printlogo


کد خبر: 231742تاریخ: 1400/4/12 00:00
جمهوری چک- دانمارک، یک‌چهارم‌نهایی یورو 2020، ساعت 20:30
مبارزه شگفت‌انگیزها
شیک با 4 گل زده، یکی از شگفتی‌سازهای مسابقات بوده و شانس کسب عنوان آقای گلی را هم دارد

سومین تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی یورو 2020 امشب در باکو از میان جمهوری چک و دانمارک تعیین می‌شود؛ دو تیمی که با بازی‌های درخشان و بردهای قاطع به جمع 8 تیم برتر تورنمنت راه یافته‌اند. تیم یاروسلاو شیلهاوی در گروه D سوم و حریف هلند در مرحله قبل شد، این تیم با ارائه یک بازی حساب شده با گل‌های توماس هولز و پاتریک شیک، لاله‌های نارنجی را حذف کرد. چک که در سال 1996 نایب قهرمان یورو شده، در 25 بازی قبلی خود با دانمارک تنها دو باخت داشته هرچند پنج تا از شش بازی اخیر بین دو تیم بدون گل بوده.
دانمارک داستان جالبی داشت؛ با وجود باختن دو بازی اولش و ماجرای ایست قلبی کریستین اریکسن پشت سر بلژیک به دور حذفی صعود کرد اما تیم کاسپر هیوملند که با برد 4 بر یک مقابل روسیه در بازی آخر گروه به یک‌هشتم ‌نهایی رسید، در این مرحله با ارائه یک بازی فوق‌العاده با چهار گل ولز را در هم کوبید. قهرمان یورو 1992 از سال 2004 نتوانسته در میان هشت تیم برتر اروپا جایی داشته باشد، در سال 2012 از مرحله گروهی حذف شد و در سال‌های 2008 و 2016 در مقدماتی یورو ناکام شد.
 
اخبار تیمی
جمهوری چک بعد از محرومیت یان بوریل، این بازیکن را در اختیار ندارد و جای تعجب نیست اگر این بازیکن 30 ساله جایش را در ترکیب اصلی پس بگیرد. توماس سوچک و هولز جایگاهی تضمین شده در مرکز زمین دارند ضمن اینکه شیک با چهار گل زده رهبر خط حمله تیم به حساب می‌آید.
شیلهاوی اما باید در پست‌های دیگر انتخاب کند مثلاً در بازی با هلند، ولادیمیر دارید و یاکوب یانتکو روی نیمکت نشستند و آنتونین باراک و پتر سوچیک از ابتدا در زمین بودند؛ شاید هر دو به خاطر بازی خوبشان در مرحله یک‌هشتم ‌نهایی، دوباره ثابت باشند. لوکاس ماسوپوست هم بال بازی کند.
مربی دانمارک هم باید تصمیم‌های بزرگی بگیرد چون یوسف پولسن، دانیل واس و سیمون کیائر با پشت سر گذاشتن مصدومیت‌های جزئی آماده بازی شده‌اند. دو تای اول بازی با ولز را از دست دادند و کیائر در نیمه دوم مجبور به ترک زمین شد اما هر سه برای بازی امشب حاضرند. واس و کیائر احتمالاً در ترکیب اصلی خواهند بود اما پولسن باید به نیمکت‌نشینی رضایت دهد چون مارتین برایت وایت، دالبرگ و میکل دامسگارد در آخرین بازی در خط حمله درخشیدند. تغییر شگفت‌انگیزی در مرکز زمین محتمل نیست چون توماس دلانی در کنار پیر امیل هویبرگ بازی می‌کند.
 
‌ترکیب احتمالی
جمهوری چک: واچلیک؛ کوفال، سلوستکا، کالاس، بوریل؛ هولز، سوچک؛ ماسوپوست، باراک، سوچیک؛ شیک
دانمارک: اشمایکل؛ کریستنسن، کیائر، وسترگارد؛ واس، هویبرگ، دلانی، ماهله؛ برایت وایت، دالبرگ، دامسگارد
 

 


Page Generated in 0.0051 sec