printlogo


کد خبر: 231982تاریخ: 1400/4/15 00:00
تو به رؤیاها بیندیش
فولاد، دژ بی‌دفاع
نکونام از اهمیت بازی با پرسپولیس برای رسیدن به جایگاه چهارم جدول و کسب سهمیه احتمالی لیگ قهرمانان فصل آتی به‌خوبی آگاه است. با این حال، احتمال بالایی وجود دارد که اولویت نکونام برای ادامه فصل جاری بازی مقابل سپاهان در جام حذفی باشد

سام ستارزاده
 
سفر به اهواز را می‌توان دشوارترین و سرنوشت‌سازترین سفر ارتش سرخ در باقی‌مانده راهی که تا ری‌پوکر قهرمانی لیگ در پیش دارد دانست. ورزشگاه فولاد آرنا، همان میدانی است که ترمز سپاهان، تنها رقیب پرسپولیس در کورس قهرمانی را دو هفته قبل کشید تا شاگردان محرم نویدکیا نه‌تنها امتیازاتشان از حیث امتیازات از رقیب مستقیم‌شان کم بیاورند، بلکه پایین‌ترین امید گلزنی‌شان در طول فصل جاری مقابل دژ سرسخت فولادی‌ها به ثبت برسد. از همین رو، بدون نتیجه بازی رودرروی سرخ‌پوشان تهران و اهواز، نمی‌توان بر اینکه پرسپولیس گوی سبقت را از سپاهان ربوده یقین حاصل کرد.
با وجود نمایش درخشان خط دفاع فولاد مقابل خط حمله‌ای که آقای گل و یکی از سه پاسور برتر لیگ را در اختیار دارد اما چینش همین خط برای مهار زوج آل‌کثیر و مغانلو دردسر بزرگ جواد نکونام خواهد بود. برای انجام چنین مأموریت بزرگی، سرمربی آینده‌دار فولاد ممکن است تنها یک دفاع وسط تخصصی در اختیار داشته باشد؛ موسی کولیبالی که در زمان‌های تلف‌شده بازی با سپاهان، تیرک دروازه طلایی‌پوشان را به لرزه درآورد. عارف آغاسی و ایوب والی، دو محصول آکادمی فولاد در دو نسل پیاپی، به علت ابتلا به کروناویروس و مصدومیت، بازی مقابل پرسپولیس را از دست داده‌اند و غیبت ادامه‌دار مهران موسوی که در پنجره تابستانی از پیکان جذب باشگاه شده نیز دست نکو را تهی‌تر هم ساخته‌ است.
نکونام در رویارویی با سپاهان توانست جای خالی این سه مدافع را با سینا شاه‌عباسی پر کند؛ مدافعی ۲۱ساله که اگر بازی مسلط و مطمئن وی مقابل مهاجمان سپاهان را تماشا کرده ‌باشید، باور نمی‌کنید که آن بازی، سومین حضور عمر وی در یک دیدار رسمی باشد. شاه‌عباسی می‌توانست سوپرایز بزرگ نکونام برای قرمزهای پایتخت باشد اما وضعیت جسمانی وی نیز برای بازی بزرگ هفته ۲۶ کاملاً مشخص نیست. کمبود نفرات در لیست پولادمردان به‌قدری حاد است که حتی مدافعان کناری نظیر میلاد بدرقه و صابر حردانی که می‌توانستند با تغییر پست، در کنار کولیبالی زوج میانی خط دفاعی را تکمیل کنند نیز در دسترس نیستند.
نکونام از اهمیت بازی با پرسپولیس برای رسیدن به جایگاه چهارم جدول و کسب سهمیه احتمالی لیگ قهرمانان فصل آتی به‌خوبی آگاه است. با این حال، احتمال بالایی وجود دارد که اولویت نکونام برای ادامه فصل جاری بازی مقابل سپاهان در جام حذفی باشد. تورنمنت حذفی میانبر مناسبی برای خوزستانی‌ها خواهد بود تا بدون اما و اگری بتوانند رؤیای آسیایی شدن را دوباره محقق‌ سازد. از این رو، این احتمال وجود دارد که ترکیب آغازگر پولادمردان در بازی مقابل رقیب قرمزپوش‌شان از چند استعداد ناشناخته و البته بازیکنانی نظیر وحید نامداری که در هفته‌های گذشته آنچنان فرصت خودنمایی نیافتند، تشکیل‌ شود.
دیدگاه جواد نکونام نسبت به بازی سه‌شنبه شب تیمش با پرسپولیس اما قرار نیست تأثیری روی نگرش یحیی گل‌محمدی و شاگردانش به فولاد بگذارد. پرسپولیس اگر یک قهرمانی راحت و کم‌دغدغه مانند چهار سال قبل می‌خواند، حق دست‌کم گرفتن فولاد را در هیچ شرایطی ندارد. تیم جنگنده و قابل ستایشی که جواد نکونام ساخته، پیش‌ از سپاهان، العین امارات، السد قطر و النصر عربستان را نیز بابت غرور بیش از اندازه خود مجازات کرده؛ و حتی بدون بازیکنان اصلی خود، توانایی غافلگیر کردن پرسپولیس یا هر تیم بزرگ دیگری را دارد.
 

Page Generated in 0.0059 sec