printlogo


کد خبر: 231813تاریخ: 1400/4/13 00:00
این ایتالیا، برای جام جهانی بسته شده

 تام کولوموسه
 
 پیروزی در یک‌چهارم‌ نهایی یورو یکی از اتفاقات مهم فوتبال است اما برای ایتالیا اهمیت خاصی دارد. تعویق یورو 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث شده تنها 16 ماه با جام جهانی 2022 فاصله داشته باشیم و هم ایتالیای پیروز و هم حتی بلژیک شکست خورده، برنامه ویژه‌ای برای رسیدن به بزرگترین جایزه فوتبال یعنی جام جهانی که نخستین بار در قطر و در زمستان برگزار می‌شود، تدارک دیده‌اند. اینکه تیم اول قاره اروپا باشی افتخار بزرگی به حساب می‌آید، ضمن اینکه بردن یورو سخت‌تر از جام جهانی است، به خاطر بالاتربودن استانداردهای کلی جام ملت‌های اروپا اما از هر فوتبالیستی بپرسید بزرگترین موفقیت در فوتبال چیست، در رده ملی و باشگاهی به ترتیب به جام جهانی و لیگ قهرمانان اشاره می‌کند.
حالا این ایتالیا با تیم جام جهانی 1978 مقایسه می‌شود که در آرژانتین چهارم شد و چهار سال بعد قهرمانی را به دست آورد. تیمی که روبرتو مانچینی ساخته می‌توانند هسته اصلی تیم او در جام جهانی 2022 را تشکیل دهند.
از ترکیب اصلی بازی با بلژیک در مونیخ تنها دو مدافع میانی، جورجو کیلینی و لئوناردو بونوچی و دو مهاجم تیم، چیرو ایموبیله و لورنزو اینسینیه بالای 30 سال داشتند وقتی این تورنمنت شروع شد. اگر نیکولو زانیولو، مهاجم 22 ساله رم در دو سال اخیر با دو مصدومیت جدی زانو درگیر نمی‌شد، می‌توانست یکی از بازیکنان ثابت تیم مانچینی در این تورنمنت باشد و میانگین سنی تیم را حتی پایین‌تر هم بیاورد و امیدوار است که این اتفاق در جام جهانی قطر رخ دهد.
هواداران بلژیک هم نگران بودند نسل آینده تیمشان اینچنین بااستعداد نباشد اما همچنان دلایل زیادی برای خوش‌بینی به آینده وجود دارد. روملو لوکاکو و کوین دبروین در قطر به ترتیب 29 و 32 ساله خواهند بود و می‌توانند به درخشش ادامه دهند. تیبو کورتوآی 29 ساله که از همتایش در ایتالیا، جان‌لوییجی دوناروما هفت سال بزرگتر است، یکی از بهترین‌های جهان محسوب می‌شود. ژرمی دکوی 19 ساله پنالتی تنها گل بلژیک در این بازی را گرفت. شارل دکتلار، هافبک هجومی 20 ساله بروژ مایه امید است و رومئو لاویا هافبک دفاعی 17 ساله منچسترسیتی قرار است برای پیش‌فصل به تیم پپ گواردیولا ملحق شود. اگر بلژیک و ایتالیا سال آینده دوباره با هم روبه‌رو شوند، شاید تکرار بازی نفسگیر مونیخ سخت باشد اما هواداران هر دو تیم امیدهای زیادی دارند که تیم‌شان به سوی قهرمانی جهان حرکت کند.
منبع: دیلی میل
 
 
کلینزمن: قهرمانی برای ایتالیا ارزش فوق‌العاده‌ای دارد
یورگن کلینزمن از ایتالیا تمجید کرده است. ایتالیا توانست بلژیک را با نتیجه دو بر یک شکست دهد و به مرحله نیمه‌نهایی یورو 2020 برسد. کلینزمن می‌گوید که این نتایج برای مردم ایتالیا که از همه‌گیری ویروس کرونا بسیار آسیب دیده‌اند، اهمیت زیادی دارد.
کلینزمن گفت: «از همان روز نخست، ایتالیا حضور خود را اعلام کرد و می‌خواست به همه نشان دهد که آمده تا قهرمان شود. آنها این را بازی به بازی اثبات کرده‌اند. این قهرمانی برای طرفدارانشان به اندازه یک دنیا ارزش دارد. ایتالیا در کووید بسیار زجر کشید، به‌ویژه در مناطق شمالی در میلان و برگامو. به این ترتیب این عنوان برایشان رویایی خواهد بود. وقتی که بحث دفاع از نتیجه بازی باشد، سخت بتوان ایتالیایی‌ها را در هم شکست. آنها می‌دانند که چطور وقت‌کشی کنند. آنها نشان دادند که در حملات هم قوی هستند. فوتبال آنها در بالاترین سطح است.»
آلن شیرر هم گفت: «زمانی که در ویمبلی بودیم و بازی آنها مقابل اتریش را دیدیم، آنها باید نمایش متفاوتی می‌داشتند اما در بازی امشب، آنها همه کار کردند. کیفیت در خط حمله، قدرت در خط میانی و ... . ایتالیا در 20 دقیقه پایانی با جان و دل دفاع کرد و این کار را به شکلی عالی انجام داد.»
 

 


Page Generated in 0.0053 sec