printlogo


کد خبر: 231818تاریخ: 1400/4/13 00:00
گفت و گو

ذوالفقارنسب: باقری دنبال پست و مقام نیست
با توجه به زمان نظرم حفظ اسکوچیچ بود
بیژن ذوالفقارنسب یکی از کارشناسان مجرب فوتبال ایران محسوب می‌شود. او درباره ادامه حضور دراگان اسکوچیچ در رأس کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید: «قبل از انتخاب او برای ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال هم گفتم که باید وقت را هدر نداد. عقیده‌ام این بود که تیم ملی ایران می‌تواند با مربی بزرگتری کارش را ادامه بدهد اما فاصله اندک تا شروع بازی‌های دور نهایی سبب شد تا کمیت زمان مهم‌تر از هر چیز دیگری باشد. به همین خاطر فکر می‌کنم ماندن اسکوچیچ و شروع دوباره تیم ملی ایران با او بتواند کمک بزرگی در مسیر صعود به جام جهانی قطر کند. ما بازی‌های تدارکاتی اندکی می‌توانیم انجام بدهیم، چون زمان کافی وجود ندارد اما من فکر می‌کنم اردوهای میان مدت بتواند کمک زیادی به آقای اسکوچیچ کند تا برنامه‌های تاکتیکی خود را در ذهن بازیکنان دیکته کرده و آنها را به هماهنگی لازم برساند.»
ذوالفقارنسب درباره حفظ دستیاران ایرانی اسکوچیچ نظیر کریم باقری و وحید هاشمیان می‌گوید: «کریم باقری نشان داده که خیلی دنبال پست و مقام نیست. واقعاً در هر مجموعه‌ای نه تنها حاشیه ایجاد نمی‌کند بلکه مسائل مختلف را هم جمع و جور می‌کند تا اهداف تیمی در اولویت قرار بگیرد. فکر می‌کنم بیشتر از اینکه تأثیر فنی بگذارد نقش مدیریتی دارد. او حواسش به اتحاد تیم است و اجازه نمی‌دهد کسی پایش را از گلیمش دراز کند. کریم هوای رختکن تیم ملی را دارد. به عنوان یک مربی که در مسیر پیشرفت است بهترین اقدامات را انجام می‌دهد. هاشمیان هم خیلی خوب توانسته خودش را در کنار اسکوچیچ قرار بدهد و از علم خود به تیم ملی کمک کند.»
مربی پیشین ایران درباره شانس صعود تیم ملی نیز صحبت می‌کند: «من مطمئنم با اجرای برنامه‌های آماده‌سازی می‌توانیم به جام جهانی برسیم اما این اتفاق بزرگ بستگی به کمک تمام ارکان فوتبالی کشور دارد. همه می‌دانیم در کشورمان نگاه به فوتبال، کاملاً ملی است و نباید صرفاً از فدراسیون، مربیان یا بازیکنان تیم ملی انتظار داشت. همه باید حمایت کنیم تا دوباره به بحران نخوریم. اسکوچیچ نشان داد می‌تواند ما را به جام جهانی قطر برساند.»
 
 
فقط نام‌ها در فوتبال کافی نیستند
ماجدی: نباید گروه‌مان را آسان تلقی کنیم
میرشاد ماجدی، رئیس کمیته جوانان و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، این تصور که ایران در گروه آسانی قرار گرفته را اشتباه می‌داند. او که خود زمانی در اواخر دهه 60 عضو تیم ملی بوده، در مورد گروه A بازی‌های مقدماتی جام جهانی به سایت فدراسیون فوتبال می‌گوید: «ما در گروهی قرارداریم که شاید تیم‌هایی با نام بزرگ در آن قرار نگرفته‌اند اما هر کدام از آنها می‌توانند در زمین مسابقه برای ما کاملاً مشکل‌ساز ظاهر شوند. تیم کره‌جنوبی که برای همه ما شناخته شده است و جدا از اسم و رسم خاصی که در سطح قاره دارد، همیشه تیم خطرناک، قابل احترام و با تاکتیکی بوده است و به عنوان تیم اول گروه هشتم راهی این مرحله شده. ضمن اینکه در بازی‌های دور قبل، با کره‌ای مواجه بودیم که پوست انداخته و زهردار بازی می‌کند.»
ماجدی در تحلیل تیم‌های حاضر در گروه A مقدماتی جام جهانی 2022 صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «تیم سوریه نیز سرگروه گروه اول مسابقات شد و در همه بازی‌هایش با همه توان ظاهر می‌شود. عراق که وضعیتی کاملاً روشن برای ما دارد و در مرحله قبل به مصاف هم رفتیم و خصوصیات اخلاقی و فنی آنها را کاملاً می‌شناسیم. این تیم بسیار زهردار است و خاطرات مسابقات جام ملت‌های آسیای 2015 هنوز در ذهن همه ایرانی‌ها باقی است. امارات تیمی مملو از امکاناتی است که در جام ملت‌های قبلی همانند تیم ملی کشورمان تا مرحله نیمه نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا پیش رفت. لبنان نیز در گروه هشتم پس از کره‌جنوبی در رده دوم قرار گرفت و راهی مسابقات مرحله سوم شده است.»
ماجدی حرف‌هایش را اینچنین به پایان می‌برد: «به نظرم اینکه بخواهیم تیم‌های همگروه‌مان را آسان تلقی کنیم، کاری کاملاً اشتباه و به دور از واقعیت‌های فوتبال است. نام‌ها در فوتبال روز دنیا کافی نیستند و عملکرد تیمی مهم‌ترین مسأله است که آن هم در داخل زمین مسابقه مشخص می‌شود. زمان زیادی تا آغاز مسابقات باقی نیست و باید با تجمیع همه امکانات و حمایت‌های لازم، مانند کاری که در دور قبلی مسابقات انجام شد، به پیشواز رقابت‌های مرحله دوم برویم.»
 

Page Generated in 0.0054 sec