printlogo


کد خبر: 231765تاریخ: 1400/4/12 00:00
تردید سرمربی تیم ملی درباره دریافت‌ کننده‌ها
فرصت سه روزه آلکنو برای انتخاب نهایی

دور جدید و پایانی تمرینات تیم ملی والیبال در حالی از سر خواهد گرفته شد که تقریباً همه چیز حول محور ترکیب نهایی و نفرات اعزامی به المپیک خواهد گشت. پس از پایان لیگ ملت‌های والیبال و عملکرد نه چندان مناسب ملی‌پوش‌های ایران در کنار نتیجه بدی که کسب شد، خیلی زود پیکان انتقادها به سمت بازیکنان حاضر در اردو چرخید و اولین اقدام، اضافه شدن چند بازیکن به اردوی تیم ملی بود. در همان خلال بازی‌ها که جواد کریمی از تهران به ایتالیا رفت و صد البته هیچ کار ویژه‌ای نسبت به وادی انجام نداد.
طی روزهای اخیر هم بازیکنان حاضر در لیگ ملت‌ها مشغول استراحت هستند، خبر اضافه شدن ملی‌پوشان سابق به اردو یکی یکی منتشر می‌شود. فرهاد قائمی پس از اینکه خودش پس از دعوت به اردو خداحافظی کرد، یک بار دیگر فراخوانده شده. مجتبی میرزاجانپور پس از پارگی آشیل پا و دوری چندین و چند ماهه در اردو با تمرین کنار تیم جوانان آماده‌تر شده و مهدی مرندی هم که توسط آلکنو کنار گذاشته شد، یک بار دیگر باید به اردو برود تا بلکه در انتخاب مجدد شانسی برای المپیکی شدن داشته باشد.
 
سفارش یا تردید؟
دعوت کردن از این بازیکنان برای حضور در رقابت نهایی انتخاب ترکیب، دو حالت بیشتر ندارد. یا آلکنو از 17 بازیکنی که در اختیار دارد راضی نبوده و مخصوصاً برای دریافت بهتر و حتی پست لیبرو (که مجبور است یک نفر را به توکیو ببرد) نیازمند گزینه‌های جدید است.
از طرف دیگر هم برخی معتقدند این سه بازیکن هم در کنار جواد کریمی یک بار دیگر به آلکنو سفارش شده‌اند تا بلکه این بار چشم او را بگیرند و بتوانند المپیکی شوند. کما اینکه دعوت کریمی به ایتالیا و جایگزین کردن او با وادی را خیلی‌ها به فهمیدن اشتباه تعبیر کردند و وادی را حذف شده انگاشتند.
12 انتخاب از 19 گزینه
بازیکنانی که برای تیم ملی در ایتالیا بازی کردند، 18 نفر بودند. در این میان از بین همه آنها تنها محمدرضا حضرت‌پور به طور کامل شانس المپیکی شدن را از دست داده و دیگر به اردو نخواهد امد. 17 نفر دیگر به همراه چهره‌های جدید از امروز وارد اردو می‌شوند تا دور نهایی اردو برای حضور در المپیک توکیو را آغاز کنند.
ولادیمیر آلکنو از لحاظ قانونی و از امروز، تنها سه روز فرصت دارد تا فهرست نهایی 12 نفره‌اش را برای حضور در المپیک اعلام کند. فهرستی که البته می‌تواند تا آستانه آغاز بازی‌ها 2 تغییر پزشکی داشته باشد.
در مجموع آلکنو که یکشنبه وارد تهران می‌شود، تنها سه یا حداکثر چهار جلسه تمرینی زمان دارد تا ترکیب نهایی خود را برای حضور در المپیک انتخاب کند. ترکیبی که البته گفته می‌شود علی‌رغم اعلام به کمیته ملی المپیک، رسانه‌ای نخواهد شد تا بازیکنان تا روزهای پایانی اردو انگیزه لازم را داشته باشند.
دور پایانی اردوی تیم ملی والیبال امروز زیر نظر محمدرضا تندروان آغاز می‌شود و از عصر یکشنبه زیر نظر آلکنو و توتولو پیگیری خواهد شد.

Page Generated in 0.0050 sec