printlogo


کد خبر: 231740تاریخ: 1400/4/12 00:00
اروگوئه-کلمبیا، یک‌چهارم‌ نهایی کوپا آمه‌ریکا، ساعت 2:30 بامداد
غیرقابل پیش‌بینی

 اروگوئه در حال حاضر در رده چهارم مقدماتی جام جهانی 2022 قرار دارد و در طول این دوره کوپا آمه‌ریکا یک نیمه بحران را پشت سر گذاشت. باخت یک بر صفر مقابل آرژانتین در نخستین بازی این تورنمنت، چهارمین دیدار پیاپی این تیم بود که نتوانست گل بزند و این آمار برای تیم با این قدرت هجومی فاجعه است. در تساوی یک بر یک مقابل شیلی به این روند پایان دادند و دو بازی بعدی خود را بردند تا ثابت کنند در مسیر درست قرار گرفته‌اند.
کلمبیا تیم پنجم مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی است تنها به دلیل تفاضل گل بهتر اروگوئه. تورنمنت را با پیروزی نزدیک برابر اکوادور شروع کردند تا مربی جدیدشان، رینالدو روئدا آغاز درخشانی داشته باشد. نتایج بعدی اما چندان جالب نبود. باخت به برزیل پرجنجال بود در حالی که شکست برابر پرو و تساوی برابر ونزوئلا کاملاً ناامیدکننده بود. این تیم مشخصاً بدون خامس رودریگس از نظر خلاقیت مثل قبل نیست.
بازیکنان کلیدی: نقطه قوت اروگوئه خط حمله پا به سن گذاشته اما همچنان مؤثر این تیم است متشکل از لوییس سوارس اتلتیکومادرید و ادینسون کاوانی منچستریونایتد. البته آینده متعلق به فدریکو والورده، بازیکن رئال مادرید است که با قدرت شش‌های خود و توان پاسکاری و تغذیه‌اش از خط میانی موتور تیم به حساب می‌آید.
کلمبیا علاوه بر خامس یک بازیکن مشهور و تأثیرگذار دیگر خود را ندارد، خوان کوادرادو محروم است و پیداکردن جانشینی برای او آسان نیست. بازیکن یوونتوس وظیفه دوگانه‌ای در خط میانی دارد، هم مرکز را پوشش می‌دهد و هم به سمت راست عرض می‌دهد ضمن اینکه وقتی تیم توپ ندارد در دفاع راست انجام وظیفه می‌کند. نبود او کار کلمبیا را سخت می‌کند و این تیم امیدوار است ویلمار باریوس بتواند مثل بازی با برزیل در نقش هافبک دفاعی مؤثر باشد.
سبک بازی: حضور سوارس و کاوانی نعمت بزرگی برای اسکار واشنگتن تابارس، باسابقه‌ترین مربی تاریخ تیم‌های ملی است هرچند همزمان با خودش محدودیت‌هایی دارد. این دو مربی را مجبور به استفاده از سیستم 2-4-4 کرده‌اند که باعث می‌شود هافبک‌های هجومی تیم بهترین کارکرد را نداشته باشند. در آخرین بازی مقابل پاراگوئه، کاوانی به تنهایی در خط حمله بازی کرد و جورجیان دی آراسکائتا و نیکلاس دلاکروز پشت سرش حمایت کردند. یک راه حل ممکن که تابارس در این تورنمنت آن را امتحان کرده، بازی با سه مدافع است که یک نفر را به خط میانی اضافه و یک بازیساز را آزاد می‌کند.
کلمبیای روئدا به ندرت از 2-4-4 تخطی می‌کند. او باید درباره ادوین کاردونا، بازیساز مستعد که بیشتر به درد موقعیت‌ها می‌خورد تا کل بازی، تصمیم بگیرد. او مقابل برزیل بازی نکرد و می‌تواند در 1-1-4-4 پشت سر مهاجم بازی کند اما این روش مقابل پرو جواب نداد.
آیا مهاجم خطرناک آتالانتا، دووان زاپاتا می‌تواند در نبرد فیزیکی با پاهای کند کاپیتان اروگوئه، دیگو گودین برنده شود؟ آیا اروگوئه می‌تواند از شکاف دفاعی کلمبیا که آبان گذشته به کمکش در مقدماتی جام جهانی 3 بر صفر برنده شدند، باز هم حساب کند؟ شاید این بازی یک‌چهارم ‌نهایی مثل دیدار پرو-پاراگوئه برابر و غیرقابل پیش‌بینی باشد. این بازی پتانسیل اینکه بدون گل تمام شود و برنده در ضربات پنالتی مشخص شود را دارد.
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0053 sec