printlogo


کد خبر: 232061تاریخ: 1400/4/17 00:00
توضیح سهیل مهدی درباره محرومیت احتمالی کنعانی‌زادگان
لیست محرومان سازمان لیگ ملاک تصمیم‌گیری ارکان قضایی نیست

در پایان بازی فولاد – پرسپولیس اتفاق عجیبی رخ داد و باشگاه اهوازی مدعی شد که کنعانی‌زادگان با وجود محرومیت به میدان رفته است. باشگاه پرسپولیس اما این ادعا را نمی‌پذیرد و تأکید دارد در لیستی که سازمان لیگ پیش از هر بازی به باشگاه‌ها می‌دهد، اشاره‌ای به محرومیت این مدافع نشده است.
برای رفع این ابهام سهیل مهدی دیروز روی خط رادیو آمد. مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر توضیح داد ممکن است در لیستی که پیش از بازی به تیم‌ها داده می‌شود اشتباهی رخ داده باشد. او اضافه کرد که این لیست تنها جنبه اطلاع‌رسانی برای باشگاه‌ها دارد و ملاک تصمیم‌گیری ارکان قضایی نخواهد بود.
مهدی گفت: «روال به این شکل است که هر باشگاه درخواست اولیه خود را بعد از حدود گذشت دو ساعت از بازی تقدیم مسئول برگزاری بازی می‌کند و فردای بازی درخواست خود را به ارکان قضایی و دبیرکل ارسال می‌کند. کمیته انضباطی هم به محض دریافت در رابطه با موضوع مورد اعتراض از ما استعلام لازم را می‌گیرد و خودش تصمیم‌گیری کرده و رأی را صادر می‌کند. قبول یا رد این درخواست به عهده ارکان قضایی و کمیته انضباطی است.»
او اضافه کرد ممکن است در لیستی که پیش از بازی به باشگاه‌ها ارسال می‌شود اشتباهاتی رخ بدهد: «ما هر هفته با توجه به وجود سامانه‌ای در سازمان لیگ، لیست محرومان هر تیم را به باشگاه‌ها اعلام و آنها لیست را امضا می‌کنند اما این ملاک برای تصمیم‌گیری ارکان قضایی نیست و فقط جنبه اطلاع‌رسانی دارد. گاهی اتفاق افتاده که بعد از سه یا چهار هفته یک باشگاه فیلمی را آورده که یک گل به نام این بازیکن ثبت شده یا یک کارت اشتباه بوده است. علی‌رغم ارسال این لیست توسط ما، تمام مسئولیت و اتفاقات بعدی بر عهده باشگاه است.»
مهدی ادامه داد: «کنعانی‌زادگان جزو بازیکنان محروم در اطلاع‌رسانی‌های ما نبود و ممکن است در این خصوص خطای انسانی صورت گرفته باشد یا ادله‌ای باشد یا داور بازی گزارشی که ثبت کرده مغایر با گزارش ارسالی از سمت باشگاه‌ها باشد که معمولاً این اتفاقات کم رخ می‌دهد ولی هر باشگاهی مجاز است اگر اعتراضی دارد آن را ارائه دهد. اگر کمیته انضباطی درخواست را دریافت کرده باشد به سرعت پاسخگوی آن خواهد بود و استعلام نهایی به هفته آتی موکول نمی‌شود.»
توضیحات مهدی ابهام درباره این ماجرا را بیشتر کرد و حالا همه باید منتظر حکم کمیته انضباطی باشند.
 

 


Page Generated in 0.0046 sec