printlogo


کد خبر: 231792تاریخ: 1400/4/12 00:00
نگاه

خودمان هم از این بهتر نمی‌توانستیم قرعه برداریم
حشمت مهاجرانی    اگر کنفدراسیون آسیا اختیار قرعه‌کشی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی را به ما می‌داد، از این بهتر نمی‌توانستیم قرعه را برای خودمان برداریم. فقط باید می‌گفت اگر دوست دارید کره را هم بردارید و هند یا پاکستان را به جای آن بگذارید.
با توجه به این حریفان دیگر بحثی وجود نخواهد داشت، چون به جز کره همه حریفان ما در غرب آسیا هستند و این تیم‌ها در چند سال اخیر بارها با ما بازی کرده‌اند و قبل از بازی از نظر روحی از ما شکست خورده‌اند. پیشینه فوتبال ما نشان داده نسبت به این تیم‌ها برتری داریم. در گروه دوم فقط عربستان و عمان از غرب آسیا هستند و گروهی به مراتب سخت‌تر از این گروه 
است.
من فکر می‌کنم تصمیم فدراسیون برای حفظ اسکوچیچ منطقی و عقلانی بود، چون در مدت کوتاه نمی‌توانستیم دگرگونی به وجود بیاوریم. ما در بازی‌های گذشته تیم‌ملی دیدیم که مربیان تیم ملی متوجه نقطه ضعف ایران در خط دفاع شدند.
 تنها چیزی که احتیاج داریم آرامش است و باید یک یا دو دیدار تدارکاتی هم با یک تیم‌ قدرتمند و یک تیم متوسط بازی کنیم و نقاط ضعف و قوت‌مان را بررسی کنیم.
مشکلات‌مان را در بازی‌های منامه لمس کردیم و وضعیت تیم ملی را می‌دانیم. برای رفع آن مشکلات باید بازی‌های تدارکاتی و اردوهای کوتاه مدت برگزار کنیم. دور دوم مقدماتی جام جهانی از دور اول آسان‌تر است و به امید خدا می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم.
 
 
صد درصد می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم
ناصر ابراهیمی  معتقدم اگر می‌خواهیم به جام جهانی صعود کنیم فرقی ندارد در کدام گروه قرار داریم. 
در دورانی که من و علی پروین هم در تیم ملی بودیم می‌گفتیم فرقی ندارد در چه گروهی هستیم و تیمی که می‌خواهد قهرمان آسیا شود یا به جام جهانی صعود کند، باید همه را ببرد.
نسلی که داریم نسل لژیونرهاست و بیشتر بازیکنان ترکیب اصلی ایران خارج از ایران بازی می‌کنند و نیاز به بدنسازی ندارند و فقط یک هماهنگی نیاز دارند که در مدت یک هفته هم انجام می‌شود.
 خود بازیکنان هم می‌دانند چه کار کنند و نیازی به تغییر مربی وجود ندارد. من ابتدا به اسکوچیچ اعتقادی نداشتم اما اکنون که می‌بینم وحید هاشمیان و کریم باقری در کنارش هستند، موافق حضور او هستم چون اتاق فکر خوبی دارد.
ان‌شاءالله از این گروه بالا می‌رویم. برای برگزاری بازی‌های دوستانه یا اردو هم بستگی به شرایط لیگ‌مان دارد. ما باید در سطح همین تیم‌هایی که در گروه‌مان قرار دارند، باید بازی دوستانه برگزار کنیم و بدون بازی دوستانه نمی‌شود کاری را از پیش ببریم. 
کی‌روش در آفریقا و اروپا اردو می‌گذاشت و به همین شکل باید بازی‌های تدارکاتی خوب داشته باشیم.
البته فیفا معتقد است نباید به بازی‌های باشگاهی‌ لطمه وارد شود اما به بازی‌های تدارکاتی و اردو نیاز داریم. باید مقابل تیم‌هایی نظیر عراق یا کره در آسیا بازی کنیم و خودمان را آماده رقابت‌ها کنیم. بازی دوستانه با تیم‌هایی مثل اردن یا کره شمالی می‌تواند کمک کند. ازبکستان یا تاجیکستان را هم می‌توانیم به ایران دعوت کنیم و مقابل آنها بازی کنیم تا هماهنگ‌تر از گذشته شویم.
ما صد درصد می‌توانیم بالا برویم اما باید بازی به بازی پیروزی به دست آوریم تا بتوانیم به هدف‌مان برسیم. ایران در آسیا می‌تواند قد علم کند و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

 


Page Generated in 0.0048 sec