printlogo


کد خبر: 231973تاریخ: 1400/4/15 00:00
محمدخانی: این تیم فاکتورهایی دارد که مقابل فولاد کم نمی‌آورد
مهم این است که سرنوشت قهرمانی دست پرسپولیس است

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
ناصر محمدخانی مهاجم سابق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است شخصیت پرسپولیس و کادر فنی‌اش به گونه‌ای است که اتفاقاً آنها در بازی‌های سختتر بهتر بازی می‌کنند و عیارشان را نشان می‌دهند به همین دلیل مهاجم اسبق پرسپولیس با وجود گرمای شدید و شرجی هوای اهواز باز هم به ادامه روند موفق پرسپولیس و کسب قهرمانی پنجم بسیار امیدوارانه صحبت می‌کند.
 
 پرسپولیس تیم گل گهر را هم شکست داد تا بعد از برد باارزش خارج از خانه‌اش با توقف سپاهان مقابل فولاد جایگاهش را در صدر جدول حفظ کند.
 پرسپولیس مقابل مس رفسنجان در آن زمین بد و چمن مصنوعی بسیار خوب کار کرد و عبدی هم مانند عیسی و شهریار نشان داد چه مهاجم خوبی است و باز هم در یک دیدار حساس دیگر دست یحیی و تیمش را گرفت تا سه امتیاز بازی خارج از خانه به پرسپولیس برسد و با توقف سپاهان و برد بعدی مقابل گل گهر تیم پرسپولیس بار دیگر صدر را از سپاهان پس بگیرد و به نوعی نشان دهد که شخصیت پرسپولیس با صدرنشینی و قهرمانی عجین شده است البته در بازی مقابل گل‌گهر بازیکنان پرسپولیس کمی اشتباه در بعضی از دقایق مرتکب شدند و شاید بی‌جهت بعد از زدن دو گل عقب کشیدند که در بازی‌های قبلی پرسپولیس سابقه نداشت اما با تجربه و درایت یحیی و کادر فنی کاربلدش شرایط بهتر شد تا پرسپولیس در مقابل گل گهر هم سه امتیاز بسیار حساس دیگر را دشت کند و در صدر بماند نکته‌ای که هدف اصلی پرسپولیس در لیگ این فصل محسوب می‌شود.
در پنج فینال پرسپولیس قادر است جایگاهش را در جدول حفظ کرده و در مسیر قهرمانی مقابل سپاهان کم نیاورد؟
 مهم‌ترین نکته به این مسأله باز می‌گردد که تکلیف قهرمانی دست پرسپولیس است. نکته مهم و کلیدی که سپاهان از این مهم برخوردار نیست و در واقع باید چشمش به نتایج پرسپولیس و لغزش احتمالی این تیم دل باشد در حالی که پرسپولیس به تیم دیگر تعقیب کننده چندان کاری ندارد چه بسا که یحیی و شاگردانش خوب می‌دانند اگر در بازی‌های خودشان پیروز شوند قهرمان هستند و بردهای سپاهان هم در صورت بردهای پرسپولیس در زمینه قهرمانی به شکل اتوماتیک وار خنثی خواهد شد. این برگ برنده پرسپولیس است و همین که مدعی دیگر باید با توجه به پرسپولیس کار کند بزرگترین مزیت پرسپولیس برای قهرمانی لیگ بیستم است.
در خصوص مهاجمان پرسپولیس و نقش آنها در راه قهرمانی چه صحبتی دارید؟
مثلث خط حمله فعلی پرسپولیس متشکل از عیسی و شهریار و عبدی واقعاً زهردار و به قولی آتشین است و قادر است از هر خط دفاعی بگذرد. این موضوع واقعاً یکی از دغدغه‌های شیرین یحیی است که می‌داند هر کدام از مهاجمانش خصوصیات منحصر به فردی دارند که قادرند با اجرای توانایی‌های‌شان پیروزی را به تیمشان هدیه دهند البته پشت این مثلث آتشین هم احمد و مهدی و احسان پهلوان و امید و سایر بازیکنان هستند که واقعاً خیال یحیی را از بابت بازیکن آسوده ساختند و با بضاعت فعلی و شرایط پرسپولیس که انصافاً یکی از بهترین و پرمهره‌ترین تیم‌های تاریخ پرسپولیس است یحیی پس از ثبت پوکر در لیگ و سوپرجام این بار سرمربی پرسپولیس فقط به گلات قهرمانی و قهرمانی جام حذفی و در پایان هم با تجربه خوبی که در این چند ساله پرسپولیس پیدا کرده به دنبال قهرمانی آسیا و پایان کاری رویایی برای پرسپولیس خواهد بود.
اما پرسپولیس امشب با فولادی بازی دارد که صدر را از سپاهان با توقف تیم اصفهانی گرفت و این بار سپاهانی‌ها خیلی امیدوارند که از دست دادن امتیاز مقابل فولاد برای پرسپولیس تکرار شود.
 شرایط پرسپولیس با همه تیم‌های لیگ برتری متفاوت است. من برای سپاهان و استقلال و سایر تیم‌ها احترام قایلم اما هیچ‌کدام از تیم‌های لیگ برتری به لحاظ بازیکن و نیمکت پتانسیل بالای پرسپولیس را ندارند و به هر پستی در پرسپولیس نگاه می‌کنید مملو از چند بازیکن خوب و باتجربه است که علاوه بر اینکه قادرند در پست خودشان بهترین نمایش را ارائه دهند قادرند در پست‌های دیگر هم خیلی خوب بازی کنند مسأله‌ای که یکی از مزیت‌های تیم یحیی نسبت به بقیه مدعیان قهرمانی است و آنها از داشتن چنین مزیتی محرومند. در خصوص فولاد هم باید بگویم حتماً کادر فنی پرسپولیس و بدنساز این تیم فکر گرما و شرجی و تقسیم‌بندی بدنی شرایط بدنی بازیکنان تیم را کرده‌اند دقیقاً مانند بازی‌های پرسپولیس که در طول نود دقیقه ما پلن‌های مختلفی را از سوی کادر فنی پرسپولیس شاهد هستیم به همین دلیل هم من معتقدم پرسپولیس با توجه به این داشته‌ها و موارد فنی که گفتم در اهواز کم نمی‌آورد و به قولی آنجا هم با برد به کارش ادامه خواهد داد.
در خصوص شرایط جدید ‌ای اف سی برای بازی‌های مرحله بعدی و دیدار سرخ‌پوشان مقابل استقلال تاجیکستان چه نظری دارید؟
 کرونا شرایط خاصی را در فوتبال مانند بقیه ورزش‌ها و شرایط زندگی حاکم ساخته است. از سوی دیگر پرسپولیس تجربه‌های بسیار سخت‌تر از مقطع فعلی را سپری کرده و با قدرت آنها را پشت سر گذاشته به همین دلیل این بار من معتقدم پرسپولیس با استفاده از چند دوره تجارب قبلی حتماً تا فینال صعود کرده و قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را مانند قهرمانی جام در جام آسیا که ما تقدیم هوادارانمان ساختیم به هوادارانش تقدیم کند.
 

Page Generated in 0.0069 sec