printlogo


کد خبر: 231900تاریخ: 1400/4/14 00:00
مصاحبه و خبر

باید اردن و بنگلادش را خوب آنالیز کنیم
ایراندوست: بازیکنانی مبارز و جنگنده می‌خواهم
مریم ایراندوست، سرمربی با تجربه تیم زنان پس از برگزاری اردوی شش روزه در مرکز ملی فوتبال به سایت فدراسیون فوتبال گفت: «35 بازیکن را به این اردو فراخوانده و عملکردشان را مد نظر داشتیم. صبح‌ها بازیکنان طبق برنامه بدنسازی، فعالیت‌های خود را انجام می‌دادند و بعدازظهرها نیز تمرین تکنیک و تاکتیک برای رفع نقاط ضعف و تقویت نکات مثبت تیم برگزار شد. در واقع پس از برگزاری تورنمنت بین‌المللی بلاروس، نقاط ضعف و قوت تیم مشخص شده و برنامه‌ریزی دقیقی برای روند رو به رشد تیم صورت گرفته است.»
وی در ادامه درباره همگروهی تیم ملی فوتبال زنان با تیم‌های اردن و بنگلادش گفت: «قرعه خوبی بود. همه تیم‌ها با آمادگی کامل در عرصه قهرمانی آسیا گام می‌گذارند و ما نیز قصد داریم با بازیکنان مبارز و جنگنده وارد این عرصه شویم. تیم ملی فوتبال زنان نیاز به بازیکنانی دارد که دل‌شان با تیم ملی بوده و از هیچ تلاشی برای موفقیت و پیروزی تیم دریغ نمی‌کنند. در واقع میل به پیروزی در بازیکنان باعث خواهد شد تا کادر فنی و تیم ملی فوتبال زنان به هدفش که همانا صعود به مراحل بالاتر رقابت‌های قهرمانی آسیا است، برسد. شناخت خوبی از دو تیم اردن و بنگلادش داریم اما باید فیلم آخرین بازی‌های دو تیم را آنالیز کرده و نقاط ضعف و قوت‌شان را ارزیابی کنیم. پیش از این تیم ملی دو بار به تیم بنگلادش که از بازیکنان سرعتی بهره می‌برد، بازی را واگذار کرده و باید برنامه‌ریزی دقیقی در این راستا داشته باشیم.»
 
 
نخستین بازی در زمین بی‌طرف
ایران-سوریه احتمالاً در قطر
سایت «الکره السوریه» خبر داد فدراسیون فوتبال سوریه این روزها در حال بررسی است تا میزبان خود را برای مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 انتخاب کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون سوریه ابلاغ کرده به دلیل شرایط کرونایی در این کشور باید کشوری بیطرف را برای میزبانی از مسابقات انتخابی جام جهانی انتخاب کند. در همین رابطه قطر جدیدترین گزینه روی میز سوریه برای میزبانی است. پیش از این، اردن نیز به عنوان گزینه میزبانی مطرح بود. سوریه یکی از رقبای تیم ملی کشورمان در مسابقات انتخابی جام جهانی است. عراق، کره جنوبی، لبنان و امارات دیگر رقبای شاگردان اسکوچیچ در این مسابقات هستند. اولین بازی تیم ملی کشورمان در تاریخ 11 شهریور مقابل سوریه است.
 
 
وعده‌های فدراسیون اجرا شد
خبری از پاداش وزارت نیست
فدراسیون فوتبال به سبب کمک‌های دریافتی از سازمان برنامه و بودجه به همه تعهدات خود در قبال کادر فنی تیم ملی و همچنین بازیکنان عمل کرده است. پاداش‌های وعده داده شده به ملی‌پوشان و همچنین دستمزد کادر فنی به طور کامل پرداخت شد و از سویی فدراسیون فوتبال به دلیل حسن نیت اسکوچیچ، بدهی 70 هزار دلاری او به باشگاه صنعت نفت آبادان را هم پرداخت کرد. در این بین هم دکتر نوبخت و هم وزیر ورزش بعد از بازگشت تیم ملی به تهران قول پاداش صعود دادند که پاداش‌های در نظر گرفته شده از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت شد اما هنوز پاداش تعیین شده از سوی وزارت ورزش و جوانان به حساب ملی‌پوشان واریز نشده است. تیم ملی فوتبال کشورمان به زودی آماده می‌شود که بازی‌های دور نهایی مقدماتی جام جهانی را از سر بگیرد. 10 مسابقه که شروعش از شهریور ماه و پایانش فروردین ماه سال آتی خواهد بود. فدراسیون فوتبال در برابر اعتراض ملی‌پوشان به عدم واریز پاداش وعده داده شده از سوی وزیر ورزش و جوانان، خواست که سعه صدر به خرج بدهند. 
 
 
پیروزی زنان ایران مقابل افغانستان
اولین دیدار تیم‌های نوجوانان ایران و افغانستان در چارچوب تورنمنت کافا در ورزشگاه اصلی شهر دوشنبه برگزار شد و در نهایت این مسابقه با نتیجه شش بر صفر به سود به پایان رسید. محدثه ذلفی (2گل)، غزل مرشدی، نازنین منصور الوارس و دیانا نوروزی (از روی نقطه پنالتی) و سوینچ سلیمانی به ترتیب در دقایق 8، 12، 16، 33، 73 و 80 گلزنی کردند. فاطمه براتی، کیمیا عباس‌زاده ، زینب شعبانی، مانا پارسایی (دیانا نوروزی)، سوگند راجی (مهرناز عزت آبادی)، غزل مرشدی (سوینچ سلیمانی)، آرمیتا محمدخانی (آریانا جوزایی)، الهه افشاردوست (ملیکا باقری نسب)، محدثه ذلفی، نارنین منصورالوارس و روژین تمریان بازیکنانی بودند که امروز مقابل افغانستان به میدان رفتند.

 


Page Generated in 0.0058 sec