printlogo


کد خبر: 231685تاریخ: 1400/4/9 00:00
اتمام حجت عزیزی‌خادم با کمیته‌ها و دپارتمان‌های فدراسیون فوتبال:
خط قرمز ما برنامه است

شهاب‌‌الدین عزیزی خادم در نشست با رؤسای کمیته و دپارتمان‌های فدراسیون فوتبال درباره اصول و ملزوماتی که در مسیر این همکاری برایش اهمیت دارد، صحبت کرد. صحبت‌‌های او روی سایت فدراسیون فوتبال منتشر شد و اینجا گزیده‌ای از این مصاحبه را می‌خوانید.
 
اقدامات مفید در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی
عزیزی‌خادم صحبت‌های خود را با تأکید بر توجه به بخش‌های نادیده‌ای مانند حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شروع کرد: «انجام اقدامات مفید در بخش‌های نادیده گرفته شده، به مشروعیت‌بخشی فوتبال کمک می‌کند. به عنوان مثال فیفا با عظمت و گستردگی که در دنیا دارد، به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای کرده است. این سؤال را از خودمان بپرسیم که در20، 30 سال گذشته ما چه کاری در بخش مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده‌ایم. ما در این حوزه کار را آغاز کرده‌ایم.»
 
برگزاری جلسات ماهیانه کمیته‌ها و دپارتمان‌ها
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «یکی از دلایل برگزاری این جلسه این است که برنامه‌ها را ارائه کنیم. البته قصد داریم این جلسات را به صورت ماهانه حتی در استان‌ها برگزار کنیم تا اگر مشکلی وجود دارد، همه در کنار هم کمک کنیم تا مشکل حل شود. در بخش اقتصادی کارهای زیادی مغفول مانده است. در تلاشیم تا اینگونه مشکلات را با برنامه‌ریزی درست حل کنیم.»
او تأکید کرد: «خط قرمز ما برنامه است، همانطور که از سرمربی تیم ملی نیز برنامه خواستیم. برنامه باید قابلیت اجرا داشته باشد و کمیته‌ها نیز باید به همین شکل برنامه خوبی را با همفکری تدوین کنند.»
 
خطر از دست دادن جام جهانی وجود داشت
شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به شرایط سختی که در تیم ملی فوتبال در مسیر رسیدن به جام جهانی وجود داشت، اشاره کرد: «فوتبال در شرایط سختی قرار گرفته بود و خطر از دست دادن جام جهانی وجود داشت. فوتبال اعتبارش را در میان جامعه و اهالی فوتبال از دست داده بود. شما بهتر از من در جریان هستید اما به اذن خدا و مقربین درگاهش و هماهنگی خوبی که در فدراسیون و تیم ملی ایجاد شده است، این خطر را پشت سر گذاشتیم. اکنون امیدواریم فدراسیون را به سمت تجاری شدن ببریم.»
 
هیچ‌کس از نگاه نظارتی ما در امان نخواهد بود
رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: «به طور کلی هیچ کس از نگاه نظارتی ما در امان نخواهد بود و تعارفی هم با کسی نداریم. همه عزیزان دوستان ما خواهند بود و امیدوارم در آینده نگاه دوستی ما تنها بر اساس کار باشد. کار با کیفیت، لازمه دوستی ما خواهد بود. نگاه ما به استفاده از نیروها، فارغ از مباحث انتخاباتی فدراسیون بوده است. نگاه من بلند مدت به جهت ایجاد تحول است. تحول در تمامی مسائل پیش‌روی‌مان مدنظر است.»
 
نباید توقع یک ‌شبه حل شدن مشکلات را داشته باشیم
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «به طور کلی جوان‌تر شدن فدراسیون فوتبال در تمامی حوزه‌ها از اهداف اصلی ما است. در حوزه اسپانسرینگ و موارد مالی جلساتی داشتیم و مشکلاتی وجود داشته که برای ده‌ها سال جمع شده و نباید توقع یک‌ شبه حل شدن مشکلات را داشت اما اقدامات لازم و تحول خواهانه در فوتبال را شروع کرده‌ایم. به عنوان فردی از جامعه فوتبال در کنار شما خواهم بود و ما هر کاری را که برای فوتبال مفید باشد، تأیید خواهیم کرد و اجرایی می‌کنیم. فوتبال کشور باید درست شود و در این راه تعارف نداریم.»
 
بخش‌های قضایی کاملاً مستقل هستند
او با تأکید بر اینکه اتفاقات خوبی در فدراسیون در حال شکل‌گیری است، گفت: «بخش‌های قضایی فدراسیون فوتبال با وجود فشارهای متعددی که وجود دارد شب و روز مشغول کار هستند و حتی یکبار در یک مورد نیز توصیه‌‌ای به آنها نداشته‌ایم و کاملاً مستقل و به عدالت کارها را پیش می‌برند. از نظرم فدراسیون در این دو، سه ماه اخیر مسیر روشنی را در پیش گرفته و امیدوارم صداقت و برنامه سرلوحه ما باشد تا با یک نگاه واحد و منسجم از امروز فدراسیون به سمت چارچوب اصلی خودش یعنی پاسخگویی، تعامل، همراهی و هماهنگی پیش برود. برگزاری نشستی مانند امروز کم سابقه بوده و نشان دهنده همدلی و خواست ما برای انجام کار جمعی است.»

Page Generated in 0.0055 sec