printlogo


کد خبر: 231896تاریخ: 1400/4/14 00:00
مربی آلمانی یا ایتالیایی با این شرایط کنار نمی‌آید
پاشازاده: فعلا باید با اسکوچیچ بسازیم
وقتی مربی را می‌آوریم و در شرایطی که همه می‌گفتند کار برای صعود سخت است، کار می‌کند و ما را با اقتدار به مرحله بعد می‌رساند بی‌انصافی است او را کنار بگذاریم و سراغ گزینه‌های دیگر برویم

گفت و گو 
امیر اسدی     
 
نتایج تیم ملی در بحرین، صعود به دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 و همچنین قرعه‌کشی و همگروهی با کره‌جنوبی، لبنان، سوریه، عراق و امارات اتفاقاتی است که برای فوتبال ایران در یک ماه اخیر رخ داده است. مهدی پاشازاده با سابقه بازی برای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 1998 معتقد است ایران در گروه مناسبی قرار گرفته و برای صعود همه چیز دست خودش خواهد بود. پاشازاده در این باره می‌گوید: «گروه ما نسبت به گروه دیگر خوب و مناسب است. حداقل در شرایطی که تمام اتفاقات منفی بود، این بار یک اتفاق مثبت و به سود تیم ملی رخ داد. تیم خوبی داریم و می‌توانیم امیدوار به صعود باشیم. اگر همه بازیکنان در اوج باشند، از همین حالا می‌گویم که می‌توانیم حتی به عنوان تیم اول راهی جام جهانی بشویم.»
مدافع سابق تیم ملی معتقد است ایران برای صعود شرایط بهتری نسبت به سایر تیم‌ها دارد: «همه ما خوب می‌دانیم که حضور چند تیم عربی در یک گروه تا چه اندازه می‌تواند خطرساز باشد. بخصوص در روزها و هفته‌های پایانی که برخی از آن تیم‌ها موقعیت صعود را از دست داده‌اند و برخی‌های‌شان برای صعود می‌جنگند. آن وقت است که دیگر نمی‌شود نتایج را پیش‌بینی کرد. البته اگر خودمان درست عمل کنیم، به نتایج دیگر کاری نخواهیم داشت.»
تقابل با کره‌جنوبی شاید حساس‌ترین بازی تیم ملی در این رقابت‌ها باشد. پاشازاده در این مورد هم صحبت می‌کند: «هنوز نمی‌دانیم بازی‌ها چطور برگزار می‌شود و آیا رفت و برگشت است یا به صورت متمرکز در یک کشور. با این حال همه می‌دانیم که رقیب اصلی ما کره‌جنوبی است، هرچند باقی رقبا را نباید دست کم بگیریم. برای بازی با کره هم از نظر روحی روانی برتر هستیم. چون طی  10 سال اخیر هرگز ما را شکست نداده‌اند و در شش بازی آخر هم چهار بار به پیروزی رسیده‌ایم. البته اینها فقط از لحاظ روانی می‌تواند باعث برتری ایران باشد.»
پاشازاده درباره ستاره‌های تیم ملی در بحرین می‌گوید: «در تیم ملی ایران همه بازیکنان در سطح بالایی قرار دارند اما مهدی طارمی، سردار آزمون، علی قلی‌زاده و مهدی قایدی همه خوب بودند و البته بازیکنان دیگر هم درخشیدند. بازیکنان ما مستعد هستند اما تیم ملی بازی تدارکاتی هم می‌خواهد تا بیشتر به هماهنگی برسد. متأسفانه از حالا می‌شود پیش‌بینی کرد که از بازی تدارکاتی خبری نخواهد بود و این خیلی بد است.»
او موافق ادامه همکاری با اسکوچیچ هم هست، چرا که به اعتقاد پاشازاده در مقطع فعلی مربی جدید زمان نداشت تا بازیکنان و جو حاکم بر فوتبال ایران را بشناسد: «وقتی مربی را می‌آوریم و در شرایطی که همه می‌گفتند کار برای صعود سخت است، کار می‌کند و ما را با اقتدار به مرحله بعد می‌رساند، بی‌انصافی است او را کنار بگذاریم و سراغ گزینه‌های دیگر برویم. اگر می‌خواستیم مربی جدید بیاوریم، باید یک ماه مذاکره می‌کردیم و پول هنگفت هم می‌دادیم. پول که نداریم، بنابرین دوباره اتفاقات مارک ویلموتس رخ می‌داد. امکانات هم که نداریم و اگر یکی مثل کی‌روش هم می‌آمد دوباره ناراحتی و اعتراض به کمبودها آغاز می‌شد. همه اینها روی ادامه همکاری با اسکوچیچ تأثیر گذاشت و به نظرم انصاف و البته بخش حرفه‌ای ماجرا اینگونه حکم می‌کرد که اسکوچیچ بماند. باید در این مقطع زمانی با او بسازیم و چشم به دیدارهای نهایی مقدماتی جام جهانی بدوزیم. ضمن اینکه کروات‌ها روحیه‌ای دارند که با هر شرایطی می‌سازند و خودشان را وفق می‌دهند. شاید اگر مربی آلمانی یا ایتالیایی بود با کمبود امکانات کنار نمی‌آمد اما کروات‌ها حرفی نمی‌زنند و فقط کارشان را انجام می‌دهند.»
پاشازاده با سابقه سال‌ها بازی و کاپیتانی در استقلال، درباره شرایط این تیم هم صحبت می‌کند: «استقلال نیاز به آرامش دارد. هر چه آرامش بیشتر باشد، تمرکز هم بالا می‌رود. استقلال بازیکنانی قوی دارد اما اختلافات داخلی به تیم ضربه می‌زند. امیدوارم با حضور اعضای جدید در هیأت‌مدیره، استقلال به دور از چالش، خود را آماده حضوری موفق در لیگ و جام حذفی بکند.»

Page Generated in 0.0057 sec