printlogo


کد خبر: 231936تاریخ: 1400/4/15 00:00
خبر

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
سه گزینه تیم ملی سوریه برای بازی با حریفان
 تیم ملی فوتبال سوریه در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های ایران، کره جنوبی، عراق، امارات و لبنان همگروه است. پیش از این اعلام شده بود سوریه و عراق شرایط میزبانی در کشور خود را ندارند و با دستور فیفا و کنفدراسیون آسیا، باید زمین‌های بی‌طرف را برای میزبانی از حریفان‌شان انتخاب کنند. سایت عربی زبان «کوره» خبر داد «حاتم الغائب»، رئیس فدراسیون فوتبال سوریه ارتباط خود را با بعضی از کشورهای عربی بیشتر کرده است تا بتواند زمین بی‌طرف خود را انتخاب کند. سوریه پیش از این و برای مرحله دوم انتخابی جام جهانی، کشور امارات را انتخاب کرده بود ولی از آنجا که در مرحله سوم با امارات همگروه است، حق میزبانی در خاک امارات را هم ندارد. به نوشته این سایت، کشورهای قطر، عمان و بحرین سه گزینه اصلی سوریه برای میزبانی از ایران و سایر تیم‌های گروه نخست است. دلیل انتخاب این سه کشور، وجود استادیوم‌های خوب و فاصله کم پایتخت آنها با دمشق است. سوریه بعد از نهایی کردن مذاکرات و تأیید AFC، تا هفته آینده تصمیم خود را اتخاذ می‌کند.
 
 
طبق اعلام AFC:
مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا  به صورت تک بازی
به نقل از الریاضیه، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و تیم‌ها خود را آماده مرحله حذفی می‌کنند. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به صورت تک بازی و متمرکز برگزار خواهد شد. ایران سه نماینده در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب دارد تا جایی که استقلال باید برابر الهلال، پرسپولیس با استقلال تاجیکستان و تراکتور با النصر عربستان بازی کند. طبق اعلام AFC فینال هم به صورت تک بازی و در غرب آسیا برگزار خواهد شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که بازی‌های یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در 16 اکتبر (24مهر)، نیمه نهایی در 19 اکتبر (27 مهر) و فینال هم در 23 نوامبر (2 آذر) برگزار خواهد شد. بازی‌های یک هشتم هم که طبق اعلام قبلی در 22 و 23 شهریور برگزار خواهد شد.
 
 
با ذکر مثال از تیم سابق نکونام  و دژاگه 
بدبینی روزنامه قطری به موفقیت «استراماچونی» در الغرافه 
روزنامه «العرب» ضمن اشاره به سابقه حضور مربیان ایتالیایی در لیگ ستارگان قطر، آندره‌آ استراماچونی را موظف به دفاع از رویاهای تیم الغرافه دانست. آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی که سابقه کار در  تیم استقلال ایران را هم دارد، به صورت رسمی سرمربی الغرافه قطر شد. روزنامه العرب قطر در گزارشی به حضور این مربی ایتالیایی در تیم الغرافه پرداخت و اعلام کرد استراماچونی سومین مربی ایتالیایی شاغل در لیگ ستارگان قطر خواهد بود. این روزنامه ضمن اشاره به ناکامی «سیلویو دلبرتو»، مربی ایتالیایی در تیم الشمال و «زولا»، مربی ایتالیایی تیم العربی، از مکتب و سبک ایتالیایی در لیگ قطر به عنوان یک سبک ناموفق یاد کرد. دلبرتو بعد از ناکامی در الشمال از هدایت این تیم برکنار شد و زولا هم با وجود داشتن قرارداد دو ساله در العربی، بعد از پایان کارش در سال نخست، از این تیم کنار رفت. (در زمان حضور جواد نکونام و اشکان دژاگه دو بازیکن ایرانی در تیم العربی) العرب در بخشی از گزارش خود آورده است: «بدون شک آندره استراماچونی وظیفه‌ای سخت و دشوار در الغرافه برای نشان دادن صلاحیت لازم سبک فوتبال ایتالیایی دارد؛ در دورانی که تیم ملی ایتالیا موفق شده است به مرحله نیمه نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۰ برسد. این مربی ایتالیایی فارغ‌التحصیل رشته حقوق از یکی از دانشگاه‌های رم است. او ملزم به دفاع از رویاها و جاه‌طلبی‌های الغرافه است. استراماچونی در سال ۲۰۱۳ با تیم اینترمیلان نهم شد. در فصل ۲۰۱۶ با اودینزه سیزدهم شد و با پاناتیناکوس یونان و اسپارتاپراگ چک به عنوان سوم رسید. استراماچونی در ژوئن ۲۰۱۹ سرمربی استقلال شد اما تجربه او در این تیم کامل نشد و ۶ ماه بعد این تیم را ترک کرد.»

Page Generated in 0.0053 sec