printlogo


کد خبر: 231806تاریخ: 1400/4/12 00:00
شیری: گرمای زیاد و شرجی بالا هم حریف تیم بزرگ پرسپولیس نمی‌شود

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
مهدی شیری دفاع راست بی‌حاشیه و تند و تیز پرسپولیس در خصوص پیروزی با ارزش تیمشان مقابل گل گهر صحبت می‌کند و البته در این راستا از عزم تیمشان برای تکرار قهرمانی در لیگ پس از قهرمانی در سوپرجام حرف می‌زند. مهدی شیری که جدیداً به جرگه متأهلین پیوسته مانند زمان تجردش خیلی بی‌حاشیه صحبت می‌کند و حواسش فقط به کسب موفقیت‌ها و پیشرفت بیشتر است. صحبت‌های اختصاصی مهدی شیری با ایران ورزشی را با هم می‌خوانیم و حرف‌هایش را مرور می‌کنیم.
 
از بردتان مقابل گل گهر بحث‌مان را شروع کنیم که با دو گل از تیم سیرجانی پیش افتادید اما در ادامه چرا به شکل بی‌سابقه‌ای عقب کشیدید و حتی نزدیک بود گل دوم را هم دریافت کنید؟!
 بازی را خیلی خوب شروع کردیم و دو گل هم زدیم اما روی یک ضربه ایستگاهی که خطایی هم روی بازیکن گل‌گهر اتفاق نیفتاد غافلگیر شدیم و گل خوردیم. شاید به همین دلیل ناخواسته کمی عقب کشیدیم اما قبل از گل تیم گل‌گهر جدا از دو گلی که زدیم باز هم فرصت‌های دیگری جدا از دو گلی که داشتیم روی دروازه تیم میهمان خودمان خلق کردیم که می‌توانستیم زودتر اختلاف‌مان را بیشتر سازیم اما هر چه که بود خدا را شکر باز هم در یک فینال حساس دیگر پیروز شدیم و خودمان را در صدر نگه دشتیم جایی که در چند سال اخیر فقط به تیم ما تعلق داشته و تیم دیگری نتوانسته آن را از ما بگیرد.
 گل‌گهری‌ها خیلی روی یک صحنه اعتراض داشتند و معتقد بودند پهلوان روی برزای بازیکن تیمشان درون محوطه جریمه خطا کرده اما داور آن صحنه را بیرون محوطه جریمه تشخیص داده؟
 ما بازیکنان حرفه‌ای هستیم و فکر می‌کنم صحبت در مورد داوری در حیطه کار ما بازیکنان نیست به همین دلیل صحبتی در رابطه با بعضی از حرف‌هایی که می‌شود برای گفتن ندارم.
در خصوص بازی مقابل فولاد در گرمای وحشتناک شهر اهواز و شرجی بالا چه صحبتی داری، واقعاً فکر می‌کنی در آن وضعیت می‌توانید سه امتیاز را بگیرید؟
 فولاد تیم خوبی است و در این فصل هم بازی‌های خوبی را از این تیم دیدیم اما ما هم پرسپولیس هستیم و خیلی خوب برای بازی با فولاد آماده می‌شویم و در این راستا ما یک لحظه هم قبل از بازی با فولاد به چیزی جز پیروزی و برنده نشدن فکر نکردیم.
اما سپاهانی‌ها شدیداً منتظر لغزش تیمتان هستند و روی باخت و توقف شما در اهواز دلخوش کرده‌اند؟
 گرما و شرجی اذیت کننده است اما ما بارها ثابت کردیم که مرد روزهای سخت هستیم و در سختترین شرایط هم کم نمی‌آوریم و در شرایط سختتر از بازی با فولاد به جهات مختلف پیروز شده‌ایم و دست پر از میدان خارج شده‌ایم. در مورد صحبت‌های دیگران هم باید بگویم بالاخره تیم‌هایی که برای قهرمانی می‌جنگند نیم نگاهی هم به تیم‌های دیگر دارند اما ما فارغ از این بحث‌ها فقط به بازی‌های آینده‌مان فکر می‌کنیم و به سپاهان فکر نمی‌کنیم و تمام حواس‌مان به پنج بازی با قیمانده است چون خوب می‌دانیم که تکلیف قهرمانی دست خودمان است و اگر در بازی‌های خودمان پیروز شویم قهرمان می‌شویم و دیگران هم هیچ لطمه و کاری در صورت پیروز شدن خودمان نمی‌توانند به پرسپولیس بزنند.
بحث شادی بعد از گل احمد نوراللهی که از فرط شادی صورت یکی از عکاسان را لمس کردی حسابی خبرساز شده و حتی به سوژه‌ای فان هم تبدیل شده است!
 لازم می‌دانم حالا که با شما مصاحبه می‌کنم روز جهانی خبرنگاران ورزشی را به شما و بقیه همکارانتان تبریک بگویم که البته وقتی بقیه این صحبت‌های مرا می‌خوانند یک روز از این روز گذاشته اما ما می‌دانیم که خبرنگاران و عکاسان ورزشی چقدر در راستای پوشش مسابقات زحمت می‌کشند. در خصوص آن صحنه هم باید بگویم که ایمان سجادی عکاس یکی از رسانه‌ها دوست خیلی خوب من است که من همیشه با او در عالم رفاقت شوخی و مزاح دارم. آن صحنه هم که کمی برجسته شده در راستای صحبت‌های قبلی‌ام فقط جنبه فان داشت!
اما تو بعد از گل‌های همبازیانت شادی‌های پروانه‌ای داشتی و ...
 بالاخره بعضی مواقع کار جدید می‌آید و گفتم آن موضوع هم جنبه فان داشت و بس. چیز دیگری جز این نبود.
مهدی ترابی نهمین گلش از زمان حضورش در پرسپولیس را زد و شوتی بسیار زیبا زد که تبدیل به گل شد. یا احمد نوراللهی که شوت استثنایی‌اش را تبدیل به گل سوم تیمتان ساخت. واقعاً بعد از این گل‌ها با هم چه صحبتی می‌کنید و خصوصاً به مهدی و احمد حرف خاصی در مورد گل‌هایشان به شوخی یا جدی نمی‌زنید؟
 خدا را شکر می‌کنم که بازیکنان ما در آمادگی صددرصدی قرار دارند به همین دلیل هم گل‌های زیبا می‌زنند امیدوارم این گل‌ها هم ادامه‌دار باشد اما در خصوص گل‌ها حرف خاصی با هم نزدیم فقط با هم شادی کردیم و باز هم می‌دانیم که در هر بازی باید بیشتر بجنگیم و زحمت بکشیم تا با دعای خیر هوادارانمان پیروز شویم.
شرایط مالی بدتان صدای سیدجلال و احمد نوراللهی را درآورده بقیه بازیکنان چطور با این مشکل کنار آمده‌اند؟
 کادر فنی بسیار خوب و زحمتکش بازیکنان غیرتی و طراز اولی داریم اما تا حالا فقط 60 درصد قراردادمان را گرفته‌ایم. بالاخره هر بازیکنی مشکلات زیادی دارد. انتظارمان این است که شرایط‌مان بهتر شود چون ما با تمام توان می‌جنگیم و باز هم به تلاشمان ادامه می‌دهیم که بهترین نتایج را بگیریم اما گفتم انتظار هم داریم که مشکلاتمان برطرف شود و با خاطری آسوده فقط به ارائه بازی‌های بهتر فکر کنیم و فکرمان آزادتر باشد.
در خصوص جام حذفی و قرعه‌تان با استقلال که در حال نزدیک شدن به آن هستیم چه صحبتی داری؟
 من فکر می‌کنم از حالا صحبت کردن در خصوص دربی جام حذفی چندان درست و حرفه‌ای نیست اما حتماً بعد از گذر از سد یکی دو حریف پیش‌رو در زمان مناسب و قبل از دربی جام حذفی راجع به آن هم صحبت خواهیم کرد.

Page Generated in 0.0067 sec