printlogo


کد خبر: 231757تاریخ: 1400/4/12 00:00
مهمترین نقل و انتقال‌‌های فوتبال جهان
کدام یک تأثیرگذارترند؟

رسول مجیدی
 
انتقال سانچو از دورتموند به منچستر باعث شد تا او تبدیل به گران‌ترین بازیکن تابستان امسال شود. قطعاً او می‌تواند به ارتقای شیاطین سرخ کمک کند اما به غیر از سانچو چه بازیکنانی تا به حال جابه‌جا شده‌اند و ممکن است در فصل بعد تأثیرگذار باشند؟
  جیدون سانچو
از دورتموند به منچستریونایتد
ارزش انتقال: ۱۰۱ میلیون دلار
بالاخره انتقالی که منچستری‌ها یک سال منتظرش بودند به وقوع پیوست. انتقال سانچو به منچستر تا بدین لحظه گران‌ترین ترانسفر تابستان امسال است. قطعاً حضور او در ترکیب منچستر شکل بازی این تیم را تغییر می‌دهد و حالا شیاطین سرخ با داشتن همزمان کاوانی٬ رشفورد٬ فرناندز و سانچو در خط حمله ترسناک به نظر می‌رسند.
 دایوت اوپامکانو
از لاپزیگ به بایرن
ارزش انتقال: ۵۱ میلیون دلار
بایرن مونیخ برای جذب او از بند فسخ قرارداد اوپامکانو استفاده کرد و لایپزیگ قدرت جلوگیری از این انتقال را نداشت. او فقط ۲۲ سالش است اما از همان زمانی که در سال ۲۰۱۷ به سالزبورگ پیوست، مشخص بود مدافع بزرگی خواهد شد. با توجه به رفتن آلبا از بایرن مونیخ٬ مدافع فرانسوی قطعاً در تیم بایرن فیکس خواهد شد. انتقال او در اواسط فصل پیش نهایی بود و به محض پایان یافتن فصل اجرایی شد.
  ابراهیم کوناته
از لایپزیگ به لیورپول
ارزش انتقال: ۵۰ میلیون دلار
یکی دیگر از بازیکنان مهم لایپزیگ که بازهم با پرداخت رقم فسخ قراردادش از این تیم جدا شد. این‌بار لیورپول این رقم را پرداخت کرد. در حال حاضر همه از اوپامکانو صحبت می‌کنند ولی نباید کوناته دیگر مدافع فرانسوی جوان این تیم را دست‌کم بگیرید. قطعاً او در لیورپول که این فصل مشکلات دفاعی زیادی داشت، مهره مهمی خواهد بود.
 فیاکو توموری
از چلسی به میلان
ارزش انتقال: ۳۴ میلیون دلار
سومین بازیکن گران بازار نقل و انتقالات تا این لحظه بازهم یک مدافع است. این‌بار یک جوان ۲۳ ساله کانادایی؛ توموری. بازیکنی که در ابتدای امسال به صورت قرصی به میلان پیوست و حالا قراردادش دائمی شده. این بازیکن در بیشتر فصل‌های حضورش در لندن به صورت قرضی به تیم‌های دیگر فرستاده شده و با توجه به بازی‌های خوبش در میلان٬ انتقالش دائمی شد. این یک ترانسفر خوب هم برای میلان و هم برای چلسی است.
 محمد سیماکان
از استراسبورگ به لایپزیگ
ارزش انتقال:‌ ۱۸ میلیون دلار
سبک دفاع کردن او خیلی‌ها را یاد لیلیان تورام می‌اندازد. هنوز در حال پیشرفت است اما باشگاه‌های بزرگی به دنبالش بودند. از جمله میلان و همین تیم لایپزیگ. این یک خرید خوب برای تیم آلمانی به حساب می‌‌آید. تیمی که ۱۰۰ میلیون دلار از راه فروش مدافعینش به دست آورده بود و حالا تنها ۱۸ میلیون دلار برای خرید یک مدافع هزینه می‌کند.
 مایک ماینان
از لیل به میلان
ارزش انتقال:‌۱۶میلیون دلار
فصل بسیار خوبی با لیل داشت و به عنوان دروازه‌بان نقشش در قهرمانی تاریخی این تیم حیاتی بود. همین درخشش هم باعث شد تا به سری‌آ بیاید. میلان که می‌دانست با دوناروما آینده‌ای ندارد او را جذب کرد تا درون دروازه مشکلی نداشته باشد.
 داریو سارمینتو
از استودیانس به منچسترسیتی
ارزش انتقال:‌ ۶ میلیون دلار
مسئولان سیتی خیلی دوست‌ دارند او مسی آینده فوتبال آرژانتین باشد. به همین خاطر هم خیلی زود با این مدافع ۱۸ ساله قرارداد امضا کردند. این انتقال مثل یک هندوانه سربسته می‌ماند و به نوعی قمار است. داریو که فعلاً در پست مهاجم برای تیم آرژانتینی استودیانس به میدان می‌رود و از ۱۶ سالگی پیراهن این تیم را پوشیده٬ از ژانویه سال ۲۰۲۲ به سیتی می‌آید.
 هاکان چالهان‌اوغلو
از میلان به اینتر
ارزش انتقال: مجانی
در ۴ فصل گذشته ۱۷۲ بار برای میلان به زمین رفت و یکی از بازیکنان مهم این تیم بود اما به ناگاه با تمام شدن قراردادش و در حالی که همه منتظر تمدید قرارداد او با میلان بودند٬ در تصمیمی شوکه‌کننده اعلام کرد قرار است از فصل بعد در تیم رقیب یعنی اینتر بازی کند. قطعاً در آنجا هم می‌تواند تأثیرگذار باشد و البته کمک کند تا دربی مدونینا بیش از گذشته در این فصل جذاب شود!
 جورجینیو واینالدوم
از لیورپول به پاری‌سن‌ژرمن
ارزش انتقال:‌ مجانی
یک فصل آزگار صحبت از این بود که واینالدوم به بارسلونا می‌آید تا به هموطنش کومان کمک کند اما وقتی قراردادش با لیورپول به اتمام رسید و به صورت آزاد با سایر تیم‌ها صحبت کرد٬ پیشنهاد حقوق دوبرابری پاریسی‌ها را به بازی در بارسلون ترجیح داد و راهی پایتخت فرانسه شد.
 سرخیو آگوئرو
از منچسترسیتی به بارسلونا
ارزش انتقال: مجانی
با ۲۶۰ گل در ۳۸۹ بازی برای سیتی٬ آ‌گوئرو یکی از بهترین مهاجمان تاریخ لیگ برتر است. ۳۲ سالش است و سنش بالا رفته اما بارسایی‌ها امیدوارند با توجه به رابطه خوبش با مسی٬ جایگزین مناسبی برای لوییس سوارز باشد.
  داوید آلابا
از بایرن مونیخ به رئال مادرید
ارزش انتقال: ‌مجانی
بایرن هرکاری کرد نتوانست آلابا را برای تمدید قرارداد مجاب کند. ظاهراً مدافع ۲۸ ساله به دنبال یک چالش جدید است و چه جایی بهتر از مادرید. او احتمالاً جایگزین راموس در ترکیب باشد.
 ممفیس دیپای
از لیون به بارسلونا
ارزش انتقال:‌مجانی
از همان روزی که کومان به بارسلونا آمد، اعلام کرد دیپای را می‌خواهد و بالاخره جذبش کرد. مشکل اصلی او برای آمدن به اسپانیا این بود که مطمئن نبود فیکس خواهد بود. به‌ویژه که در حال حاضر بارسلونا نیروهایی مثل مسی٬ گریزمان٬ آنسو فاتی و آگوئرو را دارد. بارسلونا هم با داشتن این همه مهاجم مشکلی ندارد چون دیپای و آگوئرو را بدون پرداخت پول جذب کرده.
 اریک گارسیا
از منچسترسیتی به بارسلونا
ارزش انتقال‌: مجانی
آبی و اناری‌ها این فصل مشکلات مالی دارند و فعلاً هر ۳ انتقال مهم‌شان مجانی بوده و با بازیکن‌هایی که قراردادشان با باشگاه قبلی‌شان به پایان رسیده مذاکره کرده‌اند. گارسیا که محصول آکادمی بارساست٬ سال ۲۰۱۷ این تیم را به مقصد منچستر ترک کرد و حالا که کیفیت بسیار خوبی پیدا کرده به بارسا بازگشته. بدون شک او نقش مهمی در سروسامان بخشیدن به وضعیت دفاعی بارسلونا خواهد داشت.
 

Page Generated in 0.0061 sec