printlogo


کد خبر: 231917تاریخ: 1400/4/14 00:00
برزیل-پرو؛ نیمه‌نهایی کوپا آمه‌ریکا
تکرار فینال

 بعد از غلبه بر شیلی در یک آزمون سخت 10 نفره، حالا برزیل خودش را برای سرشاخ شدن با یکی دیگر از سرسخت‌های آمریکای لاتین یعنی پرو در ورزشگاه نیلتون سانتوس شهر ریودوژانیرو آماده می‌کند تا برای دومین دوره متوالی به فینال کوپا آمه‌ریکا برسد. پرو در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها پاراگوئه را در ضربات پنالتی شکست داد و به جمع چهار تیم نهایی صعود کرد، در حالی که برزیل میزبان پیروزی یک بر صفر مقابل شیلی را ثبت کرد تا از حضور در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات تابستان امسال اطمینان حاصل کند.
بازی برزیلی‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر شیلی برای مردان تیته یک محک بسیار جدی بود اما گل لوکاس پاکتا در ابتدای نیمه دوم، در نهایت برای میزبان کافی بود تا بتواند حضورش را در مرحله نیمه‌نهایی قطعی کند. در واقع تیم تیته در دقیقه 48 مهاجمش گابریل ژسوس را به خاطر ضربه وحشتناکی که با کف پا به صورت بازیکن حریف یعنی یوجنیو منا زد و در نتیجه آن کارت قرمز گرفت از دست داد و خوش‌شانس بود که تیر افقی دروازه‌اش مانع از رسیدن شیلیایی‌ها به گل تساوی شد. حالا سلسائو در کنار پرو، آرژانتین و کلمبیا در جمع چهار تیم پایانی قرار دارد و به دنبال دفاع از قهرمانی‌اش در سال 2019 است.
برزیل بین سال‌های 2011 و 2016 در فتح کوپا آمه‌ریکا ناکام بود و در حالی که در کوپای سال 2011 در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شد، در کوپا آمه‌ریکای 2016 حتی از مرحله گروهی هم بالا نرفت. برزیلی‌ها اما دو سال پیش در خانه با غلبه بر پرو در فینال رقابت‌ها قهرمان شدند و حالا دو سال بعد یک مرحله زودتر با همان حریف روبه‌رو شده‌اند.
قهرمان 5 دوره جام جهانی به آسانی از چهار مسابقه خود در مرحله گروهی 10 امتیاز گرفت و در آنها 10 بار گلزنی کرد و تنها دو گل خورد. پس مطمئناً تعجب‌آور خواهد بود اگر این تیم نتواند به فینال رقابت‌های امسال صعود کند.
برزیلی‌ها اما در همین تورنمنت هم موفق به شکست پرو شده‌اند. آنها 28 خرداد در دور دوم بازی‌های مرحله گروهی موفق شدند پرو را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهند که آن بازی هم در همین شهر ریودوژانیرو و استادیوم المپیک این شهر بود. علاوه بر این برزیلی‌ها در 49 مسابقه قبلی خود با رقبای آمریکای جنوبی تنها در پنج مسابقه شکست خورده‌اند که این نشان از سختی کار تیم ریکاردو گارکا برای غلبه بر پرافتخارترین تیم آمریکای جنوبی دارد. پرو از سال 1975 در این مسابقات پیروز نشده است و این تیم برای غلبه بر میزبان و صعود به فینال در ورزشگاه ماراکانا، کار سختی پیش رو دارد.
برای این بازی برزیل قادر به استفاده از گابریل ژسوس نخواهد بود چون در بازی قبلی اخراج شد و به همین دلیل پاکتا در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد اما به جز او انتظار می‌رود سایر نفرات تیم همان کسانی باشند که در مرحله قبل برابر شیلی به میدان رفتند.
در مورد پرو هم آندره کاریلو در پایان وقت عادی مقابل پاراگوئه از زمین اخراج شد و بنابراین از بازی برابر برزیل در ریودوژانیرو محروم خواهد بود.
منبع: اسپورتس مول
 
‌ترکیب احتمالی
برزیل: ادرسون، دانیلو، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، لودی؛ کاسمیرو، فرد؛ پاکتا، فیرمینو، ریچارلیسون؛ نیمار
پرو: گالازی؛ کورسو، راموس، سانتاماریا، ترائوکو؛ اورمنو، پنا، تاپیا، یوتون، کوئوا؛ لاپادولا

 


Page Generated in 0.0067 sec