printlogo


کد خبر: 231799تاریخ: 1400/4/12 00:00
یک‌چهارم‌ نهایی یورو 2020

 جمهوری چک- دانمارک، ساعت 20:30
مبارزه شگفت‌انگیزها
سومین تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی یورو 2020 امشب در باکو از میان جمهوری چک و دانمارک تعیین می‌شود؛ دو تیمی که با بازی‌های درخشان و بردهای قاطع به جمع 8 تیم برتر تورنمنت راه یافته‌اند. تیم یاروسلاو شیلهاوی در گروه D سوم و حریف هلند در مرحله قبل شد، این تیم با ارائه یک بازی حساب شده با گل‌های توماس هولز و پاتریک شیک، لاله‌های نارنجی را حذف کرد. چک که در سال 1996 نایب قهرمان یورو شده، در 25 بازی قبلی خود با دانمارک تنها دو باخت داشته هرچند پنج تا از شش بازی اخیر بین دو تیم بدون گل بوده.
دانمارک داستان جالبی داشت؛ با وجود باختن دو بازی اولش و ماجرای ایست قلبی کریستین اریکسن پشت سر بلژیک به دور حذفی صعود کرد اما تیم کاسپر هیوملند که با برد 4 بر یک مقابل روسیه در بازی آخر گروه به یک‌هشتم ‌نهایی رسید، در این مرحله با ارائه یک بازی فوق‌العاده با چهار گل ولز را در هم کوبید. قهرمان یورو 1992 از سال 2004 نتوانسته در میان هشت تیم برتر اروپا جایی داشته باشد، در سال 2012 از مرحله گروهی حذف شد و در سال‌های 2008 و 2016 در مقدماتی یورو ناکام شد.
 
اخبار تیمی
جمهوری چک بعد از محرومیت یان بوریل، این بازیکن را در اختیار ندارد و جای تعجب نیست اگر این بازیکن 30 ساله جایش را در ترکیب اصلی پس بگیرد. توماس سوچک و هولز جایگاهی تضمین شده در مرکز زمین دارند ضمن اینکه شیک با چهار گل زده رهبر خط حمله تیم به حساب می‌آید.
شیلهاوی اما باید در پست‌های دیگر انتخاب کند مثلاً در بازی با هلند، ولادیمیر دارید و یاکوب یانتکو روی نیمکت نشستند و آنتونین باراک و پتر سوچیک از ابتدا در زمین بودند؛ شاید هر دو به خاطر بازی خوبشان در مرحله یک‌هشتم ‌نهایی، دوباره ثابت باشند. لوکاس ماسوپوست هم بال بازی کند.
مربی دانمارک هم باید تصمیم‌های بزرگی بگیرد چون یوسف پولسن، دانیل واس و سیمون کیائر با پشت سر گذاشتن مصدومیت‌های جزئی آماده بازی شده‌اند. دو تای اول بازی با ولز را از دست دادند و کیائر در نیمه دوم مجبور به ترک زمین شد اما هر سه برای بازی امشب حاضرند. واس و کیائر احتمالاً در ترکیب اصلی خواهند بود اما پولسن باید به نیمکت‌نشینی رضایت دهد چون مارتین برایت وایت، دالبرگ و میکل دامسگارد در آخرین بازی در خط حمله درخشیدند. تغییر شگفت‌انگیزی در مرکز زمین محتمل نیست چون توماس دلانی در کنار پیر امیل هویبرگ بازی می‌کند.
 
 
 اوکراین – انگلیس، ساعت 23:30
سلام به نیمه‌نهایی
 انگلیس در آستانه آن است که برای دومین بار پیاپی، به مرحله نیمه‌نهایی یک تورنمنت بزرگ راه یابد. آنها در رم با اوکراین دیدار خواهند کرد.
سه‌شیر توانست آلمان را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یابد و اوکراین هم با پیروزی در وقت اضافه برابر سوئد به این دور رسید. البته اوکراین یک قدم قبل از این، اساساً به لطف سوئد به مرحله حذفی راه یافت، چرا که سوئد در دور گروهی لهستان را برد و به این ترتیب، اوکراین در میان تیم‌هایی که در گروهشان سوم شدند، در میان چهار تیم برتر قرار گرفت.
اوکراین حالا برای اولین بار به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا راه یافته است. این تیم یک بار هم در جام جهانی 2006 به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده بود که برابر ایتالیا، قهرمان آن مسابقات شکست خورد. آندری شوچنکو حالا می‌خواهد یک قدم فراتر برود و تیمش را به مرحله نیمه‌نهایی برساند.
انگلیس در دیدار قبلی آلمانی را شکست داد که احتمالاً سخت‌ترین آزمون آنها در راه رسیدن به فینال بود. طرفداران انگلیس حالا مشتاق آن هستند که در 11 جولای، فینال را در حالی تماشا کنند که انگلیس یکی از دو تیم حاضر در میدان خواهد بود. اگر انگلیس از این مرحله صعود کند، در دور بعد به مصاف جمهوری چک یا دانمارک خواهد رفت و البته مقابل هر کدام از این دو تیم، بخت خوبی برای پیروزی دارد.
انگلیس مقابل آلمان دروازه‌اش را بسته نگاه داشت. آنها مسیر آلمان را پیمودند که در یورو 2016، در چهار بازی اول خود گل نخورد اما هر سه باری که انگلیس به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا رسیده، بازی به ضربات پنالتی کشیده شده است.
اوکراین و انگلیس آخرین بار در یک دیدار دوستانه در سال 2013 به مصاف هم رفتند که آن بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. تنها باری که این دو تیم در یورو با هم بازی کردند به یک سال قبل‌تر از آن برمی‌گشت. وین رونی در آن بازی در مرحله گروهی یورو 2012 گل زد و باعث شد انگلیس بازی را با نتیجه یک بر صفر ببرد.
اوکراین در بازی با انگلیس آرتم بسدین را در اختیار ندارد. او با تکل بسیار خشن مارکوس دانیلسون، بازیکن سوئد، مصدوم شد و هرچند رباط صلیبی‌اش پاره نشد اما این نگرانی وجود دارد که او در سال 2021 دیگر نتواند بازی کند.
اولکساندر زوبکوف هم دچار کشیدگی عضله ساق شده بود اما از مصدومیت رهایی یافته است و احتمالاً در ترکیب قرار می‌گیرد. دنیس پوپوف هم مصدوم است و به این بازی نمی‌رسد.
هرچند دوفبیک در بازی قبلی گل بسیار مهمی را زد و باعث پیروزی تیمش شد اما در این بازی احتمالاً آندری یارمولنکو و رومن یارمچوک که زیر نظر آرسنال است، به میدان خواهند رفت. البته این بازیکن وستهم در مرحله یک‌هشتم نهایی کارت زرد دریافت کرده است.
میسون ماونت و بن چیلول از انگلیس هم دوران قرنطینه خود پس از ابتلا به ویروس کرونا را پشت سر گذاشته‌اند، هرچند که بسیار بعید است چیلول بتواند لوک شاو را از ترکیب کنار بزند و به جای او بازی کند.
گرت ساوت‌گیت در بازی مقابل آلمان از سه مدافع استفاده کرد و این کار به‌خوبی جواب داد. او ممکن است بار دیگر دست به همین کار بزند. در این صورت، جک گریلیش با وجود شایستگی‌هایش، ممکن است در ترکیب حضور نیابد اما ماونت می‌تواند جای بوکایو ساکا را در کنار رحیم استرلینگ و هری کین بگیرد.
دکلان رایس و کالوین فیلیپس مقابل آلمان اخطار گرفتند و در خطر محرومیت هستند. به این ترتیب شاید جوردن هندرسون در ترکیب قرار بگیرد اما ساوت‌گیت احتمالاً تغییرات گسترده‌ای در ترکیب تیمش 
نمی‌دهد.
 منبع: اسپورتس مول

Page Generated in 0.0056 sec