printlogo


کد خبر: 231844تاریخ: 1400/4/13 00:00
هفته سی و دوم لیگ یک
شیرازی‌ها تعیین تکلیف می‌کنند

مطهره یزدی‌پور  
 
رقابت‌های لیگ یک به اوج حساسیتش رسیده و شاید در پایان بازی‌های امروز تکلیف یکی، دو تیم دیگر هم مشخص شود. این سه بازی باقی‌مانده از آن هفته‌هایی است که هیچ تیمی حق اشتباه ندارد. هفته گذشته بعد از قطعی شدن سقوط تیم گل‌ریحان به لیگ دسته دوم با به جا گذاشتن رکورد تغییرات مربی حالا این تیم میزبان شاهین بوشهر خواهد بود. تیم مدعی 50 امتیازی اگرچه با تیم سقوط کرده بازی خواهد کرد اما به دلیل حساسیت‌هایی که مسئولان برگزاری بازی‌ها روی تعدادی از بازیکنان این تیم ایجاد کردند، آنها بدون شک برای به جا نگذاشتن هیچ حرف و حدیثی به زمین می‌آیند ولی به هر حال فراموش نکنیم تیمی که از 31 بازی گذشته 18 امتیاز به دست آورده و 62 گل خورده هم دارد نباید انتظار بازی سختی را مقابل شاهین برایش تصور کرد. کرجی‌ها به طور میانگین در هر بازی دو گل خورده‌اند و شاهینی‌ها هم البته در خط حمله عملکرد خوبی نداشته‌اند.
اما قطعاً حساس‌ترین بازی در تهران برگزار می‌شود. ورزشگاه غدیر تهران محل بازی‌های خانگی تیم صدرنشین هوادار، میزبان تیم رده سومی فجرسپاسی است که با میزبانش فقط سه امتیاز فاصله دارد. رضا عنایتی اگر این بازی را ببرد بیش از نیمی از راه صعودش را طی کرده چراکه در فاصله دو هفته به پایان لیگ 57 امتیازی می‌شود اما اگر فجر سه امتیاز را با خود به شیراز ببرد آن وقت تکلیف حداقل یکی از تیم‌های صعودکننده به روز آخر کشیده می‌شود.
دیگر تیم شیرازی یعنی قشقایی در انتهای جدول حال و روز خوبی ندارد و بیش از هر زمان دیگر دنبال سه امتیاز بازی بوده تا خیالش را از بقا راحت کند. طبق برنامه‌، آنها میزبان دیگر تیم مدعی 54 امتیازی یعنی بادران تهران هستند. تیمی که می‌داند پیروزی در این بازی می‌تواند حکم صعود را برایش داشته باشد اما اگر قشقایی برنده بازی باشد هم به خود لطف کرده، هم به دیگر تیم همشهری یعنی فجر سپاسی. در واقع این دو تیم شیرازی امشب تعیین‌کننده خواهند بود.
تیم مس کرمان که با فرهاد کاظمی در دومین تجربه مربیگری‌اش اولین پیروزی را بعد از هفته‌ها مقابل رایکا به دست آورد به زمین خیبر خرم‌آباد می‌رود. اگر شاگردان عبدالله ویسی روند هفته‌های گذشته‌شان را ادامه می‌دادند الان تقابل این دو تیم می‌توانست یک فینال تمام‌عیار باشد اما آنچه برای فرهاد کاظمی اهمیت دارد کسب سه امتیاز و زدن دو هدف با یک تیر است؛ اول اینکه موقعیت‌شان در جدول بهتر خواهد شد و دوم اینکه اعتماد مسئولان باشگاه مس را بیشتر جلب می‌کند.
اما تیم خوشه‌طلایی که هفته گذشته با تساوی خانگی مقابل پارس جنوبی دو امتیاز بسیار باارزش را از دست داد، باید در سیرجان به مصاف آرمان‌گهر برود. تیم میزبان به دلیل جایگاهش در جدول نه شانس صعود دارد و نه خطری برای سقوط تهدیدش می‌کند. به همین دلیل آنها با خیال راحت و بدون استرس فوتبال‌شان را بازی می‌کنند.
تیم خوب ملوان هم مثل آرمان‌گهر و البته میهمانش استقلال ملاثانی ادامه فصل را برای خودش و شناخت بهتر نفراتش برای فصل آینده بازی می‌کند. انزلی‌چی‌ها هفته گذشته پیروزی پرگلی را به دست آوردند در حالی که تیم اهوازی در خانه مقابل قشقایی متوقف شد.
تقابل استقلال خوزستان و شهرداری آستارا هم از همان بازی‌های بی‌تأثیر در جدول است. آنها در صورت پیروزی فقط جایگاه‌شان را محکم‌تر می‌کنند، چراکه هر نتیجه‌ای به دست آید هیچ تأثیری در سرنوشت تیم‌های دیگر نخواهد داشت. اصلاً بعید هم نیست بازیکنانی را به زمین بفرستند که کمتر شانس بازی داشته‌اند.
اما بازی رایکا بابل با نود ارومیه هر چقدر به لحاظ جدولی برای میزبان خیلی مهم نیست در عوض برای میهمان حکم ماندن یا رفتن را دارد. نودی‌ها هفته گذشته در خانه با نتیجه ۵ بر یک مغلوب ملوان شدند و اگر امشب هم ببازند به احتمال بسیار زیاد سقوطشان به لیگ دسته دوم قطعی می‌شود. این تیم در حال حاضر 27 امتیازی بوده و اگر امشب نتیجه را واگذار کند و دو بازی دیگرش را هم با پیروزی پشت سر بگذارد باید امیدوار باشد که چوکا تالش هر سه بازی‌اش را با اختلاف دو گل ببازد.
همین چوکا که با فرشاد پیوس کاملاً متحول شده میهمان پارس جنوبی جم است؛ مسابقه‌ای که سه امتیاز و حتی یک امتیاز برای میهمان اهمیت بسیاری دارد.
 
هفته‌های پایانی لیگ با حضور تماشاگر؟
این روزها در شرایطی که رقابت‌های فوتبال در باشگاه‌های اروپایی خاتمه پیدا کرده، لیگ برتر فوتبال ایران تازه به هفته‌های سرنوشت‌ساز خود رسیده و 5 هفته تا پایان مسابقات زمان باقی مانده است؛ در لیگ یک هم روز آینده هفته سی و دوم برگزار می‌شود و همچنان دو هفته دیگر پیش روی تیم‌ها خواهد بود و 28 تیرماه با انجام دیدارهای هفته سی و چهارم این لیگ هم به پایان خواهد رسید. همزمان اما در کشورهای مختلف اروپا شاهد برگزاری بازی‌های جام ملت‌های اروپا هستیم؛ مسابقاتی که در برخی کشورها مانند مجارستان با استفاده از ظرفیت کامل ورزشگاه از آن میزبانی می‌کنند و در برخی دیگر از کشورها نظیر آلمان تنها بخشی از ظرفیت استادیوم برای حضور تماشاگران اختصاص داده می‌شود. در همین زمینه سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ با اشاره به احتمال برگزاری مسابقات لیگ با حضور تماشاگران می‌گوید: «تمایل داریم مسابقات هفته پایانی با حضور هواداران برگزار شود اما نهایی شدن این تصمیم به مسئولان فدراسیون و رایزنی آنان با مدیران وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا بستگی دارد.»
 
 

Page Generated in 0.0061 sec