printlogo


کد خبر: 231711تاریخ: 1400/4/10 00:00
برگزاری مجمع فدراسیون نجات غریق
حیدری: غیر المپیکی هستیم، سهم کمتری می‌گیریم

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون نجات غریق و غواصی به منظور بررسی عملکرد این فدراسیون در سال ٩٩ برگزار شد که این مجمع با تصویب گزارش‌های ارائه شده در تمام حوزه‌ها همراه بود.
مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون به منظور بررسی عملکرد و ارائه گزارش‌های مربوطه در سال ٩٩ دیروز چهارشنبه (٩تیرماه) به ریاست مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و با حضور مهدی حیدری رئیس فدراسیون در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی به نمایندگی کمیته ملی المپیک همراه با علی خسروی مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و مهدی مستجاب‌الدعوه مسئول امور مجامع فدراسیون‌ها از دیگر افراد حاضر در مجمع بودند.
در آغاز مجمع فدراسیون، مهدی حیدری گزارش کاملی از فعالیت‌های این فدراسیون طی سال گذشته که در حوزه‌های مختلف انجام شده، ارائه کرد.
همچنین محمدحسین فرضی حسابرس مستقل فدراسیون گزارش مربوط به سال گذشته را ارائه کرد که با رأی اعضای مجمع به تصویب رسید.
در بخشی از مجمع، مهدی شبستری خزانه‌دار در واکنش به درخواست علی‌نژاد گزارشی از وضعیت مالیاتی فدراسیون ارائه کرد. او همچنین به کمک‌های مالی دریافتی از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اشاره کرد. گزارش ارائه شده توسط خزانه‌دار هم پس از بحث و بررسی‌های لازم به تصویب رسید.
بررسی و تصویب تقویم سال ۱۴۰۰ توسط مهدی حیدری بخش دیگر مجمع بود که با رأی اعضا به تصویب رسید.
مهدی حیدری در حاشیه مجمع عمومی سالیانه فدراسیون نجات غریق و غواصی مواردی را مطرح کرد. او گفت: «با توجه به شرایط شیوع کرونا و پیش‌بینی که کرده بودیم، مسابقات بین‌المللی نجات غریق هر دو سال یک بار برگزار می‌شود که امسال مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود اما برای اولین بار در نظر داریم تیم غواصی را به مسابقات جهانی در ترکیه اعزام کنیم.»
او با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی غواصی هم توضیحاتی داد: «این مسابقات مرداد ماه در جزیره کیش برگزار خواهد شد، البته با توجه به شرایط نامطلوب استان‌های جنوب کشور از نظر شیوع کرونا که در شرایط سیاه قرار دارند، اگر با مشکلی مواجه نشویم، مسابقات انتخابی را مرداد در جزیره کیش برگزار می‌کنیم.»
حیدری ادامه داد: «به دنبال آن هستیم که پس از برگزاری مسابقات انتخابی، تیم ملی غواصی را برای شرکت در رقابت‌های جهانی ترکیه آماده کنیم که این مسابقات نیز آبان ماه برگزار می‌شود. پس از برگزاری مسابقات جهانی غواصی در ترکیه، سپس مسابقات جهانی دیگری نیز اواخر سال در تایلند پیش‌بینی شده است که از طریق اسپانسر، تیم را به این مسابقات اعزام خواهیم کرد.»
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی همچنین درباره بودجه فدراسیون هم مواردی را مطرح کرد: «با توجه به درصدی که وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌ها در سال جاری اختصاص داد، بودجه فدراسیون ما نیز افزایش پیدا کرده که البته فرق بودجه امسال ما با سال‌های گذشته این است که باید گزارش عملکرد دهیم و سپس بودجه دریافت کنیم که خوشبختانه تا به امروز مرحله به مرحله بودجه خود را دریافت کرده‌ایم.»
او در پایان میزان بودجه اختصاص یافته به فدراسیون نجات غریق و غواصی را حدود دو میلیارد تومان عنوان کرد: «چون فدراسیون غیرالمپیکی هستیم، سهم ما از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خیلی کم است.»

Page Generated in 0.0049 sec