printlogo


کد خبر: 231878تاریخ: 1400/4/14 00:00
بازی سرنوشت‌ساز مقابل ذوب‌آهن تحت تأثیر حاشیه‌ها
چرا مسلمان و عبدی از سایپا اخراج شدند؟

سمیرا شیرمردی  

سایپا بعد از استعفای ابراهیم صادقی از سرمربیگری تیم به فراز کمالوند اعتماد کرد تا بتواند نارنجی‌پوشان را از خطر سقوط نجات دهد. سایپایی‌ها خیلی امیدوار به روزهای بهتر با حضور کمالوند بودند اما هنوز اتفاق چندانی در این مورد نیفتاده. 
حالا که کمیته استیناف، ۳ امتیاز بازی جنجالی سایپا- پیکان را از نارنجی‌پوشان کسر کرد، تیم کمالوند به رده‌های پایین‌تر رفت و در رتبه پانزدهم قرار گرفت. نکته جالب این است که ظاهرا سایپا روی این ۳ امتیاز حساب ویژه‌ای باز کرده بود و تلاش چندانی برای رهایی از پایین جدول و سقوط نداشت.چراکه اگر کمالوند به این ۳ امتیاز دل نبسته بود، به راحتی بازیکنان باتجربه‌اش را کنار نمی‌گذاشت. بازیکنانی که می‌توانند در بازی‌های باقی‌مانده به کمک تیم بیایند و برای نجات تیم تلاش کنند. 
یکی از این بازیکنان، محسن مسلمان هافبک طراح سایپا است که خیلی راحت و بدون دلیل محکم از تیم کنار گذاشته شد اما ماجرای اخراج مسلمان چه بود؟ ظاهراً بعد از باخت سایپا به صنعت‌نفت آبادان که برای این تیم خیلی تلخ بود، نارنجی‌پوشان شب را در آبادان می‌مانند که بعد از آن راهی تهران شوند. مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا هم که همراه تیم بود، سر میز شام از بازیکنان می‌پرسد فکر می‌کنید دلیل باخت چه بوده؟ بازیکنان که خودشان ناراحت بودند حرفی نمی‌زنند. سراجی به سراغ محسن مسلمان می‌رود و از او می‌پرسد محسن تو بگو؟ مسلمان هم می‌گوید چرا من بگویم؟! همین یک جمله کافی بود که کادرفنی، به راحتی محسن مسلمان را از تیم کنار بگذارد. البته ظاهراً دلیل اصلی این کنار گذاشتن، رفاقت مسلمان با محسن بیاتی‌نیا باشد اما هر چه بود، در نهایت باعث شد سایپا این بازیکن بازیساز را کنار بگذارد.
البته قبل از محسن مسلمان، این اتفاق برای مهرداد عبدی افتاد که البته شاید نباید در مورد اخراج این بازیکن همه تقصیرات را به کادرفنی سایپا ربط داد چون ایراد از خود عبدی هم بود اما اخراج در این مقطع اشتباه و به ضرر تیم است. ماجرای اخراج مهرداد عبدی هم به بازی با صنعت‌نفت آبادان برمی‌گردد. عبدی که فکر می‌کند باید جزو ترکیب اصلی سایپا باشد، در دقیقه ۷۶ قرار است به میدان برود. یکی از مربیان، قبل از اینکه عبدی وارد زمین شود سمت او می‌رود و می‌گوید برو با قدرت توی زمین و ۱۰ دقیقه سفت و سخت بازی کن. عبدی هم که از ذخیره بودن ناراحت بود، گفت که ۱۰ دقیقه بازی کردن سفت و سخت ندارد.
همین جمله کافی بود که مهرداد عبدی از سایپا کنار گذاشته شود و در بازی با پدیده هم غایب باشد. البته در این مورد شاید حق با کادرفنی باشد چون تصمیم‌گیرنده در مورد مسائل فنی و ترکیب آنها هستند اما همانطور که قبلاً هم اشاره شد، عبدی بازیکن باتجربه و گلزنی است که می‌توانست به تیم کمک کند. پس شاید به جای اینکه به راحتی کنار گذاشته شود، بهتر بود او را جریمه نقدی می‌کردند که هم متوجه شود نباید در مسائل فنی دخالت کند و هم اینکه از او در بازی‌های بعد بهره می‌بردند.
حالا سایپا که در شرایط خطرناکی قرار دارد، با این شرایط و نبود ۲ بازیکن باتجربه مثل محسن مسلمان و مهرداد عبدی آماده بازی سرنوشت‌ساز با ذوب‌آهن اصفهان می‌شود. بازی مهمی که می‌تواند تکلیف یکی از تیم‌های سقوط کننده را تا حدود زیادی مشخص کند. سایپا و ذوب خطر سقوط را به شدت احساس می‌کنند و به خوبی می‌دانند اگر در این بازی سرنوشت‌ساز بازنده باشند، شانس‌شان برای ماندن در لیگ برتر به حداقل می‌رسد که باید دید در نهایت این ۲ بازیکن قبل از بازی با ذوب‌آهن بخشیده می‌شوند یا نه. 
 
 
هزینه ۱۰ هزار دلاری برای هیچ و پوچ
باشگاه سایپا اخیراً تصمیم می‌گیرد قرارداد GPS را با شرکت تحت قرارداد تمدید کند. برای این تمدید قرارداد هم ۱۰ هزار دلار که حدود ۲۵۰ میلیون تومان می‌شود، هزینه کردند. وقتی قرارداد GPS تمدید می‌شود، متوجه یک مشکل عجیب می‌شوند. آن هم چیزی نیست جز ناآشنایی کادرفنی فعلی سایپا با سیستم GPS که واقعاً باورکردنی نیست. ظاهراً هیچ‌کدام از اعضای کادرفنی فراز کمالوند از کار با GPS سر در نمی‌آورند. به همین دلیل با محمد عشقی بدنساز کادرفنی ابراهیم صادقی تماس می‌گیرند که او به آنها یاد بدهد. عشقی هم قبول می‌کند و به باشگاه می‌رود که به بدنساز کادرفنی فراز کمالوند یاد بدهد اما وقتی می‌گوید بدنساز تیم بیاید که در مورد GPS صحبت کنیم، متوجه می‌شود کادرفنی شلوغ و پرتعداد فراز کمالوند بدنساز ندارد. همین هم باعث می‌شود بحث GPS به شکل قبل بماند و نتوانند از آن استفاده کنند.
 

 


Page Generated in 0.0049 sec