printlogo


کد خبر: 231758تاریخ: 1400/4/12 00:00
تیم ملی دیگر تعطیلی ندارد

مازیار گیلکان
 
 گروه ایران در مرحله انتخابی مسیر جام جهانی می‌توانست با حضور تیم‌هایی مثل استرالیا و عربستان دشوارتر باشد و این خوش‌اقبالی تیم ملی بود که دست‌کم در گروه مرگ نیست اما اینکه تصور کنیم صعود از این گروه آسان به دست خواهد آمد، حتماً دور از واقعیت است.
نه کره جنوبی به دلیل ناکامی‌اش مقابل ایران طی دهه اخیر، برای باختن مقابل ایران بازی خواهد کرد و نه حریفان دیگر ایران برای تفریح وارد این بازی‌ها می‌شوند. کره جنوبی از قدرت‌های درجه اول آسیاست و پیروزی مقابل این تیم بیش از هر پیروزی دیگری ما را به بالای جدول می‌رساند و صعود مستقیم را ممکن می‌کند. پیروزی مقابل کره جنوبی اما هرگز آسان نبود و در این مقطع می‌تواند سخت‌تر باشد. توجه کنیم که کیفیت و تجربه کادر فنی ما در این دور از بازی‌ها به نسبت یک دهه اخیر چقدر کاهش یافته است.
عراق را در دور مقدماتی جام جهانی شکست دادیم اما نمی‌توانیم فراموش کنیم که عراق همیشه حریفی سرسخت است و با آرزوی صعود به جام جهانی به میدان می‌آید. عراق در دور مقدماتی با خیالی تقریباً آسوده برای صعود مقابل ما بازی کرد و باخت. بازی‌های ما مقابل عراق در راه جام جهانی از سخت‌ترین دیدارهای ما خواهد بود و اینکه با تصور شکست آسان آنها در دور مقدماتی روزها را بگذرانیم، به اشتباه دچار شده‌ایم.
حتی امارات و سوریه خود را برای رقابتی سخت آماده می‌کنند و تیم‌هایی نیستند که مقابل ما دست و پا بسته باشند.
دراگان اسکوچیچ باید پروژه شناخت از حریفان را با یک تیم آغاز کند، یک تیم کاری مسلط که بتوانند هر روز آخرین اطلاعات حریفان را در اختیار کادر فنی قرار دهند. رفتن سراغ این حریفان بدون شناخت، رفتاری حرفه‌ای نیست. در کادر‌فنی تیم ملی هنوز این تیم کاری را نمی‌شناسیم.
تیم ملی ایران برای صعود به جام جهانی مسیر هولناکی را پیش رو ندارد اما آسان گرفتن کار منجر به بیهوده گذراندن روزها می‌شود، در حالی‌که کار تیم ملی از روز قرعه‌کشی شروع شده است و تیم ملی یک روز هم نباید تعطیل باشد. روزهای پرکاری در انتظار کادر‌فنی تیم ملی است و آنها نباید زمان را برای شناخت دقیق حریفان از دست بدهند.
تیم ملی رؤیاهای بزرگ‌تری دارد و صعود به جام جهانی سقف این رؤیا نیست اما امروز هدفی جز صعود نداریم و می‌دانیم که در این مسیر مشکلاتی خواهیم داشت. تیم ملی برنامه تدارکاتی منظمی می‌خواهد که فدراسیون و اسکوچیچ باید تحریر آن را شروع کرده باشند.
 

Page Generated in 0.0050 sec