفقیت و بردن جام در کارنامه خود دارند و این یعنی در دیدار با تیمی پرستاره مانند سیتی آنطور روحیه و خودباوری خود را از دست نمی‌دهد.
غول فرانسوی پیش از این هم با داشتن کیلیان امباپه، نیمار و مارکو وراتی پرمهره به حساب می‌آمد اما جای خالی بازیکنان برنده لیگ قهرمانان در این تیم به چشم می‌آمد. پیش از این، تنها کیلور ناباس، آنخل دی‌ماریا و نیمار سابقه قهرمانی در بزرگترین تورنمنت باشگاهی جهان را داشتند و همه البته نقش مهمی تا رسیدن پاری‌سن‌ژرمن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان ایفا کردند اما فشار لیگ قهرمانان و لیگ یک به اوج رسید، کل تیم به نوعی کم آورد.
اضافه شدن راموس، حکیمی و واینالدوم به عنوان بازیکنانی که در سال‌های اخیر قهرمان اروپا شده‌اند، این مشکل را حل می‌کند و شانس این تیم برای پایان دادن به حسرت قهرمانی در اروپا افزایش می‌یابد.
اگرچه ناباس دروازه‌بان قابل اتکایی در فصل گذشته بود اما پاری‌سن‌ژرمن با آوردن دوناروما یک دروازه‌بان تأثیرگذار به تیمش می‌آورد که قدرت رهبری‌اش در میلان مورد توجه بسیاری قرار گرفت. به این اضافه کنید شخصیت نفراتی مانند کاپیتان باشگاه، مارکینیوش که در سال‌های اخیر در بزنگاه‌ها خودش را ثابت کرده در حالی که وراتی و دانیلو پریرا با بازی‌های خوبی که در یورو 2020 انجام دادند، خط میانی قدرتمندی را تشکیل می‌دهند.
در خط حمله، نیمار می‌تواند ستاره‌ای باشد که همه چیز حول محورش شکل می‌گیرد، او تا 2025 قراردادش را تمدید کرده اما در مورد زوجش در خط حمله، امباپه، تردیدهایی وجود دارد. مهاجم فرانسوی یوروی فاجعه باری را پشت سر گذاشت و علاوه بر آنکه نتوانست گل بزند، با خراب شدن پنالتی‌اش فرانسه از مسابقات حذف شد. او یک سال دیگر قرارداد دارد و به شدت مورد توجه رئال مادرید است.
تابستان سخت او شاید به دورانش در پاری‌سن‌ژرمن پایان دهد و اکیپ هم گزارش داده او که از وضعیتش در این تیم ناراضی است، شاید از پاری‌سن‌ژرمن برود. باشگاه باید با تمام توان این بازیکن 22 ساله را در این تابستان حفظ کند حتی اگر به قیمت از دست دادن رایگانش در تابستان آینده تمام شود.
نیمار و امباپه رابطه خوبی در خط حمله دارند در حالی که امثال دی‌ماریا و پابلو سارابیا گزینه‌های جانشین فوق‌العاده‌ای به شمار می‌روند وقتی پوچتینو تصمیم بگیرد از سیستم چرخشی استفاده کند. با پایان فصل گذشته و تماس تاتنهام با مربی سابق خود برای قبول مربیگری‌اش این شائبه به وجود آمد که مربی آرژانتینی به طور کامل از کار پاریس رضایت ندارد هرچند تیم شمال لندن در نهایت نونو اسپیریتو سانتو را به خدمت گرفت و همه چیز ختم به خیر شد.
اما هم امباپه و هم پوچتینو باید بدانند با این تیم که در اختیارشان است، شاید هرگز فرصت بهتری برای بردن لیگ قهرمانان در دوران حرفه‌ای خود به دست نیاورند.
منبع: دیلی میل
 

Page Generated in 0.0056 sec