printlogo


کد خبر: 231871تاریخ: 1400/4/14 00:00
دانمارک حتی بدون اریکسن قابل احترام است
فراتر از یک داستان زیبا

یادداشت
 راب داوسن  
 
 شاید تصور شود دانمارک سوار بر موج حسن نیت حاصل از اتفاق سه هفته قبل برای کریستین اریکسن به پیش می‌تازد اما رفتن این تیم به نیمه‌نهایی یورو 2020 خیلی بیشتر از سرنوشت و چنین داستان‌هایی است. برد 2 بر یک شنبه شب این تیم برابر جمهوری چک در مرحله یک‌چهارم ‌نهایی هیچ چیز رمزآلودی نداشت. دانمارک بازیکنان خوبی دارد، کاسپر هیوملند به درستی مربیگری‌شان کرده، می‌تواند گل‌های باکیفیت بزند و همزمان با شجاعت و هوش دفاع می‌کند. اینکه دانمارک در رده دهم بهترین تیم‌های جهان قرار گرفته، حتماً دلیل دارد.
کاری که آنها بدون بهترین بازیکن‌شان، اریکسن انجام داده‌اند، فوق‌العاده است. وقتی در بازی با فنلاند برای اریکسن آن اتفاق افتاد و بازی لغو شد، بعضی بازیکن‌ها در گرم کردن برای شروع مجدد مسابقه چشمان اشکبار داشتند. قابل درک بود که نتوانستند در باخت یک بر صفر بازی خودشان را انجام دهند. مقابل چک‌ها اما انرژی و انگیزه بود و در سوت پایان باز هم اشک می‌ریختند اما از نوعی متفاوت.
دانمارک بعد از قهرمانی سال 1992 حتی یک مسابقه در مراحل حذفی یورو را نبرده بود. حالا منتظر بازی با انگلیس در نیمه‌نهایی در ویمبلی هستند در حالی که مهر گذشته در این ورزشگاه در لیگ ملت‌های اروپا برابر انگلیس به پیروزی یک بر صفر رسیده‌اند.
کاسپر اشمایکل بعد از پیروزی شنبه شب گفت: «واقعاً بازی با جمهوری چک سخت است. نیمه اول خیلی خوب بودیم اما نیمه دوم سخت بود. مبارزه جانانه‌ای داشتیم و حالا بعد از سوت پایان نفس راحتی می‌کشیم.» در گرمای وحشتناک باکو، توماس دلانی و کاسپر دالبرگ گل‌های دانمارک را در نیمه اول زدند. این دومی را وقتی جوان و بازیکن آژاکس بود، خیلی‌ها می‌خواستند، حالا 23 سال دارد و برای نیس بازی می‌کند. در این یورو قیمتش خیلی بالا رفته، او تنها دو مسابقه در ترکیب اصلی بوده و سه گل زده و قطعاً مقابل انگلیس هم بازی می‌کند. گل پنجم پاتریک شیک در این تورنمنت در ابتدای نیمه دوم به جمهوری چک امید بازگشت داد یعنی همان کاری که کرواسی با اسپانیا و سوییس با فرانسه کرد اما دانمارک اوضاع را تحت کنترل گرفت و اگر روی ضدحملات فرصت‌طلبی بیشتری داشت، می‌توانست حداقل یک گل دیگر بزند.
قدرت دانمارک بدون ستاره‌اش، اریکسن در کار تیمی است. پاس گل یواکیم ماهله برای دالبرگ یکی از بهترین پاس‌های این تورنمنت بود. آندریاس کریستنسن برای اینکه نگذارد، توماس سوچک گل مساوی را بزند، دچار خونریزی بینی شد و اشمایکل با واکنش خوبش اجازه گلزنی به توماس هولز نداد.
رسیدن به جمع 4 تیم پایانی یک تورنمنت معتبر فراتر از یک داستان زیبا است، دانمارک به شایستگی در میان بهترین‌های اروپا قرار دارد.
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0057 sec