printlogo


کد خبر: 231814تاریخ: 1400/4/13 00:00
جوکوویچ: از گرگ‌ها الهام می‌گیرم

زمانی که نواک جوکوویچ در جریان یک بازی تنیس می‌غرد، این کار برایش معنای خاصی دارد. جوکوویچ می‌گوید که از دوران کودکی‌اش در صربستان، رابطه خوبی با گرگ‌ها داشته و گاهی آن انرژی را در میدان تخلیه می‌کند.
او پس از پیروزی در دور سوم ویمبلدون مقابل دنیس کودلا گفت: «من گرگ‌ها را راهنماهای روحی خود می‌دانم. در کودکی‌ام، در جنگل‌های اطراف کوهستانی که بزرگ شدم، گرگ‌ها را می‌دیدم که زوزه می‌کشند. این تجربه باعث شد از آنها بترسم و البته ارتباط بیشتری با آنها برقرار کنم. من رابطه خوبی با گرگ‌ها دارم و این را شخصاً حس می‌کنم. این ارتباط همراه من است و هر زمان که نیاز به انرژی داشته باشم، به کمکم می‌آید. این انرژی پویا گاهی تبدیل به غرش یا فریاد می‌شود اما اکثر اوقات انرژی مفیدی است.»
گرگ یکی از سه حیوان ملی صربستان است. پس از صحبت‌های او بود که جان مک‌انرو خطاب به پاتریک، برادر کوچک‌ترش گفت: «شاید مشکل ما این بود. ما در کویینز که بزرگ می‌شدیم زیاد گرگ ندیدیم!»
جوکوویچ در یوگسلاوی جنگ‌زده دهه 1990 بزرگ شد و خانواده‌اش به‌سختی روزگار می‌گذراندند. جوکوویچ یک بار گفته بود: «در آن زمان ده مارک آلمان در حد ده دلار بود و پدرم یک بار ده مارک را به سمت ما گرفت و گفت این همه پولی است که داریم. او گفت که ما بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که با هم باشیم و دریابیم که چه کار انجام دهیم. آن لحظه در زندگی همه ما نقش بسیار قدرتمند و اثرگذاری داشت.
جوکوویچ وقتی 12 سال داشت، خانه‌اش را ترک کرد و به آکادمی تنیس نیکی پیلیچ در مونیخ پیوست.
او در اکثر دوران ورزشی‌اش زیر سایه راجر فدرر و رافائل نادال بوده است اما اگر یک قهرمانی دیگر در گرنداسلم‌ها کسب کند، به آمار 20 قهرمانی بزرگ این دو تنیسور می‌رسد. 
او در این مدت 150 میلیون دلار جایزه کسب کرده است و به این ترتیب خانواده او تا چند نسل می‌توانند زندگی راحتی داشته باشند.
جوکوویچ پس از فتح اوپن فرانسه در ماه گذشته، تنها فردی در دوران مسابقات اوپن است که همه قهرمانی‌های این رقابت‌ها را دو بار کسب کرده است. او در سال جاری توانسته اوپن استرالیا و فرانسه را به دست بیاورد و حالا به دنبال «گلدن اسلم» است که برای کسب آن باید در المپیک هم قهرمان شود.
 

Page Generated in 0.0048 sec