printlogo


کد خبر: 231826تاریخ: 1400/4/13 00:00
خبر

تشویق دلاری فرنگی‌کاران توسط محمد بنا
محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در حرکتی ارزشمند و ماندگار در فاصله کمتر از یک ماه مانده تا المپیک توکیو ۵ فرنگی‌کار اعزامی ایران به این مسابقات را تشویق کرد. محمد بنا با هزینه خود مبلغ ۱۵۰۰ دلار به عنوان هدیه به ۵ فرنگی‌کار اعزامی به بازی‌های المپیک توکیو اهدا کرد تا در 20 روز مانده به المپیک کشتی‌گیران را به لحاظ روانی تقویت کند. این اقدام محمد بنا بعد از آن انجام شد که علیرضا حیدری در اردوی تیم ملی کشتی آزاد حاضر شد و به کشتی‌گیران آزاد کار 3 هزار دلار پاداش داد.
 تقریباً یک ماه پیش بود که علیرضا دبیر از قهرمانان و پیشکسوتان کشتی دعوت کرد که در یک ماه مانده به المپیک با حضور در اردوی تیم ملی به کشتی‌گیران اعزامی به المپیک روحیه بدهند. قهرمانان و پیشکسوتان کشتی آزاد به درخواست دبیر لبیک گفتند و منصور برزگر به عنوان باسابقه‌ترین مربی تاریخ کشتی ایران به عنوان اولین نفر در خانه کشتی حاضر شد. 
بعد از او نوبت به علیرضا حیدری رسید که در تمرینات تیم ملی کشتی آزاد حاضر شد و علاوه بر دیدار و خوش و بش با کشتی‌گیران 3 هزار دلار هم به عنوان پول تو جیبی به کشتی‌گیران داد. در این بین قهرمانان و پیشکسوتان کشتی فرنگی به این دعوت علیرضا دبیر واکنشی نشان ندادند و به همین دلیل هم محمد بنا خودش دست به جیب شد و به فرنگی‌کاران پاداش دلاری داد. این در حالی است که تعدادی از قهرمانان سابق کشتی فرنگی الان وضعیت مالی بسیار خوبی دارند و اگر می‌خواستند می‌توانستند دست به جیب شوند اما حالا محمد بنا این بار را از روی دوش آنها برداشته و حداقل الان می‌توانند به اردوی تیم ملی سر بزنند و با حضورشان به ملی‌پوشان اعزامی به توکیو روحیه بدهند.
 
 
 وزنه‌برداری دنیا غرق در حاشیه
قهرمان جهان و اتهام مصرف حشیش
وزنه‌بردار کشور شیلی به دلیل مصرف حشیش در خطر از دست دادن بازی‌های المپیک توکیو قرار گرفته است. با وجود اینکه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ماه پیش سهمیه‌های المپیک را اعلام کرد اما از آن موقع تاکنون شاهد اتفاقاتی هستیم که باعث ایجاد تغییراتی در این لیست می‌شود. برخی کشورها مانند رومانی به دلیل دوپینگ، شانس حضور در المپیک را از دست دادند و نمایندگان‌شان حذف شدند و برخی ورزشکاران خودشان به دلیل دوپینگ یا فرار از تست دوپینگ از لیست کنار گذاشته شدند. ساموآ هم به دلیل تصمیم دولتش نمایندگان خود را حذف کرد اما در جدیدترین اتفاق، یک وزنه‌بردار دیگر به دلیل مصرف حشیش در حال از دست دادن المپیک توکیو است. آرلی مندز وزنه‌بردار اهل شیلی که در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ رقیب کیانوش رستمی بود و قهرمان شد، در دسته ۸۱ کیلوگرم مجوز المپیک گرفت، تستش از لحاظ مصرف حشیش مثبت شده و تا امروز (یکشنبه) فرصت تجدید‌نظر دارد، در این غیر صورت المپیک را از دست می‌دهد. مسئولیت اثبات اینکه با مصرف حشیش قصد افزایش عملکردش را نداشته بر عهده خود ورزشکار است. مدت زمان تعلیق برای مصرف حشیش سه ماه است که در این صورت این ورزشکار المپیک را از دست می‌دهد و احتمالاً نماینده کانادا جایگزین او می‌شود.

 


Page Generated in 0.0055 sec