printlogo


کد خبر: 231681تاریخ: 1400/4/9 00:00
خبر

 اجرای قوانین جدید IFAB در مسابقات فوتبال ملی و باشگاهی
با اعلام AFC تغییرات جدید قوانین برد بین‌المللی فوتبال(IFAB) از ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ در تمامی مسابقات ملی و باشگاهی اجرا خواهد شد. 
به نقل از سایت سازمان لیگ، محمدرضا کسرایی، مدیر روابط بین‌الملل این سازمان درباره تغییرات قوانین بین‌المللی گفت: «با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا از اول آگوست ۲۰۲۱ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ تغییرات جدید در قوانین برد بین‌المللی(IFAB) در تمامی مسابقات ملی و باشگاهی که زیر نظر AFC برگزار می‌شود لازم الاجر
است.»
او تأکید کرد: «در تغییرات جدید قوانینی مثل قانون یک درباره زمین مسابقه، قانون ۷ درباره زمان مسابقه، قانون ۱۱ درباره آفساید، قانون ۱۲ درباره خطا و سوء رفتار و ... تغییراتی ایجاد شده است. نکته مهم اینکه تغییرات جدید در مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و همچنین مسابقات مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شهریور اجرایی خواهد شد.»
 
 
خانه فوتسال، جانشین ساختمان‌هایی که قرار است فروخته شود! 
اولین و شاید عجیب‌ترین اتفاق پس از روی کار آمدن مهرداد سراجی در کمیته فوتسال، مطرح شدن بحث فروش ساختمان‌های سازمان لیگ فوتسال بود. گرچه این اتفاق با دستور رئیس فدراسیون فوتبال رخ خواهد داد اما مدیران فوتسالی نسبت به آن واکنش چندانی 
نداشتند. 
در این باره مدیران باشگاه‌ها موضع‌گیری کردند و حتی چند تیم تهدید کردند که از لیگ کنار خواهند کشید اما کمیته فوتسال پاسخ روشنی به این اتفاق نداده است. مهرداد سراجی، سرپرست کمیته فوتسال چندی پیش در این باره گفت که در آستانه جام جهانی موضوعات مهم‌تری هم وجود دارد و بهتر است به این قضیه پرداخته نشود.
اخیراً اما خبری منتشر شد که نشان می‌دهد فروش ساختمان‌های سازمان لیگ فوتسال جدی است. علیرضا امامی‌فر، رئیس مرکز ملی فوتبال پس از بازسازی برخی از قسمت‌های مرکز ملی فوتبال و رفع برخی از مشکلات تجهیزات مجموعه «پِک» گفت: «با توجه به دستور رئیس فدراسیون فوتبال، به زودی ساختمان فوتسال را افتتاح خواهیم کرد تا مجموعه فوتسال نیز در مرکز ملی فوتبال فعالیت‌های خود را همچون گذشته و با امکانات و تجهیزات کامل‌تری ادامه دهد.»
این اتفاق نشان دهنده این است که با افتتاح خانه فوتسال عملاً همه فعالیت‌های فوتسالی‌ها به این مکان منتقل شده و دو واحدی که پیش از این با هزینه باشگاه‌های فوتسال خریداری شده بود برای پرداخت بدهی‌های فدراسیون فوتبال به فروش خواهد رفت. البته دور بودن ساختمان فوتسال از فدراسیون فوتبال در این بحث لحاظ نشده و با توجه به اینکه قراردادها و تصمیم‌گیری‌های فوتسال در فدراسیون فوتبال جنبه قانونی پیدا می‌کند؛ شرایط مناسبی که پیش از این با توجه به نزدیکی دو ساختمان وجود داشت از بین می‌رود.
در هر صورت باید دید با نقل و انتقال فوتسالی‌ها به این ساختمان در نهایت چه فرجامی در انتظار ساختمان‌های سازمان لیگ فوتسال در خیابان سئول خواهد بود.
 
 
اعلام برنامه زمانبندی رقابت‌‌های فوتبال نوجوانان کافا - تاجیکستان
 از سوی فدراسیون مرکزی آسیا (کافا)، برنامه زمانبندی مسابقات فوتبال نوجوانان اعلام شد.
 به نقل از فدراسیون فوتبال، رقابت‌های فوتبال نوجوانان کافا با حضور تیم‌های تاجیکستان، ایران، ازبکستان، قرقیزستان و افغانستان از ۱۱ تا ۱۷ تیرماه به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار می‌شود.
 
برنامه مسابقات تورنمنت فوتبال نوجوانان کافا – تاجیکستان
جمعه ۱۱ تیرماه
قرقیزستان..............تاجیکستان/ ساعت ۱۸
ایران ................. افغانستان / ساعت ۲۰:۴۵
 
شنبه ۱۲ تیرماه
تاجیکستان ....... افغانستان / ساعت ۲۰:۴۵
ایران ..... ...................ازبکستان / ساعت ۱۸
 
دوشنبه ۱۴ تیرماه
افغانستان.............. قرقیزستان / ساعت ۱۸
تاجیکستان .........ازبکستان / ساعت ۲۰:۴۵
 
سه‌شنبه ۱۵ تیرماه
ازبکستان.................افغانستان / ساعت ۱۸
ایران................. قرقیزستان / ساعت ۲۰:۴۵
 
پنجشنبه ۱۷ تیرماه
قرقیزستان.............. ازبکستان / ساعت ۱۸
تاجیکستان.............. ایران / ساعت ۲۰:۴۵
 

 


Page Generated in 0.0053 sec