printlogo


کد خبر: 231984تاریخ: 1400/4/15 00:00
تقابل نسل جدید نیمکت‌ها
شب داغ فولاد آره‌نا

سامان موحدی راد
 
فولاد چند روز بعد از متوقف کردن سپاهان در صدر جدول حالا باید در برابر پرسپولیس قرار بگیرد. این تیم هم مثل پیکان یکی از دو تیمی است که می‌تواند در تعیین سرنوشت قهرمان مؤثر باشد چرا که بازی‌های هفته‌های پایانی هر دو تیم را در برابر مدعیان قهرمانی یعنی پرسپولیس و سپاهان قرار داده است. فعلاً که فولاد توانسته دو امتیاز را از چنگ سپاهان بپراند و آنها که هم‌امتیاز با پرسپولیس بودند را با دو امتیاز اختلاف به رده دوم جدول برساند اما پرسپولیسی‌ها می‌دانند که گردنه سخت اهواز قرار نیست فقط برای سپاهانی‌ها سخت باشد. آنها هم قرار است در گرمای طاقت‌فرسای تیرماه خوزستان در اهواز برابر تیم جواد نکونام بازی کنند. این رویارویی بی‌شک یکی از بازی‌های حساس لیگ خواهد بود. چرا که جواد نکونام همیشه در چنین بازی‌هایی تلاش می‌کند تا نمایشی دیدنی را در میدان ارائه دهد. او که تیمش شانس کمی برای گرفتن سهمیه آسیایی هم دارد تلاش می‌کند تا با یک نمایش دیدنی نقش خودش را به عنوان تعیین کننده قهرمان لیگ ایفا کند.
بازیکنان جوان فولاد که همین چندی پیش نمایشی جسورانه در آسیا داشتند و اگرچه نتوانستند به دور بعد صعود کنند اما نوید ظهور استعدادهای جدیدی را در اهواز می‌دادند، حالا آماده‌اند تا در بازی بزرگ فولاد آره‌نا بار دیگر نمایش خوبی از خودشان نشان دهند. در طرف مقابل اگرچه پرسپولیس بازی آخرش را با بیشتر از یک گل برده اما می‌توان پیش‌بینی کرد که یحیی برای یکی از آن پیروزی‌های یک بر صفر و اقتصادی‌اش به میدان می‌آید.
دیدار برابر تیم جوان و جسور فولاد آن هم در اهواز و در این فصل سال به اندازه کافی به مربی‌ای چون یحیی این بهانه‌ها را می‌دهد که محتاطانه به میدان بیاید. او در این بازی با چند چالش هم در چیدن ترکیبش مواجه است. میلاد سرلک جوان که خیلی خوب در ترکیب پرسپولیس جا افتاده به دلیل محرومیت در این بازی حضور ندارد و یحیی باید سناریویی برای جایگزینی او انتحاب کند. کمال کامیابی‌نیا هم در ۲۰ روز اخیر در هیچ تمرین گروهی پرسپولیسی‌ها حاضر نبوده و معلوم نیست شرایط بازی در اهواز را داشته باشد و باید دید یحیی چه تدبیری برای جایگزین کردن آنها دارد. البته که نیمکت پرسپولیس به او این امکان را می‌دهد تا چند سناریو برای جایگزینی داشته باشد. بازی روز سه‌شنبه اما تقابل دو مربی جوان فوتبال ایران است. مربی‌هایی که بی‌شک بهترین محصولات این سال‌های فوتبال ایران هستند و شاید تا چند سال دیگر همچنان شخصیت‌های اول نیمکت‌های مهم در فوتبال کشورمان باشند. تقابل این دو چهره در این سال‌ها که نبردهای زیبایی را خلق کرده. حالا باید همه چشم‌ها به فولاد آره‌نا باشد و ببینیم آنها در این دیدار حساس چه می‌کنند.
 

Page Generated in 0.0048 sec