printlogo


کد خبر: 231763تاریخ: 1400/4/12 00:00
گزارش و خبر

استارت اردوی شانزدهم کاراته بدون بهمن
ایران ورزشی - مرحله شانزدهم اردوی تیم ملی کاراته مردان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیروز در شرایطی در آکادمی ملی المپیک آغاز شد که شوک از دست دادن یکی از سهمیه‌های اصلی و شانس طلایی کاراته در بازی‌های المپیک 2021 توکیو یعنی بهمن عسگری شرایط روحی اردونشینان را تحت تأثیر قرار داده بود. ملی‌پوشان کاراته کشورمان عصر دیروز وارد اردو شدند و پس از اینکه آزمایش کرونا از تمام نفرات حاضر در اردو به عمل آمد تمرینات خود را در آکادمی ملی المپیک کشومان استارت زدند. این مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی کاراته بدون حضور بهمن عسگری ستاره المپیکی و شانس طلایی کاراته ایران در توکیو استارت خورد. ملی‌پوشی که بواسطه مثبت شدن تست دوپینگش شوک بزرگ و تکان دهنده‌ای در آستانه شروع بازی‌های المپیک به کاراته ایران وارد کرد. طبق اعلام سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی، این مرحله از اردو تا ۱۹ تیر ماه ادامه خواهد داشت و ملی‌پوشان کاراته کشورمان تمرینات خود را در دو نوبت صبح و عصر آغاز می‌کنند.
 
تلاش بی‌فایده برای کاهش محرومیت عسگری
جلسه رسیدگی به اعتراض ایران در خصوص محرومیت کاراته‌کای کشورمان که به دلیل دوپینگ المپیک را از دست داده بود، برگزار و در نهایت بهمن عسگری با ۱۲ ماه محرومیت مواجه شد.
بهمن عسگری کاراته‌کای ملی‌پوش کشورمان که به دلیل اشتباه سهوی از یک داروی ممنوعه استفاده کرده و تست دوپینگ او در مسابقات کاراته‌وان لیسبون مثبت شده بود حضور در المپیک توکیو را از دست داد. جلسه تست جلسه دفاعیه بهمن عسگری روز گذشته برگزار شد و در نهایت ملی‌پوش کاراته ایران ضمن از دست دادن سهمیه المپیک به مدت یک سال از حضور در میادین محروم شد.
مسئولان کمیته ملی المپیک نسبت به این رأی نیز اعتراض کردند و به زودی جلسه دیگری برگزار و احتمال کاهش این مدت محرومیت نیز وجود دارد. به این ترتیب تیم ملی کاراته ایران با سه سهمیه سارا بهمنیار، حمیده عباسعلی و سجاد گنج‌زاده راهی بازی‌های المپیک توکیو می‌شود. قطعاً این اتفاق یعنی دوپینگی شدن و از دست رفتن فرصت طلایی حضور در توکیو، بیش از بقیه برای خود عسگری سنگین تمام شد زیرا حضور در بازی‌های المپیک بدون شک اولین و شاید آخرین شرکت و فرصت کاراته در بازی‌های المپیک و عسگری است.
 
 
نایب رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری:
مأموریتم تمام شده بود
نایب رئیس سابق وزنه‌برداری زنان پس از استعفا از سمتش گفت: «با توجه به نزدیک بودن المپیک نمی‌خواهم هیچ حاشیه‌ای برای فدراسیون پیش بیاید.» پس از نتیجه فوق‌العاده تیم زنان جوانان وزنه‌بردار در مسابقات جهانی و کسب مدال برنز در این رقابت‌ها، مریم منظمی نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری از سمت خود استعفا داد که این موضوع حاشیه‌هایی را برای فدراسیون وزنه‌برداری ایجاد کرد. مریم منظمی درباره استعفایش از وزنه‌برداری گفت: «مأموریتم به پایان رسیده بود و به همین دلیل به وزارت ورزش بازگشتم.» او در پاسخ به این سؤال که با توجه به نتایج خوبی که در وزنه‌برداری زنان رقم خورد چرا باید از سمتش کنار برود؟ ادامه داد: «نزدیک بازی‌های المپیک هستیم و فدراسیون باید وزنه‌بردارانش را به این مسابقات اعزام کند. نمی‌خواهم هیچ حاشیه‌ای پیش بیاید. خواهشم این است که حاشیه‌ای برای فدراسیون وزنه‌برداری ایجاد نشود؛ چه در فضای مجازی و چه فضای واقعی.» نایب رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری همچنین گفت: «نمی‌خواهم هیچ حاشیه‌ای برای وزنه‌برداری به وجود آید. به هر حال تغییر و تحولاتی رخ داد و من هم پایان مأموریتم بود.»

 


Page Generated in 0.0066 sec