printlogo


کد خبر: 231892تاریخ: 1400/4/14 00:00
جنگ نسل‌ها
برخورد نزدیک از نوع سوم

سامان موحدی راد
 
استقلال زخم خورده از بازی قبلی خود و با حاشیه‌های فراوانی به مصاف تراکتور می‌رود تا یکی از دیدارهای کلاسیک فوتبال ایران را برگزار کنند. دیداری که البته در سایه حساسیت پایین رقابت‌های لیگ برتر شاید مثل گذشته نباشد اما به هر حال به سیاق چند سال اخیر دیدار قطب‌های فوتبال تبریز و تهران همیشه دیدنی است. به ویژه اینکه در یک سو فرهاد مجیدی قرار دارد که اگرچه تیمش شانس چندانی برای بردن لیگ ندارد و تنها برای سهمیه می‌جنگد اما به دلیل حواشی اخیرش به چهره‌ای خبرساز برای لیگ ایران بدل شده است. بعد از آن مشت آهنین روی میز تیم او یک بازی را برده و یک بازی را مساوی کرده که البته اشتباه داوری در دومی مشهود بود. او حالا می‌خواهد روند شکست‌ناپذیری‌اش را با استقلال ادامه دهد و با روحیه بیشتری برای رسیدن به جام قهرمانی در حذفی بجنگد.
اما در طرف مقابل یکی از چهره‌های قدیمی لیگ برتر حضور دارد. فیروز کریمی که چهارمین مربی فصل تراکتور است. تیم پرحاشیه تبریزی که این فصل هم نمونه بارز یک مدیریت بی‌ثبات را به نمایش گذاشته. آنها مثل فصل‌های قبل از بیشترین چیزی که ضربه خورده‌اند تصمیمات اشتباه مدیریتی باشگاه‌شان است. انتخاب‌های جنجالی و تصمیم‌های اشتباه این تیم را در موقعیتی قرار داده که رضایت هوادارانش را جلب نمی‌کند. بعد از علیرضا منصوریان، مسعود شجاعی و رسول خطیبی حالا این فیروز کریمی است که روی نیمکت تی‌تی‌ها نشسته
 است. 
باید دید با این وضعیت تصمیم‌گیری‌ها در تبریز آیا فیروز کریمی می‌تواند تا پایان فصل با آنها ادامه دهد یا خیر. فی‌الحال که آنها بازی قبلی‌شان را برابر ذوب‌آهن با پیروزی پشت سر گذاشتند اما این تنها دومین پیروزی در پنج بازی اخیر آنهاست. البته که انتظارها از کریمی در تبریز بالاست و با صعود آنها در آسیا هم هواداران منتظر نمایش قابل قبولی از سوی سرمربی جدید تیم‌شان هستند.
دیدار تراکتور و استقلال علاوه بر رویارویی دو مربی از دو نسل، جایی برای تقابل دو چهره جوان و با انگیزه لیگ هم هست. محمدرضا اخباری دروازه‌بان تراکتور که در این فصل هم نمایشی خیره‌کننده داشته و خودش را به اسکوچیچ و تیم ملی تحمیل کرده در مقابل مهدی قائدی که ستاره این روزهای استقلال است و امید فرهاد مجیدی و بسیاری دیگر در خط حمله آبی‌ها. البته دست فیروز کریمی برای رویارویی با استقلال چندان هم باز نیست. آنها برای این بازی پنج بازیکن را در اختیار ندارند. اکبر ایمانی، مهدی تیکدری، میلاد فخرالدینی و میثم تیموری؛ محرومان تراکتور در دیدار مقابل استقلال هستند و محمدرضا خانزاده هم مصدوم است و نمی‌تواند به ترکیب تیم اضافه شود. این در حالی است که این پنج تن از بازیکنان ثابت تراکتور هستند که در هفته‌های اخیر اکثراً در ترکیب این تیم به صورت ثابت بازی کرده‌اند.
دیدار مجیدی و کریمی دیدار دو مربی از دو نسل مربی‌های فوتبال ایران است. یکی جوان جاه‌طلب و دیگری کارآزموده و با تجربه. تا سه‌شنبه آنها در زمین آزادی چه سرنوشتی را برای 90 دقیقه رقم بزنند.
 

Page Generated in 0.0057 sec