printlogo


کد خبر: 231872تاریخ: 1400/4/14 00:00
آینده مبهم پوگبا در منچستر یونایتد
چرا ستاره فرانسه در اولد ترافورد نمی‌درخشد؟

 سامی مقبل
 
 یک شوت عالی و تمام. یان زومر می‌دانست که توپ به چه ترتیب دارد به سمتش می‌آید اما نمی‌توانست مهارش کند.
این یک لحظه از پل پوگبا بود. اوج درخشش.
البته در پایان بازی، این زومر بود که خوشحال بود. دروازه‌بان سوییس توانست پنالتی کیلیان امباپه را دفع کند و باعث حذف فرانسه، مدعی قهرمانی یورو شود.
پوگبا ناامید شده بود. حق او این نبود. البته برخی بودند که طبق انتظارات، تقصیر را به گردن این ستاره منچستر یونایتد می‌انداختند اما توضیح این کارشان سخت است.
مشکل بر سر نمایش پوگبا نبود. او اگر بهترین بازیکن فرانسه در این تورنمنت نبود، بی‌تردید یکی از بهترین‌ها بود.
نیازی نیست به کسی در اولد ترافورد گفته شود که کیفیت پوگبا چقدر است اما حتی اگر نیاز به این کار بود هم نمایش‌های پوگبا در یورو برایشان کافی است.
پس حالا مسأله چیست؟ چرا منتقدان او تا این حد سختگیر هستند؟
مسأله موی او است؟ لباسش؟ چون مشکل قطعاً ربطی به فوتبال ندارد. سخت بتوان درک کرد که چرا پوگبا چنین منتقدانی دارد.
او فوتبالیستی نخبه از هر جهت است. او تمامی ویژگی‌های فوتبال را دارا است.
پوگبا مسلمانی معتقد و مرد خانواده است. شما نمی‌بینید که او در ساعات ابتدایی صبح یکشنبه، باشگاه‌های شبانه را افتان و خیزان ترک کند اما چرا به او اینقدر سخت می‌گیرند؟
به جای آنکه از او انتقاد کنند، باید تشویقش کنند. بازیکنان پایین‌تر از او با ستایش بسیار بیشتری روبه‌رو می‌شوند. او یک هافبک میانی فوق‌العاده است که می‌تواند هر تیمی را روی کره زمین کامل کند؛ آنهایی که نگاه کارشناسانه دارند، این را به‌خوبی می‌دانند.
عملکرد او برای فرانسه در یورو عالی بوده است. او نیروی محرکه و قلب تپنده تیم دیدیه دشان بود و هیچ‌کدام از هم‌تیمی‌هایش به کیفیت او تردیدی ندارند.
پوگبا بازوبند را نمی‌بندد اما اشتباه نکنید؛ او رهبر تیم ملی است.
او خودش این را می‌داند و مهم‌تر اینکه هم‌تیمی‌هایش هم این را می‌دانند. دشان به او اتکا دارد و هم‌تیمی‌ها، به‌ویژه بازیکنان جوان‌تر هم او را راهنمای خود می‌دانند.
عملکرد او برای فرانسه بهتر است، چرا که در برنامه‌های این تیم جا می‌گیرد اما وضعیت او در اولد ترافورد به‌خوبی تعریف نشده است.
او یکی از فوتبالیست‌های برتر یونایتد است و تردیدی در این نیست. با این حال، پوگبا را در یونایتد به اندازه فرانسه دوست ندارند.
پوگبا در یوونتوس و حالا در فرانسه، بازیکنی است که همه به او مراجعه می‌کنند و همه پاس‌ها را به او می‌دهند اما او وزن زیادی در یونایتد ندارد.
اوله گونار سولشر باید بداند او چه بازیکنی است اما او حاضر نیست تیمش را حول محور پوگبا بسازد.
وقتی این بازیکن فرانسوی در سال 2016 به منچستر برگشت، انتظار می‌رفت که قلب تیم و رهبر یونایتد برای یک دهه بعد باشد اما اوضاع به این شکل پیش نرفت.
اوضاع از آن زمان بسیار فرق کرده است. ژوزه مورینیو که رابطه‌اش با پوگبا بد بود، رفته و اوله سکان‌دار تیم است.
اما بازگشت او به یونایتد چرخه‌ای از فراز و نشیب را به همراه داشته است. هفته‌های آینده حیاتی‌ترین روزهای حضور پوگبا در یونایتد را رقم می‌زند. او فصل گذشته 57 بازی برای یونایتد و فرانسه انجام داد و نیاز به استراحت دارد.
اما او در تعطیلات به آینده‌اش فکر خواهد کرد. پوگبا وارد 12 ماه پایانی قراردادش شده و یونایتد می‌خواهد او قراردادش را تمدید کند اما نمایش‌های درخشان او در یورو احتمالاً اوضاع را برمی‌گرداند؛ البته باشگاه‌های بزرگ فوتبال در اروپا نیازی به یورو نداشتند تا بدانند او چه بازیکنی است.
مذاکرات او با باشگاه یونایتد سرنوشت او را مشخص می‌کند. آیا پوگبا قرارداد جدیدی امضا می‌کند؟ تنها زمان این را مشخص خواهد کرد. اگر او این قرارداد را امضا نکند، فوتبال انگلیس ضعیف‌تر خواهد شد.
منبع: دیلی میل

Page Generated in 0.0036 sec