printlogo


کد خبر: 232073تاریخ: 1400/4/17 00:00
این اسپانیا آینده دارد

پیت جنسن
 
بعد از آنکه جورجینیو آخرین ضربه پنالتی بازی را برای ایتالیایی‌ها به گل تبدیل و اسپانیا را از مرحله نیمه نهایی یورو 2020 حذف کرد، خوسه کاماچو سرمربی سابق ماتادورها که اکنون مفسر تلویزیونی است، آنچه در بیش از 120 دقیقه مصاف نفسگیر دو تیم در ورزشگاه ومبلی دیده بود را اینگونه توصیف کرد: «ما حذف شدیم اما حالا می‌توانیم بگوییم که دوباره یک تیم ملی خوب داریم».
آنها فکر نمی‌کردند که یک تیم دارند، یا حداقل تیمی که تنها با قبول باخت در ضربات پنالتی از رسیدن به فینال بازماند اما تیم جوانی که لوئیس انریکه ساخته، فراتر از انتظارات ظاهر شد و حالا تجربه‌ای بزرگ کسب کرده است که بیش از پیش هوادارانش را به موفقیت این تیم برای افتخار‌آفرینی در تورنمنت سال آینده، جام جهانی قطر امیدوار می‌کند.
پدری، هافبک ماتادورها و یکی از بهترین‌های این تیم در مصاف با ایتالیا، در پایان بازی اشک می‌ریخت. 
او اما از الان به بعد می‌تواند گره‌گشای بازی اسپانیایی‌ها باشد. او در تمام دقایق بازی حضور داشت و بیش از هر بازیکن دیگری دوید. 
حالا او جایزه توپ پسر طلایی به عنوان بهترین بازیکن جوان را می‌تواند از آن خود کند اما این در مقایسه با افتخاری که او می‌توانست با رسیدن به فینال و پس از آن قهرمانی در یورو در سن 18 سالگی کسب کند، بسیار ناچیز است. او اما تنها بازیکن جوان در ترکیب فعلی اسپانیا نیست که آینده‌ای روشن پیش رو دارد.
 فران تورس 21 ساله، دنی اولموی 23 ساله، اریک گارسیای 20 ساله و پائو تورس و اونای سیمون 24 ساله همگی بازیکنان جوانی هستند که کلی فرصت برای حضور در تورنمنت‌های بزرگ دیگر را دارند اما همین حالا هم در بازی‌های‌شان می‌توان نشانه‌هایی از بازی ستاره‌هایی مانند ایکر کاسیا و آندرس اینیستا را پیدا کرد.
انریکه پیش از سومین بازی اسپانیا در مرحله گروهی که هنوز تیمش موفق به کسب پیروزی نشده بود، گفت که اصلاً به استعفا فکر نمی‌کند بلکه در فکر تمدید آن است. اگر او بعد از دو بازی بدون برد تیمش به این نتیجه رسیده بود که این تیم آینده‌دار است، بعد از دیدن نمایش مردانش برابر ایتالیا قطعاً الان خودش را در ورودی دروازه‌های افتخار می‌بیند. 
شاید با داشتن یک گلزن بهتر، یکی که بهتر از موراتا یا اویارسابال قدر تملک توپ را بهتر می‌دانست، او می‌توانست شاهد رقم خوردن یک پیروزی دیگر برای مردانش در جام شانزدهم باشد، برد مشابه آنچه در مرحله گروهی برابر اسلواکی و کرواسی کرد اما در مراحل حذفی مقابل سوییس و ایتالیا هرگز محقق نشد. 
آنسو فاتی، مهاجم بارسلونا می‌تواند قطعه گمشده پازل تاکتیکی انریکه باشد. او هم مانند پدری تنها 18 سال سن دارد و فصل گذشته هم تا قبل از مصدومیتش در اوج بود. بازگشت او اما می‌تواند کمک بزرگی به انریکه کند.
منبع: دیلی میل

Page Generated in 0.0049 sec