printlogo


کد خبر: 231894تاریخ: 1400/4/14 00:00
فرهاد و تراکتور مرور خاطرات بحران

مازیار گیلکان
 
بازی استقلال – تراکتور، غروب سه‌شنبه ۱۵ تیرماه، با حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال، بیش از همه یادآور فینال جام حذفی فصل گذشته است، وقتی فرهاد مجیدی خسته از کارشکنی‌های مدیریت باشگاه (احمد سعادتمند) و پس از استعفا به تبریز رفت، باخت و از استقلال جدا شد. 
تراکتور و ساکت الهامی صاحب بهترین فرصت شده بودند، چون استقلال در اوج آشفتگی بود و تراکتور با نمایشی نه چندان جالب به پیروزی رسید و جام را برد.
ساکت الهامی، سرمربی تراکتور اگرچه جام حذفی را برد اما عمری طولانی در تراکتور نداشت، مثل هر مربی دیگری در سالیان اخیر که روی نیمکت تراکتور نشسته است و تا به خودش آمده، اخراج شده است. این به عادت مالک باشگاه تراکتور تبدیل شده که به مربیان فرصت نمی‌دهد.
این‌بار رویارویی فرهاد مجیدی با تراکتور در مقابله با استاد مربیگری ساکت الهامی است. فیروز کریمی نقش مدیرفنی را به سرمربیگری در این تیم تبدیل کرد. فیروز کریمی لابد می‌خواهد نشان دهد که می‌تواند فصل را برای تراکتور تغییر دهد و برای این کار باید از بازی با استقلال تغییراتش را نشان دهد.
فیروز کریمی اگرچه سالهاست آن اثرگذاری سابق خود را در تیم‌هایش ندارد اما برای بقا در بازار مربیگری کارنامه‌‌اش در تراکتور ارزیابی می‌شود. بهترین نمایش برای این ارزیابی همین بازی استقلال - تراکتور است و از این منظر فیروز کریمی می‌داند که این بازی چقدر برای نمایش مربیگری‌اش اهمیت دارد. او به سختی دوباره در لیگ برتر صاحب تیم شده است و کمتر تیمی به او اعتماد می‌کند.
فرهاد مجیدی البته این‌بار نیز در اوج اختلافاتش با مدیریت باشگاه (این‌بار احمد مددی) به دیدار تراکتور می‌رود. این موقعیتی سخت برای یک مربی است که همواره در جدال با مدیران باشگاه باشد. می‌دانیم که دیگر تمرکزی باقی نمی‌ماند و مربی بخش زیادی از توان خود را صرف جر و بحث با مدیران کرده است.
تراکتور هنوز شانس دارد که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در لیگ برتر بجنگد. تراکتور ۳۶ امتیاز دارد و استقلال ۴۴ امتیاز. تراکتور اگر برنده این بازی را تمام کند تا رسیدن به رتبه‌های بالاتر جدول و کسب سهمیه آسیایی راهش باز می‌شود اما اگر بازنده شود، راه تراکتور بسیار سخت خواهد بود.
استقلال خسته از جنگ‌های داخلی و مشکلات روزافزونش، نیاز مبرم به پیروزی دارد. هر شکست برای فرهاد مجیدی و شاگردانش، نه فقط یک شکست در جدول بلکه یک شکست در مقابل مدیران باشگاه است. 
این جریانی عجیب و غیرمتعارف در استقلال است که از وجودش باید تعجب کرد.
 

Page Generated in 0.0054 sec