printlogo


کد خبر: 231786تاریخ: 1400/4/12 00:00
مصاحبه و خبر

به تیم‌مان باور دارم
اسکوچیچ: افتخار می‌کنم سرمربی ایران هستم
دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی و شناسایی رقبای تیمش در مسیر صعود به جام جهانی قطر گفت: «افتخار می‌کنم که سرمربی چنین تیم ملی مهمی هستم و می‌دانم که مسئولیت بزرگی را بر عهده دارم.»
اسکوچیچ در پاسخ به این سؤال که آیا از وضعیت تیمش رضایت دارد؟  اینطور پاسخ داد: «راضی هستم. مهم‌تر از ۷ برد، این برایم مهم بود که آمادگی ذهنی بسیار بالایی در شرایط پرفشار داشتیم و اشتباهی نداشتیم. ما برای چالش‌های بعدی نیز انگیزه بالایی داریم.»
سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که چه نظری در مورد رقبای همگروه خود دارد، گفت: «ما به این نگاه نمی‌کنیم که بهتر بود به کدام حریف برخورد نکنیم بلکه ما باید به تیم خودمان فکر کنیم. ما در دو ماه قبل با عراق و سوریه بازی کردیم اما همانطور که گفتم ما باید به تیم خودمان فکر کنیم.»
در کنار این مصاحبه، اسکوچیچ یادداشتی هم درباره قرعه‌کشی منتشر کرده که در آن نوشته است: «اکنون تنها این مهم است که بدانیم در مقابل چه تیم‌هایی باید صف‌آرایی کنیم تا بهتر بتوانیم تیم خودمان را برای مسابقات پیش‌رو آماده کنیم. من به تیم‌مان باور دارم و مطمئنم با حمایت تمامی شما مردم ایران، به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه خواهیم یافت.»دراگان اسکوچیچ بعد از بازی‌های تیم ملی در بحرین، برای پشت سر گذاشتن دوران مرخصی راهی کرواسی شده و به زودی به ایران باز می‌گردد.
 
 
محرومیت دو رقیب ایران از میزبانی در انتخابی جام جهانی
مهلت دو هفته‌ای AFC برای انتخاب ورزشگاه میزبان
کنفدراسیون فوتبال آسیا در مکاتبه با فدراسیون‌های حاضر در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، از آنها خواسته نسبت به معرفی ورزشگاه‌‌ها برای میزبانی اقدام کنند.طبق اعلام الاتحاد الریاضی امارات، کنفدراسیون فوتبال آسیا در مکاتبه با فدراسیون‌های حاضر در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی به آنها اعلام کرده نسبت به معرفی ورزشگاه‌های خود برای میزبانی از رقابت‌های این مرحله و همچنین ورزشگاه‌های بی‌طرف مورد نظر خود (در شرایط اضطراری) تا پیش از 16 ماه جولای (25 تیرماه) اقدام کنند.
به گفته برخی منابع در کنفدراسیون فوتبال آسیا، بازی‌های دو تیم عراق و سوریه در این مسابقات در کشور بی‌طرف برگزار خواهد شد و شرایط برخی دیگر از کشورها در زمینه میزان شیوع بیماری کرونا و تثبیت شرایط این بیماری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا در خصوص برگزاری مسابقات در این کشورها یا برگزاری بازی‌ها در زمین بی‌طرف تا پایان ماه جولای تصمیم‌گیری شود.فیفا در مکاتبه رسمی با فدراسیون‌های آسیایی اعلام کرده که انتخاب زمین بی‌طرف در یکی از کشورهای حاضر در گروه قابل پذیرش نخواهد بود.در همین حال گفته می‌شود حاتم غایب، رئیس فدراسیون فوتبال سوریه در حال گفت‌و‌گو و تبادل نظر با کشورهای منطقه است تا زمین بی‌طرف مورد نظر سوریه برای میزبانی از رقابت‌ها در این مسابقات را انتخاب کند.
با این شرایط تصمیم AFC برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت خواهد بود و معلوم نیست در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا چه تصمیمی در این باره خواهد گرفت.
 
 
غایب مهم اولین دیدار ایران مقابل سوریه
تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی با کره جنوبی، امارات، لبنان، عراق و سوریه همگروه شده است.ملی‌پوشان فوتبال کشورمان در اولین دیدار خود در این مرحله روز 11 شهریور به مصاف سوریه می‌روند. اسکوچیچ اما برای چینش ترکیب تیم در این مسابقه حساس، یک مهره کلیدی خود را در اختیار نخواهد داشت.سردار آزمون که در دیدارهای مرحله قبل مقابل بحرین و عراق کارت زرد دریافت کرده بود، اولین مسابقه دور نهایی مقابل سوریه را از دست می‌دهد.
البته تیم ملی فوتبال ایران نفرات تک اخطاره دیگری هم دارد اما اخطارهای مرحله مقدماتی به دور بعد منتقل نمی‌شود و تنها بازیکنان 2 کارته و کارت قرمزِ کسانی که در دور قبل از داوران کارت گرفته‌اند در دور بعد لحاظ خواهد شد.

Page Generated in 0.0057 sec