printlogo


کد خبر: 231959تاریخ: 1400/4/15 00:00
خبر

مراسم بدرقه کاروان المپیک لغو شد
مراسم بدرقه کاروان ورزش ایران برای دومین بار لغو و به ۲۶ تیرماه موکول شد. قرار بود مراسم بدرقه کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک توکیو چهارشنبه هفته جاری (۱۶ تیرماه) در آکادمی ملی المپیک برگزار شود اما به دنبال اعلام وضعیت قرمز پایتخت، برگزاری این مراسم لغو شد. در همین رابطه دیروز ( دوشنبه) نشستی مشترک میان وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ایران برگزار شد تا در مورد چگونگی برگزاری این مراسم تصمیم گیری شود.
در این نشست مقرر شد زمان اعزام اولین گروه ورزشکاران این مراسم به صورت خیلی محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل فرودگاه امام خمینی برگزار شود. اعزام اولین گروه کاروان ایران ۲۶ تیرماه انجام می‌شود.
این برای دومین بار است که مراسم بدرقه کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو لغو می‌شود. پیش از این قرار بود این مراسم ۱۰ تیرماه در اراضی عباس آباد و جوار بلندترین پرچم کشور برگزار شود اما برگزاری مراسم در فاصله دو روز مانده به زمان مقرر لغو شد و مسوولان کمیته ترجیح دادند برای حفظ سلامت ورزشکاران و اعضای کادر اعزامی قید برگزاری مراسمی که قرار بود خیلی بزرگ و مجلل باشد را بزنند.
 
 
خط قرمز آلکنو روی نام سه بازیکن
صدای فرهاد قائمی درآمد
ولادیمیر آلکنو، سرمربی روس والیبال ایران پس از تمرینات عصر یکشنبه روی نام سه بازیکن خط قرمز کشید و آنها را از جمع ملی‌پوشان خارج کرد. فرهاد قائمی، بردیا سعادت و محمدطاهر وادی سه ملی‌پوش والیبال ایران هستند که از تمرینات تیم ملی والیبال خارج شده‌اند.
تیم ملی والیبال مردان ایران برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو تمرینات خود را از شنبه دوازدهم تیرماه با حضور ۱۹ بازیکن آغاز کرده است و حالا سه بازیکن کم شده‌اند که از بین آنها فرهاد قائمی، از تصمیم آلکنو خیلی عصبانی شده تا حدی که حرف از وجود مافیا در والیبال زده است.
دعوت فرهاد قائمی به تیم ملی در حالی بود که پیش از این ملی‌پوش والیبال ایران از تیم ملی خداحافظی کرده و با دعوت فدراسیون بار دیگر شانس خود را برای همراهی کاروان ایران به المپیک امتحان کرد. او بعد از حذف از لیست اعزامی به المپیک، با اظهارنظر تندی گفته که فدراسیون او را دعوت کرده و قول داده که حتماً به المپیک می‌رود و حالا در مقابل این رفتار سکوت نمی‌کند.
قائمی می‌گوید: «حرفی که داورزنی (رئیس فدراسیون والیبال) روز اول با من زد این بود که صددرصد در تیم حضور خواهم داشت و تأیید کادر فنی را هم گرفته است. دلیلش هم این بود که تیم ملی در دریافت مشکلاتی دارد و حضور من می‌تواند به تیم ملی کمک کند.»
امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال در مورد دعوت میرزاجانپور و قائمی می‌گوید: «توتولو با تأیید آلکنو به ما اعلام کرد که باید این دو بازیکن در تمرین حضور داشته باشند تا مجدداً آلکنو آنها را زیر نظر بگیرد.»
این صحبت خوش‌خبر نشان می‌دهد که سرمربی تیم ملی والیبال ایران تنها از فدراسیون درخواست کرده که این دو بازیکن در تیم ملی حضور داشته باشند و صحبتی از حضور قطعی آنها در ترکیب اصلی تیم ملی نشده است. به هر حال باتوجه به زمان کم باقی مانده آلکنو باید ۱۲ بازیکن را برای بازی‌های المپیک معرفی کند و پس از آن تنها می‌تواند دو تغییر پزشکی در لیست ۱۲ نفره خود ایجاد کند. به خاطر همین محدودیت در این مرحله سه نفر خط خورده‌اند تا 4 نفر دیگر هم در روزهای آینده از لیست خارج شوند.

 


Page Generated in 0.0059 sec