printlogo


کد خبر: 231766تاریخ: 1400/4/12 00:00
دلیل عدم صدور حکم در ماجرای فرودگاه امام!
رقبــای قــدرتمنــد در المپیــک؟

ماجرا واضح بود و تلخ. آنقدر که حتی بسیاری از رسانه‌ها از خیر پرداختن به اصل ماجرا گذشتند و به پوشش حواشی و تبعاتش پرداختند. واقعاً چه می‌شود نوشت درباره یکسری بازیکن در ظاهر حرفه‌ای بسکتبال که در راه بازگشت از یک اردوی تدارکاتی، چیزهایی با خودشان می‌آورند که آدم نمی‌داند بخندد یا گریه کند. اگر ماجرا شبیه اتفاق قبلی بود و قصد داشتند تعداد قابل توجهی آیفون وارد کنند و سود ببرند، آنقدرها زشت و زننده نبود اما اینکه داخل چمدان‌های‌شان خوراکی و نوشیدنی  غیر مجاز   وارد کنند، عجیب‌تر از آن است که بشود چیزی درباره‌اش گفت و نوشت.
رئیس فدراسیون هم که استاد هیچ کاری نکردن و به حال خود رها کردن ماجراست، این بار هم اگرچه زیر بار ماجرا رفته و آن را پذیرفته و می‌گوید که دفاعی نمی‌کند، با این حال قرار است برای برهم نخوردن آرامش تیم ملی، ماجرا تا بعد از المپیک مسکوت بماند تا ببیند با خاطیان باید چه کنند.
رامین طباطبایی درباره ماجرای وارد کردن برخی اقلام ممنوعه به کشور توسط بازیکنان و اعضای تیم ملی بسکتبال گفت: «هیچگونه دفاعی از این تخلف نداشته و نخواهیم داشت. موضوع را با حساسیت تحت بررسی داشته و روند رسیدگی را از مجاری قانونی پیگیری و همزمان با قید فوریت در دستور کار کمیته انضباطی قرار داده است.»
او البته در چنین شرایط وخیمی هم سعی کرده بازهم توپ را در زمین رسانه‌ها بیندازد و بخواهد اتهام‌زنی نکنند و حاشیه‌سازی نکنند: «با هدف حمایت از تیم ملی بسکتبال و نیاز به ایجاد آرامش و آماده‌سازی مطلوب این تیم برای حضور مقتدرانه در بازی‌های المپیک ژاپن که کسب سهمیه این رویداد ارزشمند و افتخارآفرین و قرار گرفتن بین ۱۲ تیم برتر دنیا از طریق مسیری بسیار دشوار و سخت با همت بازیکنان ارزنده تیم ملی به دست آمده است، به جهت صیانت از حریم اخلاق و ورزش، انتظار داریم افراد و رسانه‌ها از پرداختن به حواشی، اتهام‌زنی و یا انتشار اخبار غیر موثق، در این زمان حساس اجتناب نمایند.»
طباطبایی در ادامه عجیب‌ترین دلیل را برای تعویق تصمیم‌گیری درباره این بازیکنان مطرح می‌کند: «مطمئن باشید فدراسیون بسکتبال پیگیری همه جانبه را در این شرایط خاص در دستور کار خود قرار داده است. لذا با توجه به همگروهی ایران با مدعیان قدرتمند و اصلی بسکتبال جهان‌ در قرعه‌کشی و نیاز مبرم‌ به آمادگی و حفظ روحیه و انسجام‌ تیمی بازیکنان و کادر فنی، اعلام نتیجه کمیته انضباطی را به بعد از بررسی‌های کامل و جامع موکول می‌نماید.»

Page Generated in 0.0057 sec