printlogo


کد خبر: 231712تاریخ: 1400/4/10 00:00
پایان اشکبار سرنا ویلیامز در ویمبلدون
فدرر: باور نمی‌کنم

پس از اینکه سرنا ویلیامز ستاره تنیس زنان در جریان بازی اول خود در مسابقات ویمبلدون مجبور به انصراف شد، اندی ماری ستاره اسکاتلندی تنیس مردان هم به جمع افرادی پیوست که در مورد وضعیت زمین‌های ویمبلدون -سومین گرنداسلم فصل- و لغزندگی آن ابراز نگرانی کرده‌اند.
سرنا ویلیامز قهرمان 23 گرند اسلم در تنیس زنان، در پنجمین گیم بازی خود با حریف رده صدمی‌‌اش از بلاروس، آلیاکساندرا ساسنوویچ، از ناحیه مچ پا مصدوم شد. او هنگامی که قصد داشت ضربه سرویس حریفش را برگرداند، لیز خورد و دچار این مصدومیت شد و با وجود تلاش برای ادامه دادن به بازی در نهایت در گیم بعدی انصراف داد.
این دومین کناره‌گیری یک تنیسور در معروف‌ترین زمین تنیس جهان بعد از پیچ خوردن زانوی آدریان مانارینو فرانسوی بود که در مصاف با راجر فدرر رخ داد.
اندی ماری اسکاتلندی که سابقه قهرمانی در ویمبلدون را دارد، در واکنش به مصدومیت ویلیامز در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «اتفاق بیرحمانه‌ای برای سرنا ویلیامز رخ داد اما زمین مرکزی ویمبلدون بسیار لغزنده است. حرکت روی آن زمین آسان نیست.»
در همین حال، راجر فدرر هم در یک کنفرانس مطبوعاتی در واکنش به خبر مصدومیت ویلیامز و انصراف او گفت: «اوه، خدای من، باور نمی‌کنم. اینکه مسابقات پشت سر هم برگزار می‌شوند وحشتناک است. سرنا هم از همین موضوع ضربه خورد. روی زمین‌های ویمبلدون شما باید خیلی خیلی با احتیاط حرکت کنید. اگر در موقعیتی اشتباه به خودتان فشار بیاورید حتماً مصدوم می‌شوید.»
فدرر در مورد مصدومیت مانارینو هم گفت: «این افتضاح است، این نشان می‌دهد که یک ضربه می‌تواند نتیجه یک مسابقه، یک فصل یا یک حرفه را تغییر دهد. او داشت بهتر از من بازی می‌کرد. بنابراین من کمی خوش شانس بودم که او مصدوم شد».
به نظر فدرر برگزار شدن بازی‌ها زیر سقف در لغزنده شدن زمین چمن تأثیرگذار بوده است. او ادامه داد: «احساس می‌کنم اگر امکان وزش باد در ورزشگاه وجود داشت، چمن خشک‌تر می‌شد. با گردش هوا رطوبت چمن از بین می‌رود».
ویلیامز، تنیسور سید ششمی مسابقات، با چسب‌های مخصوص همسترینگ به زمین بازی آمده بود اما با این وجود به نظر می‌رسید که هنوز برای گام برداشتن مشکل دارد تا اینکه هنگام حرکت به سمت انتهای زمین برای زدن یک ضربه فورهند پایش لغزید و نقش بر زمین شد. قهرمان هفت باره ویمبلدون پس از زل زدن به زمین چمن، برای معالجه به زحمت از زمین مسابقه بیرون رفت و بازگشت. او در حالی که چشمانش پر از اشک شده بود، با دست زدن به قلبش از جمعیت حاضر در استادیوم بابت تشویق‌هایشان تشکر کرد اما لحظاتی بعد هنگامی که خودش را برای دریافت یک ضربه آماده کرده بود، از شدت درد دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد.
ویلیامز گفت: «من بعد از آسیب دیدن پای راستم بسیار ناراحت شدم. از همه هواداران و آنهایی که حضورم را در زمین بازی معنادار می‌کنند، تشکر می‌کنم. حمایت و تشویق آنها از من چه وقتی که به زمین بازی برمی‌گشتم چه وقتی که از آن خارج می‌شدم برایم یک دنیا ارزش داشت.»
پیش از این بازیکنان زیادی در روز افتتاحیه مسابقات در مورد لغزندگی زمین‌های ویمبلدون هشدار داده بودند، از جمله نواک جوکوویچ اما شرایط در روز دوم به ویژه در زمین مرکزی حتی بدتر به نظر می‌رسید.

Page Generated in 0.0049 sec