printlogo


کد خبر: 231954تاریخ: 1400/4/15 00:00
خبر و مصاحبه

کواندوکار ایران در تیم ملی کرواسی 
ابوالفضل یعقوبی که از رده سنی نوجوانان عضو تیم تکواندوی ایران بوده، این روزها در کرواسی است و در تمرینات تیم ملی تکواندوی این کشور شرکت می‌کند. او که به دلیل آسیب‌دیدگی و بیماری مجبور به ترک تیم ملی شد، مدت‌ها بود در امارات تمرین می‌کرد و در چند تورنمنت نیز شرکت کرد.
یعقوبی چند روز قبل در صفحه شخصی خود از تیم ایران خداحافظی کرد و راهی کرواسی شد تا در تمرینات تیم ملی تکواندوی این کشور شرکت کند. اینکه آیا او قصد ماندن در کرواسی را دارد یا خیر مشخص نیست.
یعقوبی با تأیید اینکه در کرواسی است و به همراه اعضای تیم ملی این کشور تمرین می‌کند، پاسخ روشنی به این سؤال خبرگزاری مهر که قصد حضور در تیم ملی این کشور را دارد یا خیر، نداد.
او با بیان اینکه در شرایط فعلی چیزی مشخص نیست، این سؤال را باقی گذاشت که آیا تکواندوکار دیگری از تیم ملی ایران بار سفر را بسته و به خارج از ایران کوچ کرده است؟
با توجه به اینکه از آخرین حضور یعقوبی در تیم ملی ایران بیش از سه سال می‌گذرد، طبق قوانین فدراسیون جهانی، یعقوبی مشکلی برای مبارزه برای کشور دیگری ندارد. باید منتظر ماند که آیا اقدامی از سوی مسئولان مربوطه در این خصوص صورت می‌گیرد.
این تکواندوکار ۲۵ ساله مدال طلای ۲۰۱۲ نوجوانان جهان، مدال نقره نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۳ و مدال برنز بزرگسالان جهان در سال ۲۰۱۵ را به همراه تیم ملی ایران کسب کرده است.
 
 
نشست کادر سرپرستی کاروان ایران با ستاد برگزاری بازی‌ها
نشست هماهنگی کادر سرپرستی کاروان ورزشی اعزامی ایران به المپیک ۲۰۲۰ توکیو صبح دیروز (دوشنبه ۱۴ تیر) به صورت آنلاین و با حضور مسئولان ستاد برگزاری المپیک توکیو برگزار شد.
در این نشست دکتر نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک ۲۰۲۰ توکیو، پیمان فخری معاون سرپرست کاروان، فرید فتاحیان و مریم موسوی اعضای کادر سرپرستی به صورت وبینار حضور داشتند.
در این نشست موارد مختلفی از جمله صدور آیدی‌کارت، تاریخ ورود و خروج تیم‌های ورزشی، اسکان در دهکده بازی‌ها، رزرو سالن‌های تمرین و سایر مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
 
پایان رقابت‌های انتخابی المپیک در بسکتبال
چک حریف ایران در افتتاحیه شد
در پایان رقابت‌های انتخابی بسکتبال المپیک، تیم‌های آلمان، ایتالیا، چک و اسلوونی آخرین سهمیه‌های باقیمانده را کسب کردند و المپیکی شدند. هر کدام از این تیم‌ها در شرایطی به این سهمیه رسیدند که قهرمان یک تورنمنت 6 جانبه شدند. به این ترتیب 24 تیم که در جام جهانی گذشته نتوانسته بودند سهمیه المپیک را کسب کنند، سهمیه گرفتند تا ترکیب 12 تیمه المپیک تکمیل شود. از میان این چهار تیم، جهموری چک راهی گروه ایران می‌شود و اتفاقاً اولین بازی را هم با بسکتبالیست‌های ایران انجام خواهد داد. دیداری که بازی افتتاحیه رقابت‌های بسکتبال المپیک توکیو هم به حساب می‌آید. در رقابت‌های انتخابی این گروه که برای ایران هم حائز اهمیت بود، تیم‌های قدرتمندی نظیر کانادا، یونان و حتی ترکیه هم حضور داشتند اما در نهایت و در کمال ناباوری همه، این جمهوری چک بود که با غلبه بر کانادا با شوت لحظه آخری و برد یونان در فینال، کسب سهمیه کرد و المپیکی شد. در سایر گروه‌ها هم شگفتی کم نبود. ایتالیا با غلبه بر صربستان به عنوان نایب قهرمان المپیک ریو مسافر توکیو شد و اسلوونی هم با درخشش و تریپل دابل ستاره حاضر در NBA خود یعنی لوکا دانچییچ با غلبه بر لتونی برای اولین بار راهی المپیک شد. آلمانی‌ها هم البته پس از چند دوره غیبت یک بار دیگر سهمیه گرفتند و المپیکی شدند.

Page Generated in 0.0059 sec