printlogo


کد خبر: 231880تاریخ: 1400/4/14 00:00
یوسفی: سرمربی و کادر فنی گل گهر روی اعصاب سرمربی پرسپولیس بودند
اگر اتفاق خاصی رخ ندهد پرسپولیس برنده دربی می‌شود

ناصر قراگزلو
 
رحیم یوسفی چند روز پیش شمع تولد 59 سالگی خودش را فوت کرد و وارد سن 60 سالگی شد به همین بهانه و شرایط خاص و بسیار حساس سرخ‌پوشان گفت و گویی با هافبک میانی سابق پرسپولیس داشتیم.
 
تبریک تولدتان البته با چند روز تأخیر! اما این بهانه‌ای بود تا نظرتان را در رابطه با دیدار پرسپولیس مقابل گل گهر بدانیم و از آن مطلع شویم.
 ممنون. بله خدا را شکر که باز هم سلامتی به من عطا کرد تا شمع 59 سالگی خودم را فوت و وارد 60 سالگی شوم البته جا دارد از عزیزانی که در چند روز اخیر به همین دلیل با من تماس داشتند و پیغام‌های پر از محبتی را برایم ارسال داشتند تشکر کنم اما در خصوص پرسپولیس باید بگویم که بازی را خیلی خوب شروع کرد و با دو گل برتری خودش را به حریف دیکته کرد که واقعاً این روحیه و تلاش جای تحسین دارد اما یک چیز برایم بی‌جواب مانده که چرا بعد از زدن دو گل زده بازیکنان پرسپولیس عقب کشیده بودند و کمتر جلو می‌رفتند، اقدامی که در بازی‌های قبلی پرسپولیس سابقه نداشت البته در این بازی سرمربی فهیم و دوست داشتنی پرسپولیس هم برای اولین بار خیلی ناراحت و عصبانی شد که سابقه نداشت اما وقتی جویا شدم متوجه شدم که سرمربی و کادر فنی گل گهر صحبت‌هایی در طول بازی خصوصاً در حین رفتن تیم‌ها بین دو نیمه انجام داده بودند که سرمربی پرسپولیس را به آن شکل عصبانی ساخته بودند. یحیی واقعاً و بدون تعارف در چند فصل اخیر ثابت کرده بهترین مربی ایران است و تیمش هم انصافاً و بدون هرگونه تردیدی بهترین تیم ایران است و با کار گروهی و تیمی بی‌نظیری که دارد واقعاً از همه تیم‌ها و مدعیان قهرمانی دیگر بهتر است. همچنین سرمربی پرسپولیس کادر فنی خیلی خوب و کاربلدی دارد که در بزنگاه‌ها خیلی خوب به سرمربی تیم کمک می‌کنند که نتیجه این گروه موفق هم قرار داشتن پرسپولیس و بردهای زیاد و ساختن موفق‌ترین تیم ایران بوده است.
اما گروهی باز هم داوری را در برد پرسپولیس مقابل گل گهر تأثیرگذار دانسته‌اند؟!
من فکر می‌کنم اشتباه داوری برای همه تیم‌ها بوده اما آمار و موارد فنی نشان می‌دهد که پرسپولیس تقریباً در تمام بازی‌هایی که انجام داده بهتر از رقبا بوده و در دیدارهایی که شاید کمی هم کمتر از حد انتظار بوده دلایلی وجود داشته که نباید در این خصوص خیلی به پرسپولیس خرده گرفت چون بهترین تیم‌های باشگاهی جهان مانند بایرن مونیخ و رئال مادرید هم در چند بازی فصلشان ممکن است به هر دلیل نتوانسته باشند آن قدرت همیشگی را داشته باشند. در مورد داوری هم باید بگویم گلی که گل گهر به ثمر رساند و ماحصل یک ضربه ایستگاهی بود اصلاً بازیکن پرسپولیس خطایی را به گواه کارشناسان مرتکب نشده بود که همان صحنه تک گل خورده پرسپولیس را هم به همراه داشت به همین دلیل اگر پرسپولیس در جایی از داوری منتفع شوده در جای دیگری هم از داوری متضرر شده است بنابراین بعضی دوستان سعی نکنند در اینگونه موارد بزرگنمایی کرده وعملکرد و نتایج خوب پرسپولیس را زیر سؤال ببرند.
در رابطه با بازی بسیار حساس و به نوعی تعیین کننده پرسپولیس مقابل فولاد در گرمای وحشتناک اهواز که دیگر مدعی قهرمانی خیلی منتظر امتیاز از دست دادن پرسپولیس و رسیدن مجددش به صدراست چه دیدگاهی دارید؟
 بازی در اهواز سخت است و شرایط شرجی و گرمای بالا شرایط را برای هر تیمی دشوار می‌سازد اما بازیکنان پرسپولیس با کادر فنی موفقش حتماً طوری برنامه‌ریزی خواهند کرد که در اهواز غافلگیر نشوند بنابراین رقیب قهرمانی پرسپولیس هم نباید خیلی دل به امتیاز از دست دادن پرسپولیس در اهواز خوش کند. در واقع بدون هر گونه صحبتی از روی احساس و تعصبی باید بگویم که تیم فعلی پرسپولیس کامل‌ترین و بهترین تیم ایران است که ما این برتری را در دیگر تیم‌های مدعی شاهد نیستیم.
در خصوص دیدار پرسپولیس مقابل استقلال در جام حذفی چه صحبتی دارید؟
دربی شرایط خاص خودش را دارد اما وقتی به کادر فنی پرسپولیس و در رأس آنها سرمربی این تیم نگاه می‌کنید به این موضوع مهم می‌رسید که سرمربی و کادر یحیی واقعاً بهتر از رقیب هستند همچنین بازیکنانی که برای پرسپولیس چه به لحاظ تیم اصلی و چه در قالب بازیکنان جایگزین هم به میدان می‌روند کیفیت فنی بهتری نسبت به رقیب دارند. وقتی تمام این پازل‌ را در کنار هم قرار می‌دهیم به این نتیجه می‌رسیم که پرسپولیس می‌تواند برنده دیدار جام حذفی شود و اگر شاگردان یحیی، اسیر اتفاقات فوتبالی نشوند بدون شک برنده بازی خواهند بود. من فکر می‌کنم بعد از قهرمانی در سوپرجام تیم پرسپولیس فعلی قادر است که سه گانه بزند و در لیگ برتر و جام حذفی هم قهرمانی‌اش راجشن بگیرد.
 

Page Generated in 0.0052 sec