printlogo


کد خبر: 231963تاریخ: 1400/4/15 00:00
استقلال – تراکتور؛ 19:45
گل‌های سالم استقلال را ببینید

ادامه لیگ برای استقلال دیگر چندان جذاب نیست. جدا از ماجرای اشتباه‌های سریالی داوری، حقیقتاً آبی‌ها فقط 5 درصد شانس قهرمانی دارند و اگر پرسپولیس از 15 امتیاز باقی‌مانده خود 10 امتیاز از دست بدهد و استقلال نیز تمام نبردهایش را با برتری سپری کند، آنگاه استقلال می‌تواند به قهرمانی خوشبین باشد. البته سپاهان هم باید امتیازاتی از دست بدهد و در بازی آخر نیز شرایط به‌گونه‌ای باشد که آبی‌ها با برتری مقابل سپاهان بتوانند به جام قهرمانی برسند. شرایط بی‌تعارف به‌گونه‌ای است که شانس بسیار اندکی را می‌توان پیش روی آبی‌ها متصور بود و شاید در همین دو هفته آتی تکلیف استقلال نیز روشن شود و پرسپولیس با به دست آوردن امتیازات کامل دو بازی پیش‌رو، عملاً استقلال را از میان مدعیان کسب عنوان قهرمانی دور کند. با این حال اما استقلال قصد دارد با انگیزه به پیشروی تا پایان لیگ ادامه دهد و حتی‌المقدور امتیازات مکفی برای تثبت جایگاه خود در رتبه سوم جدول را به چنگ آورد. آنچه مسلم است استقلال باید تثبیت در این جایگاه را هم جدی بگیرد چون رسیدن به جام قهرمانی حذفی نیز ساده نیست و اگر احیاناً استقلال در آن میدان نیز با ناکامی مواجه شود، آنگاه می‌تواند با اتکا به رتبه سومی‌اش در لیگ برتر برای لیگ قهرمانان فصل بعد برنامه‌ریزی کند. با توجه به شرایط امتیازی کنونی می‌توان گفت آبی‌ها به‌احتمال بسیار زیاد در جایگاه سوم قرار خواهند گرفت اما به هر شکل مجیدی و شاگردانش بی‌میل نیستند که با امتیازات مناسب به لیگ بیستم ادامه دهند که برای رسیدن به این مهم لازم است از 15 امتیاز باقی‌مانده عدد قابل توجهی در اختیار استقلال قرار بگیرد.
حتی می‌شود در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن استقلال را تا رتبه دوم جدول نیز صعودکرده دید اگر سپاهان نیز در بازی‌های آینده خود امتیاز از دست بدهد و استقلال را در موقعیتی قرار دهد که با برتری در بازی آخر (استقلال و سپاهان هفته پایانی با هم بازی دارند) به رتبه دوم برسد. در واقع تصاحب جایگاه دومی برای استقلال واقع‌بینانه‌تر از قهرمانی است و احتمال دارد فرهاد مجیدی و شاگردانش با رقم خوردن نتایج به سود خود در هفته‌های باقی‌مانده به این مهم برسند.
استقلال البته با یک خاطره تلخ ذهنی گام به بازی امشب مقابل فیروز کریمی و شاگردانش می‌گذارد. استقلال در بازی قبل یک گل کاملاً سالم به ثمر رساند که از سوی کمک‌داور این بازی آفساید تشخیص داده شد! بدون شک کمترین انتظار آبی‌ها در بازی با تراکتور این است که داور قضاوت درستی در این میدان داشته باشد و از پس چنین صحنه‌های مشکوکی برآید. بازی با تراکتور به خودی خود همواره با حساسیت‌هایی همراه بوده، هست و خواهد بود، چه رسد به اینکه پای فیروز کریمی نیز که روزگاری سکان هدایت استقلال را در دست داشت، در میان باشد. کریمی بعد از سال‌ها دوباره وارد گود شده و با تراکتور به میدان رقابت بازگشته است. او سابقه کهنی در فوتبال ایران دارد و سرمربی کنونی استقلال نیز شاگردش بوده و این بازی بالقوه خاصیت تبدیل شدن به یک بازی پرهیاهو را دارد، ضمن اینکه به‌دلیل نزدیکی به دربی استقلال باید روند رو به رشد خود را حفظ کرده و طوری وارد بازی سخت جام حذفی شود که از نظر روحی و روانی وضعیت مناسبی داشته باشد.
فرهاد مجیدی در این بازی دستش کاملاً باز است تا هر ترکیبی را که می‌خواهد به میدان رقابت با تراکتور بفرستد. حتی طبق آخرین اخبار، دیاباته نیز وضعیت نسبتاً بهتری در قیاس با روزهای نخست دارد و می‌تواند دقایقی به مجیدی کمک کند اما احتمالاً سرمربی استقلال دیاباته را برای دربی در آب‌نمک قرار خواهد داد. مجیدی در این بازی مانند بازی‌های اخیر از سیدحسین حسینی در چارچوب دروازه استفاده می‌کند. عارف غلامی، سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند سه مدافع مرکزی آبی‌ها خواهند بود. محمد نادری، آرش رضاوند، مسعود ریگی، مهدی مهدی‌پور و یکی از میان وریا غفوری یا محمد دانشگر در خط میانی بازی می‌کنند. البته نادری و بازیکنی که به‌عنوان هافبک راست به بازی گرفته خواهد شد، خاصیت دفاعی هم خواهند داشت. در خط حمله نیز حضور قایدی و مطهری محتمل است، ضمن اینکه آرمان رمضانی هم مانند دیاباته شانس بازی در ترکیب استقلال را خواهد داشت.

Page Generated in 0.0055 sec