printlogo


کد خبر: 231938تاریخ: 1400/4/15 00:00
مصاحبه و خبر

اگر مستندات دارید به کمیته اخلاق شکایت کنید
غیاثی: اشتباهات داوران عمدی نیست
 سیدرضا غیاثی، رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد ادعای برخی مبنی بر اینکه اشتباهات داوری به سود پرسپولیس و به ضرر استقلال در لیگ برتر انجام می‌شود، می‌گوید: «اصلاً این مسأله را قبول ندارم. داوران و کمک داوران اشتباهات زیادی مرتکب می‌شوند اما این اشتباه‌ها به هیچ عنوان رنگی و به سود تیم خاصی نیست. اشتباه‌های داوران می‌تواند دلایل مختلفی از جمله ناآمادگی داوران، مشکلات مدیریتی، تعداد زیاد داوران، دیر به دیر قضاوت کردن داوران، شرایط کرونایی، آموزش و... داشته باشد.»
او همچنین توضیح می‌دهد: «قرار است که دستمزد داوران زیاد شود. قطعاً افزایش دستمزد داوران می‌تواند به کاهش اشتباه داوران در فوتبال ما کمک کند، البته به شرطی که داوران هم وقت بیشتری برای داوری بگذارند و مثلاً به جای مسافرکشی و شغل‌های دوم و سوم دیگرشان به داوری بیشتر بپردازند. می‌توان با آموزش بهتر به داوران شرایط داوری را هم بهبود بخشید.» رئیس اسبق کمیته داوران با اشاره به راه قانونی اثبات اشتباهات سازماندهی شده در فوتبال، گفت: «بیش از 10 سال رئیس کمیته داوران بوده‌ام و به جرأت می‌گویم اشتباهات داوران سازماندهی شده نیست. اگر کسی هم مستنداتی در این رابطه دارد می‌تواند از راه قانونی وارد شود و دلایل و مدارک خود را به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارائه کند و به آنجا شکایت کند. اشتباه‌های داوران زیاد است اما آنها شبیه به هم نیستند و اینگونه نیست که مثلاً یک صحنه برای استقلال پنالتی گرفته نشود و دقیقاً مثل همان صحنه برای پرسپولیس گرفته شود.»
 
 
تغییر برنامه AFC برای فینال لیگ قهرمانان آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز (دوشنبه) به صورت رسمی تغییرات گسترده‌ای در نحوه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2021 اعمال کرد.
یکی از تغییرات AFC لغو برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا به صورت رفت و برگشت بود. با حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی فینال تک بازی و در یکی از کشورهای غرب آسیا برگزار خواهد شد.
شبکه «الکاس» قطر در این زمینه خبر داد: «کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی مهلتی را به فدراسیون‌های غرب آسیا خواهد داد تا پرونده کاندیداتوری خود را برای میزبانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2021 در تاریخ 2 آذر ارائه کنند.» فدراسیون فوتبال کشورمان با داشتن 3 نماینده یعنی استقلال، پرسپولیس و تراکتور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 یکی از شانس‌های میزبانی از فینال آسیا به حساب می‌آید.
 
 
جام ملت‌های فوتسال آسیا به تعویق افتاد
 سه تورنمنت فوتسال مردان قاره آسیا به همراه دو تورنمنت زنان به زمانی دیگر موکول شد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از اعمال تغییرات جدید در تقویم مسابقات ملی این قاره خبر داد.
AFC اعلام کرد که به دلیل چالش‌هایی نظیر برنامه‌ریزی سفر، ملاحظات پزشکی چندین کشور و قرنطینه، انعطاف‌پذیری بیشتری برای زمان دور انتخابی رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا 2022 خواهد داشت. به این ترتیب کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از مشورت با فدراسیون‌های عضو، تاریخ نهایی این مسابقات را که قرار بود 13 تا 25 سپتامبر (22 شهریور تا 3 مهر 1401) برگزار شود، مشخص خواهد کرد.
کمیته اجرایی AFC همچنین با درخواست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی مبنی بر لغو مسابقات فوتسال زیر 20 سال آسیا 2021 و رقابت‌های قهرمانی فوتسال زنان آسیا 2020 موافقت کرد. همچنین دور انتخابی جام ملت‌های فوتسال آسیا 2022 کویت که قرار بود 13 تا 24 اکتبر (21 مهر تا 2 آبان) برگزار شود، به اول تا 15 آوریل 2022 (12 تا 26 فروردین) منتقل شد. پیش از این 16 تا 27 فوریه (27 بهمن تا 8 اسفند) به عنوان تاریخ جام ملت‌های آسیا مقرر شده بود که مطابق برنامه جدید، این مسابقات از 25 سپتامبر تا 20 اکتبر (3 تا 28 مهر سال 1401) تغییر یافت

 


Page Generated in 0.0053 sec