printlogo


کد خبر: 231957تاریخ: 1400/4/15 00:00
مدیریت ضعیف؛ بسکتبالیست‌های برنده را بازنده کرد
به هم ریختگی در تیم جوان اما با تجـــربه!

تیم بسکتبال جوانان ایران در حالی دومین بازی خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را هم واگذار کرد که شایسته برد بود. جوانان ایران در رقابت با لتونی میزبان، بیش از سه کوارتر از حریف پیش و تیم برتر میدان بودند اما در نهایت با ده امتیاز اختلاف بازی را 58 به 48 واگذار کردند و این برد مهم را از دست دادند.
 
عدم مدیریت فنی و احساسی
یکی از نکات بارزی که منجر به باخت جوانان ایران مقابل لتونی شد، عدم مدیریت بود. مدیریتی که نه تنها در بخش فنی و تاکتیکی دیده نشد تا بازیکنان ایران با حفظ اختلاف برنده بازی شوند، بلکه در بخش مدیریت احساسات و رفتار بازیکنان هم ناموفق بود. چند امتیاز برتری تیم ایران مقابل لتونی که در سه کوارتر اول به طور کامل زیر سایه ایران بود، با پرتاب‌ها و حرکات ریسکی و همینطور تمرین نشده از بین رفت.
در این میان شاید بتوان چنین اتفاقی را به کم تجربه بودن این تیم ربط داد اما مربی پا به سن گذاشته تیم دیگر چنین توجیحی ندارد و زمان قابل توجهی زمان داشت تا بتواند بازی برده را نبازد!
 به هم ریختگی عجیب
در گذشته و زمانی که تیم‌های پایه ایران بدون بازی‌های تدارکاتی و تحت فشار قرار گرفتن راهی رقابت‌های جهانی و یا حتی آسیایی می‌شدند، دیدن به هم ریختگی و شتاب بیش از حد در بازی آنها خیلی عجیب نبود. با این حال در تیم کنونی جوانان ایران که یک فصل تمام در لیگ برتر و فشار قابل توجه رقابت با بزرگسالان قرار گرفته‌اند، دیدن چنین رفتارهایی خیلی عجیب است. 
انگار نه انگار که این تیم چیزی حدود 20 بازی در لیگ برتر انجام داده و حتی یک مرحله هم در پلی‌آف بالا آمده است. عدم رعایت اصول اولیه بسکتبال، استفاده از اسکرین و حتی پیک و رول اتفاق‌هایی که برای تیمی که سال‌ها در کنار هم بازی کرده‌اند، بسیار عجیب و دور از انتظار است.
به هر ترتیب اگر کسی انتظار پیروزی مقابل صربستان را نداشت، به همان اندازه انتظار می‌رفت که بازی برده مقابل لتونی با باخت عوض نشود و تیمی که زمان و هزینه قابل توجهی برای آماده‌سازی‌اش شده، تا این اندازه بههم ریخته و بی‌برنامه بازی نکند.

Page Generated in 0.0060 sec