printlogo


کد خبر: 231978تاریخ: 1400/4/15 00:00
اعتبار برای فولاد، جام برای پرسپولیس

مازیار گیلکان
 
دو کاپیتان سابق تیم ملی در اهواز ملاقاتی با هم دارند که تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است. یحیی گل‌محمدی تیمش را به اهواز برده تا در رقابت با سپاهان، مقابل فولاد پیروز شود و جواد نکونام در اهواز باید تیم‌های بزرگ را به دام بیندازد تا ثابت کند در فولاد از پس کار بزرگ هم برمی‌آید.
فولاد در ورزشگاه خود میزبان تیمی است که برای قهرمانی هر کجا به پیروزی فکر می‌کند. پرسپولیس می‌داند که برای ادامه سبقت از سپاهان، توقف و شکست معنا ندارد و سپاهان هر دم در کمین است. فولاد برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان از لیگ برتر شانس چندانی ندارد اما باید بجنگد و شانس خود را امتحان کند.
آمارها برای این بازی نشانگر چیزی نیستند. نکونام و گل‌محمدی در تیم‌های مختلف ۴ بار به عنوان مربی رو در رو شده‌اند. نکونام یک بار به پیروزی رسیده و گل‌محمدی ۳ بار. اما بازی امروز فولاد و پرسپولیس حکایت خودش را دارد. فولاد انگیزه‌های بزرگ برای انجام کار بزرگ دارد و پرسپولیس هدف بزرگش را پی می‌گیرد.
اهواز برای گل‌محمدی یادآور خاطرات سال‌های دور است. او سال ۷۸ از پرسپولیس رانده شد و به فولاد رفت. اما در فولاد آنچنان موفق بود که ۳ فصل بعد به پرسپولیس برگشت. اهواز برای گل‌محمدی یادآور سال‌های خوب جوانی است.
جواد نکونام اما چندان دوست ندارد خاطره خوش دیگری برای گل‌محمدی ثبت شود. نکونام به فولاد نرفته بود که تیم را در میانه جدول حفظ کند و حالا که تیمش روی پله ششم جدول است، پی رویاهای بزرگ‌تر است تا فولاد را دست‌کم در این فصل تا پله چهارم بالا بکشد. این هدف سخت به دست می‌آید، مثلا با پیروزی مقابل پرسپولیس، همین امشب.
برای پرسپولیس بازی در گرمای اهواز آسان نیست اما انگیزه‌ای به اسم تکرار قهرمانی برای قرمزها بیش از هر چیز پر و پیمان است. پرسپولیس با شور و انگیزه‌اش باید به گرما و فولاد غلبه کند. جواد نکونام اما امروز باید تبحر خود در مربیگری را نشان دهد که با چه ترفندی پرسپولیس را گرفتار می‌کند و از کار می‌اندازد.
فولاد - پرسپولیس مثل بازی استقلال - تراکتور، بازی بزرگ هفته است، نمایشی که شاید بتواند لیگ را جذاب‌تر جلوه دهد. نزدیک شدن به جام را پرسپولیس و بازگرداندن اعتبار شکست تیم‌های بزرگ را فولاد امشب جستجو می‌کند.

Page Generated in 0.0072 sec