printlogo


کد خبر: 231690تاریخ: 1400/4/9 00:00
انتظاری: پرسپولیس تکلیف قهرمانی‌اش را تا دو سه هفته دیگر مشخص می‌کند
سه مربی استقلالی حریفان آینده پرسپولیس ته دلشان با استقلال است

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
سهراب انتظاری مهاجم سابق پرسپولیس که اتفاقاً سابقه گلزنی در دربی و چند بازی مهم دیگر را در کارنامه بازیگری‌اش دارد از شرایط پرسپولیس بسیار تعریف و تمجید می‌کند و معتقد است تیم فعلی پرسپولیس یکی از بهترین و پرمهره‌ترین تیم‌های تاریخ پرسپولیس است که مملو از ستاره است به شکلی که نمی‌توان فقط از چند بازیکن به عنوان ستاره یاد کرد. به بهانه دیدار امشب سرخ‌پوشان مقابل گل‌گهر در ورزشگاه آزادی گفت و گویی با انتظاری داشتیم که ماحصلش از نظرتان می‌گذرد.
 
در خصوص بازی با تیم گل‌گهری که اتفاقاً روش بازی‌اش هم مانند پرسپولیس مالکانه است و بازی هجومی را مدنظر قرار می‌دهد چه شرایطی را برای دیدار امروز سرخ‌پوشان متصور هستید؟
 تیم گل‌گهر به نسبت فصل قبل شرایط خیلی بهتری داشته است و در واقع سرمربی این تیم با بازیکنان خوبی که در کنار هم چیده تیم نسبتاً قوی و خوبی را روانه مسابقات کرده است. تیمی که تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه است و اساس کارش مانند پرسپولیس ارائه بازی مالکانه و در اختیار گرفتن توپ و میدان است که البته امسال بازی زیبا و تهاجمی هم در دستور کار بازیکنان این تیم قرار دارد. در کنار این مسائل بازی به شکل پخش مستقیم هم از تلویزیون پخش می‌شود که همین امر انگیزه مضاعفی را برای بازیکنان تیم سیرجانی به وجود می‌آورد که دو برابر توانشان بدوند و درصدد این باشند که بخواهند به هر شکل ممکن شده توانایی‌های‌شان را نشان دهند. بالاخره بازی‌های آخر فصل هم هست و حتماً بازیکنان در مقابل تیم‌های بزرگ که فصل در آستانه تمام شدن است بیشتر می‌خواهند خودشان را نشان دهند که برای فصل بعد به تیم بهتری بروند و شرایطشان را ارتقا دهند. وقتی تمامی این موارد را کنار هم قرار می‌دهیم به این نکته می‌رسیم که پرسپولیس کار سختی را پیش رو دارد اما نکته حائز اهمیت در این بین آن است که شرایط پرسپولیس هم با بقیه تیم‌های لیگ برتری فرق می‌کند و تیمی در ایران در حد و اندازه‌های پرسپولیس نیست.
بیشتر در این خصوص توضیح می‌دهید؟
 پرسپولیس چند مصدوم بزرگ دارد که حتماً حضورشان خیلی می‌توانست به تیم کمک کند اما با فاکتور موقت و اجباری روی این موضوع هم می‌توان شرایط پرسپولیس را به نوعی ممتاز دانست چون یکی دو جین بازیکن خوب در تیم فعلی و روی نیمکت پرسپولیس به علاوه کادر فنی بسیار خوب و کاربلد در تیم سرخپوش حضور دارند که وقتی همه این فاکتورها را در کنار هم قرار می‌دهید به این مهم می‌رسید که تیمی حریف پرسپولیس نخواهد شد و وقتی به این مسائل به شکل عمیق فکر می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که بازی با گل گهر دیدار راحتی برای پرسپولیس نیست اما این تیم هم مانند سایر تیم‌ها حریف پرسپولیس نخواهد شد.
اما فشار صدرنشینی و قهرمانی هم روی تیم گل گهر وجود ندارد که خیلی می‌تواند روی شرایط فنی بازی و حتی بازیکنان دو تیم تأثیرگذار باشد؟
 بله این موضوع هست و تیم گل گهر شانس کمی برای سهمیه دارد و فشاری متوجه این تیم نیست تا آنها به شکلی بدون فشار و حتی شاید با ارائه بازی انتحاری برای جبران شکست‌شان مقابل استقلال با همه توان به مصاف پرسپولیس بیایند اما من فکر می‌کنم تیم گل گهر حریف تفکرات سرمربی و بازیکنان پرسپولیس نخواهد شد.
نقاط قوت و ضعف تیم گل گهر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 من فکر می‌کنم در کانال میانی یعنی از پشت هافبک‌های میانی و دفاع میانی این تیم خیلی خوب می‌توان عبور کرد و در واقع پاشنه آشیل گل گهر را آن منطقه می‌دانم و در خط جلو شرایط بهتری را برای تیم گل گهر متصور هستم.
در طرف مقابل برای بازی امشب چه شرایطی را متصور هستید؟
 من فکر می‌کنم اگر مهدی ترابی سرحال باشد و مهاجمان تیم را خوب تغذیه کند و راه بیندازد پرسپولیس با دو سه گل اختلاف از سد تیم سیرجانی عبور خواهد کرد. پرسپولیس با عیسی و شهریار و عبدی که دوباره به نوعی احیا شده و ارزش‌های خودش را با گلی که به مس رفسنجان زد بار دیگر نشان داد یکی از بهترین خطوط حمله ایران و آسیا را در اختیار دارد و فکر نمی‌کنم تیمی در ایران بتواند از پس مهار خط حمله و عناصر تهاجمی پرسپولیس برآید. تیم فعلی پرسپولیس پر از ستاره است و اصلاً نمی‌توان از یکی دو بازیکن به عنوان ستاره نام برد. نمونه آنها مثلاً امید عالیشاه است که به نظرم بهترین سال فوتبالی‌اش را در این فصل سپری کرد و چه به لحاظ گلزنی و چه به لحاظ گلسازی و ارائه بازی‌های مؤثر بدون تردید بهترین فصل فوتبالی‌اش را می‌گذراند.
تکلیف قهرمانی چه زمانی مشخص می‌شود؟
 به نظرم تکلیف قهرمانی پرسپولیس با دو امتیاز اختلافی که نسبت به سپاهان دارد دست خودش است و با پتانسیل و روحیه‌ای که کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس از آن بهره می‌برند تا دو سه هفته دیگر تکلیف قهرمان مشخص خواهد شد و آن تیم هم تیم دیگری جز پرسپولیس نخواهد بود. من معتقدم تکلیف قهرمانی تا دو سه هفته آینده مشخص خواهد شد و به یکی دو هفته آخر کشیده نخواهد شد.
در جام حذفی و در دربی شانس کدامیک از دو تیم سرخابی را برای پیروزی بیشتر می‌دانید؟
 به نظرم این بازی فینال جام حذفی است و با روحیه و شرایط بهتری که پرسپولیس در لیگ دارد تا جام حذفی تکلیف قهرمانی‌اش را مشخص ساخته و به نوعی با طیب خاطر و روحیه بالا پا به مصاف با رقیب سنتی خود می‌گذارد تا پس از قهرمانی سوپرجام و به نوعی شرایط خودش برای قهرمانی لیگ در جام حذفی هم خودش را به عنوان شانس اول قهرمانی مشخص سازد.

Page Generated in 0.0058 sec