printlogo


کد خبر: 231858تاریخ: 1400/4/13 00:00
گلاره ناظمی بعد از بیست سال انتظار

گلاره ناظمی در جام جهانی فوتسال مردان 2021 لیتوانی، قضاوت می‌کند. خبری از این خوش‌تر برای داوری در ورزش ایران این ‌روزها نشنیده‌ایم.
برای اولین بار از داوران خانم در جام جهانی مردان استفاده می‌شود. گلاره ناظمی در این‌باره می‌گوید: «دو سال قبل و پس از قضاوت در المپیک، مسئولان داوری فیفا و ناظرهای حاضر در آن بازی‌ها اعلام کردند برای رقابت‌های جام جهانی فوتسال آقایان تصمیم‌گیری شده است تا برای اولین بار از داوران خانم استفاده شود، البته به غیر از من که از آسیا به این بازی‌های خواهم رفت، داورهای خانم دیگری هم از نقاط مختلف اروپا و آمریکا و... حضور دارند تا برای اولین حضور خانم‌های داور برای قضاوت در جام جهانی مورد بررسی قرار بگیرد.»
گلاره بیست سال در انتظار این رقابت‌ها بود. این انتظار کوچکی نیست: «برای من به عنوان یک داور این اهمیت زیادی دارد که در دوران حرفه‌ای کارم به بازی‌های جام جهانی بروم و آنجا به قضاوت بپردازم و حالا با این انتخاب خوشحالم که به امید خدا به مهم‌ترین هدفم در دنیای داوری خواهم رسید. جام جهانی برای همه داوران، سقف همه آرزوهاست. در این بیست سالی که من دوران حضور در داوری و قضاوت را پشت سر گذاشتم، همیشه چشم به حضور در جام جهانی به عنوان بزرگترین آرزوی ورزشی داشتم.»
گلاره ناظمی خود را نماینده داوران فوتسال ایران می‌داند: «باید بگویم جامعه داوران فوتسال خیلی مظلوم هستند. البته فوتبالی‌ها هم همینطور هستند اما آنها حداقل در پخش زنده دیده می‌شوند اما برای داوران فوتسال اینگونه نیست و تنها می‌توان گفت عشق آنها را در این رشته نگه داشته است و باز هم می‌گویم رقابت سالم و فنی همین داوران باعث شده تا FIFA هم مانند AFC جامعه داوری ایران را غنی بداند و داوران ایرانی را همیشه در لیست قرار دهد و فکر می‌کنم بیراه نباشد اگر بگویم که گلاره ناظمی به عنوان نماینده داوران مظلوم فوتسال به جام جهانی خواهد رفت.»
ایران تنها کشور آسیایی بود که چهار نامزد داشت. گلاره توضیح می‌دهد: «برای انتخاب داوران حاضر در جام جهانی فوتسال، کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به قضاوت‌ها و سوابقی که وجود داشت نامزدهای مورد نظر خود که 16 داور بودند را به FIFA معرفی کردند و جالب اینکه چهار داور از شانزده نفر مورد نظر از ایران بودند و ما تنها کشوری بودیم که چهار داور برای معرفی به FIFA داشتیم. بعد از آن هم با توجه به شرایط کرونا، کلاس‌های آنلاین و آموزش‌های از راه دور و وبینارهای مختلف برای همه معرفی شده‌ها برگزار شد و پس از آن AFC برای قضاوت در بازی‌های مقدماتی جام جهانی و پلی‌آف که در دبی برگزار می‌شد، داوران مورد نظر خود را فراخواند و به این ترتیب با تعامل AFC و FIFA نام‌های نهایی انتخاب شدند و به این ترتیب من و آقای محرابی افشار از ایران برای قضاوت در بازی‌های جام جهانی انتخاب شدیم.»
 

Page Generated in 0.0055 sec