printlogo


کد خبر: 231888تاریخ: 1400/4/14 00:00
در چنین روزی ۱۴ تیر ۱۳۸۸
درخواست پرز برای راه اندازی سوپرلیگ اروپا

فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید، از باشگاه‌های اروپایی دعوت کرد همکاری بیشتری با اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) داشته و سوپرلیگ اروپا را به منظور برگزاری مسابقات بیشتر میان باشگاه‌های برتر این قاره راه‌اندازی کنند.
پرز که اخیراً برای دومین دوره به اتاق ریاست باشگاه رئال مادرید بازگشته، عصر جدید کهکشان ستاره‌ها را با خرید کریستیانو رونالدو، کاکا و کریم بنزما در سانتیاگوبرنابو آغاز کرده تا جام‌های قهرمانی را به مادرید بازگرداند.
با تمام این اوصاف و به نوشته روزنامه نیوز آو د ورلد، برنامه‌های پرز برای آینده از جمله راه‌اندازی سوپرلیگ اروپا، بسیار رؤیاپردازانه است.
رئیس باشگاه رئال تأکید دارد که چنین لیگی برگزاری منظم مسابقات میان باشگاه‌های برتر اروپا را تضمین می‌کند در حالی‌که رقابت‌های فعلی چمپیونزلیگ (لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا) فاقد چنین کارکردی است.
وی در این باره توضیح داد: «آنچه باید با کمک یوفا بدان دست یابیم، یک سوپر لیگ اروپایی است که تیم‌های برتر همیشه مقابل هم بازی کنند.» پرز در پاسخ به این شائبه که راه‌اندازی سوپر لیگ می‌تواند به لیگ‌های داخلی هر کشور لطمه بزند، گفت که این طرح بدون هیچگونه عواقب منفی برای لیگ‌های داخلی، قابل اجراست.
 

Page Generated in 0.0044 sec