printlogo


کد خبر: 231817تاریخ: 1400/4/13 00:00
برزیل یک گام دیگر به دفاع از قهرمانی نزدیک شد
قبولی سلسائو در آزمون استقامت

 پیشروی برزیل برای کسب دومین قهرمانی پیاپی در کوپا آمه‌ریکا ادامه پیدا کرد زمانی که تیم تحت هدایت تیته با وجود 10 نفره شدن، قاطعانه از برتری یک گله‌اش مقابل شیلی دفاع کرد و به مرحله نیمه نهایی رسید.
تنها چند ثانیه قبل از اخراج گابریل ژسوس در نیمه دوم، لوکاس پاکتا که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته بود تنها گل مسابقه را به ثمر رساند. گل پیروزی‌بخش مهاجم سابق میلان با شلیک توپ به گوشه سمت چپ دروازه کلودیو براوو در دقیقه 46، هواداران برزیل را به صعود سلسائو به مرحله بعد بسیار امیدوار کرد هرچند تنها دو دقیقه بعد، ژسوس به خاطر ضربه ناشیانه‌اش به یوجنیو منا، بازیکن شیلی، موقع تلاش برای ضربه زدن به توپ اخراج شد.
 
دفاع عالی با وجود اخراج
نیمار ستاره برزیلی‌ها و تیته پس از بازی گفتند که ژسوس، منا را ندیده و به طور تصادفی به او لگد زده است. برزیل پس از این اتفاق آنقدر در فاز دفاعی خوب کار کرد که شیلی با وجود برتری عددی‌اش، نسبت به زمانی که برزیل 11 نفره بازی می‌کرد، تعداد شوت‌های کمتری به سمت دروازه حریفش شلیک کرد: دو در برابر سه.
تیاگو سیلوا مدافع و کاپیتان کهنه‌کار برزیلی‌ها در این باره گفت: «دفاع خوب از قابلیت‌های تیم ماست. صرفنظر از کاری که امروز انجام دادیم، تعداد کمی گل دریافت می‌کنیم. حتی با وجود 10 نفره شدن، ما فرصت‌های مشخصی ایجاد کردیم. من به این تیم به خاطر روحیه جنگندگی‌اش بسیار افتخار می‌کنم.»
در پایان نیمه اول که پرتنش بود و با فرصت‌های گلزنی اندک برای هر دو تیم، تیته ترجیح داد که قوای هجومی‌اش را با اضافه کردن پاکتا به ترکیب سلسائو تقویت کند و او جانشین روبرتو فیرمینو شد. برزیل با دریبل‌های نیمار و ضد حمله‌های سریع بارها خطرساز ظاهر شد اما باز هم به نظر می‌رسید که شیلی خیلی بیشتر به زدن گل تساوی نزدیک است. در واقع همین اتفاق هم رخ داد اما گلی که ادواردو وارگاس زد به دلیل آفساید مردود اعلام شد و ضربه سر بررتون بازیکن انگلیسی-شیلیایی لاروخا هم در دقیقه 68 به تیر افقی برخورد کرد.
نیمار که پس از مسابقه بسیار خسته به نظر می‌رسید، گفت بازی با 10 نفر یک محک عالی برای برزیل بود. او مانند سایر مسابقات تیمش در کوپا آمه‌ریکا به گلزنی نزدیک نشد اما در حفظ مالکیت توپ برای برزیل نقش مهمی داشت.
نیمار گفت: «هر مسابقه‌ فرصتی است که ما خودمان را محک بزنیم و ببینیم قوی‌تر شده‌ایم و آیا می‌‌توانیم در هر شرایطی کار‌مان را انجام دهیم یا نه؟ ما مجبور بودیم کنار هم بایستیم هرچند کار بسیار سختی بود.»
شیلی حذف شد اما ستاره این تیم آرتورو ویدال گفت تیمش با غرور و سربلند مسابقات را ترک خواهد کرد. ستاره اینتر گفت: «ما به تیم بزرگی باختیم، یک تیم مدعی که در خانه خودش بازی می‌کند اما اگر در آینده هم مثل امروز بازی کنیم، با گذشت زمان و تمرینات بیشتر، این تیم جواب تلاشش را خواهد گرفت. امیدواریم که به جام جهانی صعود کنیم. سخت خواهد بود اما ما می‌توانیم.»
حریف برزیل در مرحله نیمه‌نهایی تیم ملی پرو است که پس از تساوی 3 بر 3 در وقت معمول، در هیجان‌انگیزترین مسابقه کوپا آمه‌ریکا، پاراگوئه را در ضربات پنالتی با نتیجه 4-3 شکست داد. برزیل و پرو آخرین فینال کوپا آمه‌ریکا در سال 2019 را برگزار کردند که برزیل میزبان 3 بر یک پیروز شد. در آن بازی که در ورزشگاه ماراکانای ریو برگزار شد هم گابریل ژسوس اخراج شد.
مصاف دوباره این دو تیم در ورزشگاه نیلتون سانتوس خواهد بود که برزیل، شیلی را در آن شکست داد، زمینی که تیته از کیفیت چمن آن راضی نیست. تیته که اخیراً به دلیل انتقاد از شیوه برگزاری و سازماندهی مسابقات کوپا آمه‌ریکا توسط کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی جریمه شد، از کیفیت زمین نیلتون سانتوس ایراد گرفت و گفت: «اگر من از خانه تماشا می‌کردم، می‌گفتم این می‌تواند مسابقه خوبی باشد و عجب بازی می‌شود. اما ادرسون برای زدن ضربات دروازه هم مشکل داشت. لطفاً، مسئولیت‌پذیر باشید. من می‌فهمم که برخی افراد در تلاشند تا وضعیت زمین بهتر شود اما لطفاً زمین بهتری برای بازی‌های ما پیدا کنید. فینال کوپا آمه‌ریکا در تاریخ 10 جولای در ورزشگاه ماراکانا برگزار می‌شود.
 

Page Generated in 0.0066 sec