printlogo


کد خبر: 231767تاریخ: 1400/4/12 00:00
خبر

توماس باخ ۱۷ تیر به ژاپن می‌رود
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ۱۷ تیر به ژاپن محل برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ سفر می‌کند. توماس باخ واکسینه شده است و برنامه دیدارهای او از ۱۲ جولای (۲۱ تیر) آغاز می‌شود. باخ قرار است ۱۶ جولای (۲۵ تیر) از هیروشیما که در جنگ جهانی بر اثر بمباران اتمی نابود شد و اکنون به شهری کاملاً آباد تبدیل شده است، بازدید داشته باشد. باخ قرار بود در زمان حمل مشعل المپیک در این شهر حضور داشته باشد اما به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا سفرش لغو شد و اکنون قرار است در سفر خود به ژاپن بازدیدی از این شهر داشته باشد. جلسه هیأت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک نیز ۱۷ و ۱۸ جولای (۲۶ و ۲۷ تیر) در توکیوی ژاپن برگزار می‌شود و نشست فصلی کمیته بین‌المللی المپیک هم بیستم جولای (۲۹ تیر) برگزار می‌شود. یکی از موارد مهمی که قرار است در این نشست به تصویب برسد شعار بازی‌های المپیک است که قبلاً «سریع‌ترین، بالاترین و قوی‌ترین» بود و اکنون این پیشنهاد شده است که به «سریع‌ترین، بالاترین، قوی‌ترین - باهم» تغییر پیدا کند.
 
 
ایران با 4 دوومیدانی‌کار در المپیک
با پایان مهلت تعیین شده از سوی فدراسیون جهانی دوومیدانی، چهار ورزشکار ایران از این رشته در المپیک توکیو حضور خواهند داشت.
پس از پایان مهلت قانونی معین شده از سوی فدراسیون جهانی دوومیدانی، به منظور کسب سهمیه حضور ورزشکاران این رشته ورزشی برای شرکت در بازی‌های المپیک توکیو، اسامی ورزشکارانی که موفق به کسب این سهمیه شدند از سوی فدراسیون جهانی دوومیدانی اعلام شد.
در این فهرست نام چهار ورزشکار ایران یعنی احسان حدادی، حسن تفتیان، مهدی پیرجهان و فرزانه فصیحی که موفق به کسب جواز حضور در المپیک توکیو شدند، قرار دارد.
احسان حدادی اردیبهشت ۱۳۹۸ در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا (قطر ۲۰۱۹) با پرتاب 78/66 متری سهمیه حضور در المپیک را کسب کرد. ‏حسن تفتیان شهریورماه سال ۱۳۹۸ در جریان حضور در رقابت‌های دایموند لیگ پاریس با ثبت رکورد 10/03 ثانیه موفق به کسب جواز حضور در المپیک شد. فرزانه فصیحی هم با اختصاص سهمیه یونیورسالیتی از سوی کمیته بین‌المللی المپیک و با پیگیری‌های کمیته ملی المپیک مسافر توکیو شد.
مهدی پیرجهان با ثبت حد نصاب 33/49 ثانیه و استفاده از سهمیه رنکینگ و امتیاز با قرار گرفتن در جایگاه ۳۴ رتبه‌بندی فدراسیون جهانی وارد المپیک شد.
 
 
برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان ترکیه
کشتی‌گیران فرنگی‌کار ناشنوا راهی ترکیه شدند
۱۶ کشتی‌گیر فرنگی‌کار ناشنوا در رده سنی جوانان و بزرگسالان برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی جهان امروز عازم ترکیه شدند.
رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ناشنوایان از فردا شنبه ۱۲ تیر در رده سنی جوانان و بزرگسالان در استانبول ترکیه برگزار می‌شود به منظور شرکت در این رقابت‌ها ۱۶ کشتی‌گیر فرنگی‌کار به همراه ۸ نفر کادر فنی در رده سنی جوانان و بزرگسالان دیروز (جمعه ۱۱ تیر) راهی ترکیه شدند. کشتی‌گیران فرنگی‌کار ناشنوا در رده سنی جوانان صبح روز شنبه ۱۲ تیر پس از وزن‌کشی عصر همان روز برابر حریفان به روی تشک خواهند رفت. اعضای تیم‌های ملی کشتی فرنگی جوانان و بزرگسالان ناشنوایان اعزامی به ترکیه را در وزن ۵۵ کیلوگرم؛ علی وطن‌پرست، ۶۰ کیلوگرم؛ مصطفی یحیایی، ۶۳ کیلوگرم؛ مجتبی مالک‌آبادی، ۶۷ کیلوگرم؛ شهاب رحیمی، ۷۲ کیلوگرم؛ بهنیا امامی و ۷۷ کیلوگرم؛ امیرمحمد قلی‌نیا داودی و مسلم شیرزاد (سرمربی) و محسن نعمت‌پور، مسعود خسروی و محمد مرادی مربیان تیم اعزامی در رده سنی جوانان را تشکیل می‌دهند.
در بخش بزرگسالان نیز در وزن ۵۵ کیلوگرم؛ سیدصادق ابوالوفائی، ۶۰ کیلوگرم؛ مهدی صدری، ۶۳ کیلوگرم؛ مهدی بخشی، ۶۷ کیلوگرم؛ علی کریمی، ۷۲ کیلوگرم؛ اصغر کریمی، ۷۷ کیلوگرم؛ رضا اسماعیلی، ۸۲ کیلوگرم؛ شیرزاد مهکی، ۸۷ کیلوگرم؛ ابوذر ربیع‌زاده، ۹۷ کیلوگرم؛ اکبر صابری و ۱۳۰ کیلوگرم؛ محمدرضا صدری نفراتی هستند که راهی ترکیه شده‌اند. محسن سوریان (سرمربی) و سیدفرید عدنانی، شهرام مصطفایی و محمود بیگی‌زاده (مربیان) هدایت تیم کشتی فرنگی بزرگسالان را بر عهده دارند.  مسابقات قهرمانی جهان کشتی فرنگی ناشنوایان رده سنی جوانان از امروز (شنبه ۱۲ تیر) در استانبول ترکیه آغاز می‌شود و به مدت ۲ روز ادامه دارد. این رقابت‌ها در بخش کشتی فرنگی بزرگسالان از روز دوشنبه ۱۴ تیر پس از وزن‌کشی آغاز می‌شود.
 

Page Generated in 0.0054 sec