printlogo


کد خبر: 231932تاریخ: 1400/4/15 00:00
اسپانیا- ایتالیا ،نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰، ساعت ۲۳:۳۰
غول‌کشی

 ایتالیا و اسپانیا دو غول قاره و رقبای همیشگی امشب در ورزشگاه ویمبلی یکی از دو فینالیست یورو ۲۰۲۰ را تعیین می‌کنند. این بازی تفاوت زیادی با فینال یکطرفه سال ۲۰۱۲ دارد که اسپانیا با برد ۴ بر صفر هت‌تریک قهرمانی در تورنمنت‌های مهم را تکمیل کرد.
ایتالیا بعد از پیروزی جذاب یک‌چهارم نهایی برابر بلژیک با تیمی روبه‌رو می‌شود که اولین بار در المپیک ۱۹۲۰ برابرش قرار گرفته. ششمین گل ملی نیکولو بارلا-که هر وقت گل زده تیمش پیروز شده- با شوت غیرقابل مهار لورنزو اینسینیه برد ایتالیا مقابل تیم اول رنکینگ جهانی را رقم زد تا رکورد شکست‌ناپذیری ایتالیا به ۳۲ بازی برسد. ایتالیا با این برد نخستین تیم قاره شد که ۱۵ بازی متوالی اروپایی را می‌برد-در تورنمنت و مقدماتی- ضمن اینکه چهارمین تیم تاریخ است که ۵ بازی پیاپی در یورو برنده می‌شود. 
آخرین باخت لا ناتزیوناله شهریور سه سال قبل برابر پرتغال رقم خورده در دورانی که هنوز خاطره تلخ نرفتن به جام جهانی این تیم را آزار می‌داد. آن ناکامی و آمدن روبرتو مانچینی باعث تولد دوباره ایتالیا شد. 
قبل از اینکه مقابل اتریش در یک‌هشتم نهایی گل بخورند هزار دقیقه دروازه‌شان را بسته نگه داشته بودند. ۱۱ گل در این تورنمنت زده‌اند که بهترین عملکردشان در تورنمنت‌ها بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ است که قهرمانش شدند. برای همین امیدوارند بعد از سال ۱۹۶۸ که میزبان مسابقات بودند، قهرمانی اروپا را به دست آورند. ایتالیا در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۲ نایب قهرمان اروپا شده.
اسپانیا با چاشنی شانس از مرحله گروهی و دو مرحله حذفی عبور کرده اما به دنبال چهارمین قهرمانی است و با نگاهی خرافاتی می‌شود خوشبین بود چون هر بار که در یک‌چهارم نهایی به پیروزی رسیده، قهرمان شده. دو تیم قرار است مهرماه در نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا با هم روبه‌رو شوند. این سی و هشتمین بازی‌شان با یکدیگر است که اسپانیا ۱۳ برد و ایتالیا ۱۱ برد داشته، جالب اینکه هر دو تیم ۵۱ گل زده‌اند.
 
 اخبار تیمی
لئوناردو اسپیناتزولا، بال-مدافع رم که در گذشته هم قربانی ضعف قوای جسمانی خود شده در برد ۲ بر یک مقابل بلژیک دچار مصدومیتی دلخراش شد و این می‌تواند خللی جدی در برنامه‌های روبرتو مانچینی برای این بازی وارد کند. اسپیناتزولا که یکی از ستاره‌های این تورنمنت بود، تاندون آشیلش را جراحی می‌کند و چهار تا شش ماه قادر به بازی نیست، امرسون پالمیری قرار است جای او را بگیرد. 
یک مدافع کناری دیگر رم، الساندرو فلورنزی که به صورت قرضی برای پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کرده از مصدومیت ساق پا رها شده و می‌تواند به سمت راست دفاع چهارنفره برگردد هرچند جووانی دی لورنزی جایگاه تثبیت شده‌ای آنجا دارد.
مانچینی با استفاده از فدریکو کیزا در سمت راست خط حمله به جای دومنیکو براردی از کندی دفاع بلژیک به نفع تیمش استفاده کرد و این بال یوونتوس احتمالاً جای خودش را در بازی امشب هم حفظ می‌کند. 
مارکو وراتی باتجربه بازگشت از مصدومیت زانو را با سه بازی خیلی خوب تأیید کرده و مشارکت هجومی نیکولو بارلا احتمالاً برای کنارزدن متئو پسینا و مانوئل لوکاتلی که سابقه گل زدن در این تورنمنت را دارند، کافی باشد. چیرو ایموبیله هم با آنکه تورنمنت خوبی تا به حال نداشته، بار دیگر جلوتر از آندره آ بلوتی، مهاجم نوک ذخیره در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد.
پابلو سارابیا بال ۲۹ ساله تیم ملی اسپانیا و پاری‌سن‌ژرمن که به اسلواکی و کرواسی گل زد و دو پاس گل هم داده اوایل بازی با سوییس مصدوم شد و بعید است برای حضور در ترکیب اصلی تیم لوییس انریکه در بازی امشب آماده باشد. 
احتمالاً جای او را به دنی اولمو بدهند که در دو بازی گذشته به عنوان یار تعویضی تأثیرگذار بوده. آیمریک لاپورته شنبه جداگانه تمرین کرد تا خستگی‌اش مدیریت شود. او تنها بازیکن اسپانیا است که در تمام دقایق پنج بازی این تیم در این تورنمنت حضور داشته که دو تای آنها به وقت اضافه کشیده شده اما احتمالاً شرایط بازی در ترکیب اصلی را دارد. 
او مجبور شده به سمت راست قلب دفاع اسپانیا برود تا مکمل پائو تورس باشد که مثل خودش چپ پا است. به این ترتیب اریک گارسیا، هم‌تیمی سابقش در منچسترسیتی باز هم شانسی برای بازی در ترکیب اصلی ندارد.
تا به اینجا آلوارو موراتا و جرارد مورنو هیچ‌کدام نتوانسته‌اند مهاجم نوک فوق‌العاده‌ای برای اسپانیا باشند بنابراین یک ستاره دیگر سیتی یعنی فران تورس به جای دومی در مثلث هجومی انریکه قرار می‌گیرد.
 منبع: اسپورتس مول
 
‌ترکیب احتمالی
ایتالیا: دوناروما؛ دی لورنزو، بونوچی، کیلینی، امرسون؛ بارلا، ژورژینیو، وراتی؛ کیزا، ایموبیله، اینسینیه
اسپانیا: سیمون؛ آسپیلیکوئتا، لاپورته، تورس، آلبا؛ کوکه، بوسکتس، پدری؛ تورس، موراتا، اولمو
 

 


Page Generated in 0.0057 sec