printlogo


کد خبر: 231821تاریخ: 1400/4/13 00:00
مصاحبه و خبر

قنبرزاده: به VAR نیاز داریم
معلوم نیست مسابقات تیم ملی کجا برگزار می‌شود
منصور قنبرزاده، دبیر فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا تکلیف تیم‌های ایرانی برای میزبانی مقابل نمایندگان عربستان در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شده است یا خیر، می‌گوید: «تا این لحظه چیزی به ما ابلاغ نشده و اگر باشگاه استقلال برای انتخاب دبی نامه زده است، عیناً همان نامه به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال خواهد شد.»
وی در خصوص اینکه بعد از برگزاری مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، شایعاتی پیرامون برگزاری مسابقات تیم ملی به صورت رفت و برگشت و یا بازی در کشور ثالث مطرح می‌شود، می‌گوید: « AFC تا امروز هیچ چیزی را به ما ابلاغ نکرده و مکاتبه‌ای در این زمینه صورت نگرفته است. تا زمانی که ابلاغ رسمی به ما صورت نگیرد صحبتی در این زمینه نمی‌توان انجام داد.» دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به جلسه‌ای که چندی پیش برای رسیدگی به وضعیت VARدر فدراسیون فوتبال برگزار شد، می‌گوید: «در این نشست درخواست باشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت، چون فدراسیون در این زمینه احساس نیاز کرده است. طبیعتاً در هفته‌های پایانی باید دقت‌نظر خیلی بیشتری در مباحث داوری‌ها صورت بگیرد. ما باید واقع‌بین باشیم. واقعیت هم این است که داوری‌های ما از تکنولوژی روز دنیا محروم است. ما مسابقات سطح بالا زیاد داریم و به همین دلیل است که به VAR احساس نیاز می‌‌کنیم. متأسفانه داوری‌ ما یکسری مشکلات دارد اما در کنار اینها باید واقعیت را هم پذیرفت که آنها بدون تکنولوژی در حال کار هستند. اشتباهات نیز باید به حداقل برسد و کاهش پیدا کند و در این زمینه نیاز به حمایت همه‌جانبه است. برخی اعتراض‌ها به داوری‌ها به خاطر حساسیت مسابقات است. من اشتباه‌های داوران را قبول دارم ولی فشارهای روحی و روانی و بیانیه دادن‌ها، داوری فوتبال کشور را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد و مطمئن باشید این موضوع به نفع فوتبال کشورمان نیست. در حال حاضر کارگروهی در حال رصد مسابقات هستند و مطمئن باشید اشتباهات دیده و اصلاح خواهند شد.» قنبرزاده در خصوص اظهارنظر عزیزی خادم مبنی بر اینکه فدراسیون پرداخت خسارت مارک ویلموتس را قبول نمی‌کند، می‌گوید: «اجازه بدهید در این مورد صحبتی نکنم. تا زمانی که رأی صادر نشده، هرگونه صحبت از طرف من ممکن است بار حقوقی داشته باشد و در روند پرونده تأثیر منفی بگذارد، به همین دلیل من در این زمینه صحبت نمی‌کنم.»
 
 
انتخاب در هیأت رئیسه رسمی می‌شود
امیری، سرمربی جدید تیم نونهالان
کمیته جوانان، سرمربی تیم ملی نونهالان را مشخص کرد. این تیم قرار است در شهریور ماه در تورنمنت کافا شرکت کند. این انتخاب در حالی صورت گرفته است که هنوز جلسه هیأت رئیسه برگزار نشده اما میرشاد ماجدی، رئیس کمیته جوانان معتقد است با توجه به لزوم مشخص شدن کادرفنی و آغاز تمرینات تیم نونهالان، پس از بررسی چند گزینه، وحید امیری را به عنوان سرمربی این تیم در نظر دارند و با تحلیل و بررسی این نوبت از اردوی نونهالان، در جلسه بعدی هیأت رئیسه فدراسیون که بیستم تیرماه برگزار می‌شود، در این خصوص تابع تصمیم اعضای هیأت رئیسه هستند. در هفته‌های آتی باید سرمربی تیم ملی نوجوانان – جوانان و امید هم باید مشخص شود. به نظر می‌رسد انتخاب سرمربی تیم امید در اولویت باشد، به این خاطر که تیم امید باید در آبان ماه در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا شرکت کند. دور نهایی این بازی‌ها در سال 2022 با حضور 16 تیم در تاشکند برگزار می‌شود. قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، پنجشنبه گذشته در کوالالامپور مالزی برگزار شد تا تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سرگروه با تیم‌های کره جنوبی، امارات، عراق، لبنان و سوریه در گروه اول رقابت کند.
 
 
هیأت رئیسه بررسی می‌کند
گزارش عملکرد 100 روزه عزیزی خادم
شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال که تصمیم به ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ برای هدایت تیم ملی ایران گرفته است، قصد دارد برای بررسی شرایط این تیم و همچنین مباحث به وجود آمده در راستای میزبانی در این دوره از رقابت‌ها با اعضای هیأت رئیسه جلسه‌ای را برگزار کند. نشست فوری هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به احتمال فراوان این هفته خواهد بود تا درباره حمایت‌های مالی از تیم ملی بزرگسالان و تأیید برنامه آماده‌سازی این تیم در مسیر راهیابی به جام جهانی قطر تصمیم‌گیری شود. عزیزی خادم قصد دارد گزارشی از عملکرد خود را در ۱۰۰ روز گذشته ارائه دهد تا آنها را در جریان مسائل جاری مجموعه تحت امرش قرار بدهد.

 


Page Generated in 0.0059 sec